Horlogekist (zoektocht naar)

Right … ik ben dus op zoek naar een kwalitatieve horlogekist voor mijn collectie TAG’s en Fliegers.

Eisen waaraan de kist moet voldoen :

  • De kist moet een kwalitatief produkt zijn (goede materiale / goede afgewerking / oog voor detail).

  • De kist moet er goed uitzien (is natuurlijk subjectief) - bij voorkeur met ondoorzichtig bovendeksel.

  • Mijn voorkeur gaat uit naar een kist voor 6 tot 8 horloges.

  • Compartimenten moeten voldoende groot zijn, zodat ook de grotere modellen paasen (min. 47mm - eventueel zelfs 52mm).

  • De kussentjes moeten voldoen moduleerbaar / flexibel zijn, zodat ook horloges met een metalen band (afgesteld voor gemiddelde pols) passen.

Budget = +/- 100 euro

Na enig speurwerk heb ik al wel enkele kanshebbers gevonden, doch probleem is dat je deze kisten niet eerst eens kan bekijken ‘in the flesh’ vooraleer ze te bestellen (eigen aan online winkels natuurlijk) :

Van een andere prijsklasse (lees : boven budget) is deze hier
http://www.watches.co.uk/watch/266w/rapport-captains-eight-watch-collector-box-b266/

Eigenlijk ben ik naar zoiets op zoek … maar dan betaalbaarder.
Utopisch ?

Graag uw feedback alsook tips omtrent mogelijke alternatieven.

TIA (tu)

Heb je hier al eens gekeken?

http://www.horlogeforum.nl/search.php?0,search=horlogekist,page=1,match_type=ALL,match_dates=365,match_forum=ALL

Kijk eens op paneristi bij Rainer uit Duitsland, hij is weliswaar iets boven budget, maar de kwaliteit is prachtig, groot genoeg voor grote horloges en een zeer prettige man om zaken mee te doen.

http://www.network54.com/Forum/353393/thread/1283461862/last-1283461862/FS-++++++Rainer’s+XXL+WATCH+BOXES+++-+++new+models+available!!!

Succes,!

Toch wel hoor :wink: … en zo ben ik uiteindelijk ook bij een aantal online shops gekomen … en vervolgens bij die Gisoni Parata & La Royale.

Bedankt voor de link (tu)

Ziet er idd prachtig gerief uit.
Duidelijk een kanshebber … en prijs valt toch nog mee …

Heb je persoonlijke ervaring met deze verkoper / horlogekisten btw ?

Onlangs heb ik een horlogekist voor 24 horloges gekocht van la Royale. Ik had er een voor 6 ex, maar dat werd lastig met tegen de 30 horloges. Die voor 6 ex kwam van Blokker of Kijkshop en beviel eigenlijk ook prima.

De La Royale bevalt prima. Ook flinke oversized horloges kan ik prima kwijt. Maar ja, 24 is iets te groot dan voor jou.

60 euries

Hans

Is dit wat voor de heren ?

Staat wel een naam van een horlogemerk in.

Voor 14 klokken.

Ben zelf ook lang op zoek geweest naar een mooie horlogekist. Eerst vooral gekeken naar de modellen waar je zes horloges naast elkaar kan leggen (dus een langwerpige kist). En andere eis was een glazen deksel. Maar na veel kijken konden in dit soort kisten alleen horloges met een maximale breedte van 45 mm, dus allemaal net iets te krap voor wat ik wil.

Bij de plaatselijke juwelier lag wel een zeer mooie kist, maar daar werd nog net geen 150 euro voor gevraagd. En om nu te zeggen dat je het eraan af zag dat het een dure kist was…

Zit nu zelf te twijfelen om de Rainer van een ander forum
http://www.mooihorloge.nl/horlogekist-6-horloges-zwart-hoogglans.html]La Royale
te bestellen of hetzelfde model maar dan van [URL=http://www.network54.com/Forum/353393/thread/1283461862/last-1283461862/FS-++++++Rainer’s+XXL+WATCH+BOXES++±+++new+models+available[/url].

Snel kijkende lijken beide modellen gelijk. Alleen liggen bij de La Royale de kussentjes meer in de compartimenten en met een horloge om het kussen lijkt het ook wel verzonken. Waar de andere versie meer laat zien dat de horloges mooi aan het oppervlak liggen. Het ingelegde aluminium van de goedkopere La Royale spreekt me dan wel weer meer aan. Schanieren en verdere constructie lijken dan wel weer gelijk. Beetje 50-50 dus…

Ik ben er ook nog steeds niet uit, want de La Royale is wel heel mooi geprijsd met €69,- inclusief verzendkosten. De andere kist komt net niet aan de honderd euro. En dertig euro verschil op dit soort bedragen is wel flink!

ik vind de winrose boxen altijd erg mooi. mooie kwaliteit leer.
http://www.windrose-steinmann.de/
groet

Ook ik ben allang op zoek naar een geschikte kist. Het liefst één met de uitstraling van een Buben & Zörweg, maar dan voor een betere prijs. Ben al wel wat tegengekomen, met een betere prijs, maar dan weer met een te slechte kwaliteit of met goud(kleurig) sluitwerk en scharnieren. Dat laatste wil ik helemaal al niet.

Zelfs al contact gehad met een fabriek, maar dan moet ik minstens 300 kisten afnemen en zoveel horloges heb ik nu ook weer niet :+

Al met al best lastig, maar als ik iets gevonden heb dan zal ik het zeker posten.

Bedankt voor al de reacties !

Zoiets is natuurlijk altijd heel subjectief … maar heb toch weer wat nuttige info erbij (tu)

Ik heb zelf deze
http://www.wereldhorloges.nl/horloge-boxen-handmade-wb-p-3036mr.html
.

Ik ben er zelf nogsteeds erg over te spreken. Voelt degelijk aan, ziet er mooi uit, geen goedkoop rommel ding ofso. Voldoet volgens mij ook aan al je eisen, behalve de kussentjes. Deze zijn niet super plooibaar, er zit iets van een versteviging in, waardoor ze redelijk vormvast zijn. Ik heb zelf +/- 17cm polsen, en dan gaan de horloges prima om de kussentjes. Ik denk alleen wel dat als je veel kleinere polsen hebt, dat het misschien een probleem wordt om de bandjes dicht te kunnen klikken.

Ter illustratie voor het formaat van de vakjes:

Bedankt … ziet er idd een mooie kist uit.

Choices, choices, choices … :smiley:

Ik heb nu een e-mailconversatie lopen met Rainer over de maximale hoogte van de horloges. Want ben toch wel heel gecharmeerd van deze horlogekist

. Vooral de manier waarop de horloges bovenin de kist blijven staat me zeer aan, dit ten opzichte van de La Royale waar de horloges naar beneden zakken. Enige wat me van de La Royale nu nog echt aanstaat is de aluminium inleg aan de voor- en bovenkant. Maar goed, daar kies je natuurlijk geen horlogekist op.

Enige waar ik aan twijfel is of dat de bandjes van mijn horloges niet zullen beschadigen aangezien ze zo te zien wel strak in de kamers zitten.

Wat vind je van deze??
Heb ik zelf daar ook gekocht, prima kwaliteit. http://cgi.ebay.de/Echt-Leder-10er-Uhrenbox-LONDON-26120-EDEL-UVP-99-90-/390232089520?pt=DE_Mode_Accessoires_Uhren_Schmuck_Uhrenkästen&hash=item5adba523b0
Kijk anders even in zijn shop, heeft veel van dit soort horlogeboxen.

Wim

Moet zeggen dat ik meer en meer naar de horlogekisten van die Rainer begin te neigen … zeker omdat je op Google enkel positieve dingen over deze kisten vindt.

Btw, naast die in ‘solid wood’ doet hij blijkbaar ook nog andere versies, waaronder eentje in carbon fibre ::o

Zie hier :

Hoe ons op de hoogte aub (tu)

Let wel dat de versies die in carbon leverbaar zijn niet overeenkomen met de andere waar reeds naar gelinkt is. De versie voor zes horloges is er namelijk één waar alle zes de horloges naast elkaar liggen en niet twee rijen van drie zoals met de andere kist. En denk dat met jou eisen de kamers dan te klein zijn. Dan “moet” je dus voor de versie gaan voor acht horloges met twee rijen van vier. Daarin passen wel bredere horloges. Alleen inclusief verzenden zit je dan op twee maal je budget. En dan heb je alleen een kist van carbon en waar twee extra horloges inpassen meer. Weet niet of dat 100 euro waard is?

Idd, van die CF’s komt enkel de versie voor 8 horloges in aanmerking … en die is dan 70 euro duurder dan de gewone houten versie …
Denkelijk zal het dus een gewone worden … wel die voor 8 ipv 6 stuks.

Heb wel de indruk dat de sluiting anders is voor die speciale versies (afsluitbaar ?) ?!?

Slider@7 Schreef:

Denkelijk zal het dus een gewone worden … wel
die voor 8 ipv 6 stuks.

Die voor 8 stuks vind ik net weer te duur voor de ruimte voor twee extra horloges. En als ik die ruimte voor twee extra horloges heb dan moet die ook gevuld worden. Dus niet alleen met de aanschaf, maar ook met het vullen van de kist wordt het dan een heel wat duurder geintje.

Heb overigens contact gehad met Rainer over de kisten. Gewoon om te kijken hoe hij reageert en omdat ik ook wat informatie wilde.

Één van de punten was dat ik wel eens wilde weten hoe hoog de horloges mogen zijn als je de deksel dicht wilt doen. Veelal is dit maximaal 15 mm, maar de dozen van Rainer bieden ruim 3 centimeter ruimte!
De gehele binnenkant is overigens bekleed met immitatieleer, want echt leer kan na verloop van tijd gaan uitdrogen en scheuren/breken. De wanden van de kast zijn ook van dit materiaal en je zal dus niet je banden beschadigen.
En last but not least zitten de horloges echt in de doos zoals op de foto’s. Vind het namelijk zeer chique hoe de horloges in de doos van zes stuks zitten: zo zwevend.

Ik ga dus mooi de versie van 6 bestellen. Wel iets boven budget, maar kwalitatief is er niets vergelijkbaars te vinden voor dat geld.

Ondertussen is mijn horlogekist van Rainer toegekomen … en ik moet zeggen dat ik echt héél tevreden ben !!!

Goede communicatie, snelle levering, super goed & veilig verpakt … fantastische kwaliteit !

Warm aanbevolen !!!