Horlogemakers atelier leeg gemaakt…

Hoe vaak kom je het tegen?

Had het genoegen om een hele horlogemaker atelier te mogen leeg maken, maar buiten de prachtige gereedschappen en onderdelen is er iets wat het een verhaal maakt… het lesboek van de ondertussen overleden horlogemaker. Jammer dat ik nooit een gesprek met de man heb kunnen voeren.

1947!

Ik heb een leuke namiddag gehad met verhalen en materialen…

118 likes

:pray:

Mooi dat de spullen een tweede leven krijgen.

2 likes

Mijn beste,

Magnifiek hoor!!
Lekker Grasduinen. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Oh, gaaf! Zaten er nog stukken gereedschap tussen die je niet kunt plaatsen? Of, misschien nog mooier, zelfgemaakte gereedschappen?

1 like

heel gaaf!!

3 likes

Zo dat is gaaf! De gereedschappen zijn leuk, maar zo’n boek is wel erg bujzonder.

2 likes

Ik herken alles wel… maar heb alleen van de grote stukken foto’s gemaakt, maar er zijn zoveel kleine gereedschappen bij ook.

2 likes

Ga een deel moeten verkopen wegens dubbel of betere versie in bezit, een deel op voorraad houden, vooral de onderdelen en een deel schenken aan de horlogemakers school.

Heb alles gekregen, maar heb de dochter uiteindelijk beloofd dat ik de opbrengst haar kom overhandigen, daar heb ik het beste gevoel bij. Voor haar was het belangrijkste dat het een goede thuis kreeg. :smiling_face_with_three_hearts:

26 likes

Gaaf om te doen he? Ik heb het genoegen een paar jaar geleden ook gehad, de juwelier/horlogemaker uit ons dorp was na het sluiten van de winkel nog jaren doorgegaan met repareren etc vanuit huis, woonde bij mijn ouders in de straat. Hij is een x aantal jaren geleden overleden en de weduwe wilde later de werkplaats gaan gebruiken om beneden te gaan wonen. Wat ik daar allemaal in laatjes etc tegenkwam…

Ik heb het meeste toen verkocht, wat stukken en wat werktuigen gehouden en idd een deel vd opbrengst later aan haar, zoals afgesproken, gegeven. Het leukste vond ik het uitzoeken, een soort schattenjacht, ieder ladetje of doosje dat ik open maakte was weer een cadeautje, maar bv ook aan het uitzoeken van allle kroontjes van diverse merken heb ik veel plezier beleefd!

9 likes

Voelt wel speciaal aan he, weten dat iemand decennia met dat gereedschap in de weer geweest is. En zo’n persoonlijke vondst maakt het wat extra speciaal. Ik heb zo nog de trouwring van de horlogemaker tussen zijn onderdelen teruggevonden. :smile:

8 likes

Heel gaaf, veel hobby plezier!

1 like

Wondermooie en waardevolle opruiming! Bedankt voor het delen.

2 likes

Het is meer dan een hobby hier… :wink:

5 likes

Een levensstijl :rofl: :ok_hand:

4 likes

:smile:

2 likes

:clap: mooi man. Schooljaar 1947 :open_mouth:. De beste man heeft veel meegemaakt. Van WO2 tot AI…

Tipje; ga even met een Geiger teller langs het gereedschap. Met dergelijke leeftijd is de kans groot dat de beste man veel radium horloges gewerkt heeft.

1 like

De man had een mooie leeftijd bereikt, dus zal voor mij ook geen gevaar zijn denk ik…

4 likes

Schitterend. Kan het altijd moeilijk onder woorden brengen maar wordt altijd ontzettend blij bij het zien van dergelijke oude spullen. Zal leuk zijn om daar doorheen te struinen. Geniet ervan!

2 likes

Wat gaaf zeg. Lijkt me heel speciaal om zo de verhalen achter elk stuk gereedschap te bedenken.

1 like

Wauw!

1 like