Horlogemaker in Het Parool

Dan is het een verneukte Squale. Wat jij verder met Rolex en Rolex onderdelen wilt doen moet je zelf weten, maar ik zou graag zien dat iedereen Squale respecteerde. Tophorloges.

Nee, maar het zegt wel iets over de beunhaas die hij aan heeft genomen om die webpagina de lucht in te gooien. :slight_smile:

Als jij weet dat je woordblind bent, en je laat iemand een website voor je maken, dan laat je dat toch even controleren allemaal?

Dyslectisch zijn betekent niet dat je ook dom moet zijn.

3 likes

Vind ik dus niet, de beste man werkt aan replica’s en verdient dus indirect aan diefstal van intellectueel eigendom.

Daarnaast, met het kwetsbare soort techniek zoals mechanische horloges, wil ik dat iemand netjes werkt. Een roker (of shaghol) interpreteer ik niet als een omgeving waar ik wil dat een van mijn mechanisch horloges schoongemaakt en geassembleerd wordt.

Heeft iemand anders daar geen probleem mee, goed toch?

1 like

Veel plezier bij je nieuwe horlogemaker Sybren.

2 likes

Het totaalbeeld wat ontstaat, waarin ik zie dat de merken fout worden gespeld, waarin ik twee maal het woord replica aangehaald zie worden, en waarbij ik een rommelig winkeltje zie, is niet positief.

Ik zou mijn Lord Matic niet naar hem toesturen omdat ik het allemaal te krakkemikkig en chaotisch over vind komen. Zo makkelijk is het gewoon.

Het staat iedereen toch vrij om een service locatie uit te zoeken waar ie een goed gevoel bij heeft, of ben ik nou gek?

Vind ik ook. Ik vind het veel te ver gaan om deze man de hele replica-situatie in de schoenen te schuiven, en ik zou ook zeer zeker niet op 'm spugen zoals hier gesuggereerd wordt.

Maar dat laat onverlet dat ik z’n klant niet snel zal worden, gegeven deze presentatie van z’n zaak.

1 like

Precies dit. Maar Sybren gaat er straks vast veel gebruik van maken sinds hij die horlogemaker zo wil verdedigen hier.

1 like

Hij pleegt imho geen enkele illegale handeling. Hij werkt aan een uurwerk welk men zoals ik hier denk te lezen voor eigen gebruik legaal in bezit mag hebben.
Als we hier met zijn allen eens voor mekaar zouden krijgen dat er géén illegaal spul meer op de markt zou kunnen komen…
De diefstal van intellectueel eigendom zit bij de fabrikant en de verkoper van de replica en m.i. niet bij de koper of horlogemaker.
Maar voor alle duidelijkheid: Ik ben een tegenstander van het kopen van replica’s.

Dat zeg ik ook niet.

in dat interview zegt hij letterlijk dat het heel veel moeite kost om niet kopje onder te gaan financieel gezien, verwacht je van zo iemand echt dat die werk afslaat om de eer te verdedigen van een Zwitserse miljardenonderneming? Die gasten redden zich wel voorlopig en van deze horlogemaker is dat zo zeker niet.

Ik heb bovendien ook totaal niet het beeld willen scheppen dat de beste man slordig, onzorgvuldig of rommelig is met mijn bewoordingen. De winkel ligt laag, t is daardoor wat donker. Je kan tabak ruiken. Dat is alles.

Ach, dat zie ik zo vaak op HF

Dat kunnen we die man toch niet kwalijk nemen

Dan mag je hem imho ook niet “betichten” van indirecte medewerking aan diefstal van intellectueel eigendom.

Ik zou bij de meeste leden van HF mijn horloge ook niet ter reparatie aanbieden.

Jij wel?

Stuur maar op hoor, die Vacheron. Ik heb nog wel een tang en een schroevendraaier waar ik wat mee aan kan kloten. :slight_smile:

Als je nog een “Erbstück” van je horloge gemaakt wil hebben dan ben je bij mij aan het juiste adres!

Vriendenprijsje natuurlijk, doe maar een pakkie shag :smile:

2 likes

Iedereen zijn eigen mening, dat kan in NL.
Maar er wordt niet gespuugd!

3 likes

Precies dit.
Gewoon mensen in zijn waarde laten en met respect behandelen!

2 likes

Mooie laatste woorden.
Ik zeg :closed_lock_with_key:

1 like

Maar zouden die dan een nep Karl Kani dragen of toch wel een echte? :sunglasses:

Dat is zeker waar!

Misschien het simpele verschil dat wij horlogeliefhebbers zijn en het voor die man gewoon een baan is.

Of accepteren we ook nog alleen maar vakkenvullers met passie die weigeren het huismerk pindakaas aan te vullen.

:joy: die is grappig. Maar wel krom… want het huismerk is van de baas die de vakkenvuller betaalt.

1 like

En de replica eigenaar is de gene die de horlogemaker betaald.

1 like