Ik weet niet of deze vraag op prijs gesteld wordt, maar ik kon geen bevredigend antwoord vinden in de verkoopregels.
Wat is de achterliggende gedachte van de 6 maanden lidmaatschap alvorens te kunnen posten in het verkoop gedeelte? Het kopen van horloges is namelijk wel toegestaan zonder deze eis. Zelf heb ik hier enkele horloges gekocht en zou ik nu graag een (paar) van mijn horloges aan een liefhebber willen verkopen en niet via marktplaats. Echter moet ik nu nog 4 maanden wachten, wat betekent dat de resterende garantie op het horloge ook met 4 maanden vermindert is.
Dat is voor verzamelaars/liefhebbers toch alleen maar gunstig? Toevallig staat er een paar regels naar beneden nog een topic over het geringe aanbod aan horloges e.d.
Dat is voor verzamelaars/liefhebbers toch alleen
maar gunstig? Toevallig staat er een paar regels
naar beneden nog een topic over het geringe aanbod
aan horloges e.d.
Het is hier een forum waar horlogeliefhebbers het over hun hobby hebben. Een onderdeel daarvan is om in vertrouwde kring horloges te kunnen aan- en verkopen.
Als er even wat minder aanbod is, dan is dat maar zo.
Dat is voor verzamelaars/liefhebbers toch
alleen
maar gunstig? Toevallig staat er een paar
regels
naar beneden nog een topic over het geringe
aanbod
aan horloges e.d.
Het is hier een forum waar horlogeliefhebbers het
over hun hobby hebben. Een onderdeel daarvan is om
in vertrouwde kring horloges te kunnen aan- en
verkopen.
Als er even wat minder aanbod is, dan is dat maar
zo.
Inderdaad Windhund, want het door mij geplaatste topic was slechts een constatering en een vraag om meningen te krijgen om de reden daarvan te achterhalen, niet om mensen aan te trekken die we hier binnen de discussie- en informatiegedeeltes verder niet/weinig tegenkomen d.w.z. aan de horogeliefhebberij of non-topic geen of weinig bij te dragen hebben, en puur en alleen in verkoop van hun horloges geinteresseerd zijn (begrijp me goed Jeffrey, dat is een algemene opmerking, ik ken jouw intenties niet en wil dus niet zeggen dat jij alleen in verkoop geinteresseerd bent c.q. niets bij te dragen zou hebben :)o:# ). Als je gedurende 6 maanden volgens de forumbeheerders voldoende positieve bijdragen qua discussie/informatie hebt geleverd, neem ik aan dat je ook tot het verkoopgedeelte wordt toegelaten, door via Groepen een aanmelding te doen.
Een deel van mijn hobby is kopen en verkopen. Als ik niet kan verkopen kan ik ook niet kopen en staat mijn hobby dus stil. Ik begrijp dat mensen er geen zin in hebben dat Jan en alleman hier zijn of haar kermis horloges komt verpatsen (om het maar een naam te geven) zolang je je netjes aan de verkoopregels houdt is het toch geen probleem om te verkopen? Ik wil juist hier verkopen omdat ik zelf geen zin heb in marktplaats perikelen en hier op het forum over het algemeen nette mensen zitten.
Voor alle duidelijkheid: ik respecteer de gestelde 6 maanden regel en ik start dit topic ook niet om dwars te zijn. Ik ben alleen nieuwsgierig naar de achterliggende gedachte.
Een deel van mijn hobby is kopen en verkopen. Als
ik niet kan verkopen kan ik ook niet kopen en
staat mijn hobby dus stil. Ik begrijp dat mensen
er geen zin in hebben dat Jan en alleman hier zijn
of haar kermis horloges komt verpatsen (om het
maar een naam te geven) zolang je je netjes aan de
verkoopregels houdt is het toch geen probleem om
te verkopen? Ik wil juist hier verkopen omdat ik
zelf geen zin heb in marktplaats perikelen en hier
op het forum over het algemeen nette mensen
zitten.
Voor alle duidelijkheid: ik respecteer de gestelde
6 maanden regel en ik start dit topic ook niet om
dwars te zijn. Ik ben alleen nieuwsgierig naar de
achterliggende gedachte.
Je schrijft dat als je niet kunt verkopen, de hobby stilstaat. Maar echte horlogeliefhebbers zien hun hobby toch veel breder, die zijn altijd met horloges in de weer, qua informatie vinden, hun horloges koesteren en vooral: dragen. Uit jouw reactie lees ik een beetje dat het bij de horloges waar je in handelt niet gaat om horloges die je draagt en vervolgens weer wilt verkopen om een beter/mooier horloge te kunnen kopen of om een verzamelinkje te hebben, maar dat het vooral om in- en verkoop gaat met het oog op een mogelijke winst. Of zit ik ernaast?
Dat is juist hetgeen ik bedoel. Ik wil mijn horloges die ik weinig draag verkopen om een mooier horloge te kopen. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen ik heb mijn zinnen gezet op een ander horloge en daarvoor moet een horloge(s) waar ik geen klik mee kan krijgen plaats maken.
Edit: en winst wil ik er niet op maken. Ik wil alleen geen marktplaats gezeur. Hier zijn afspraken nog afspraken (uitzonderingen daargelaten)
Dat is juist hetgeen ik bedoel. Ik wil mijn
horloges die ik weinig draag verkopen om een
mooier horloge te kopen. Ik had het zelf niet
beter kunnen zeggen ik heb mijn zinnen gezet op
een ander horloge en daarvoor moet een horloge(s)
waar ik geen klik mee kan krijgen plaats maken.
Edit: en winst wil ik er niet op maken. Ik wil
alleen geen marktplaats gezeur. Hier zijn
afspraken nog afspraken (uitzonderingen
daargelaten)
OK. Overigens, een beetje winst maken is natuurlijk niet verboden
Haha nee dat begrijp ik maar dat was niet de insteek. Ik heb horloge via iemand voor 100 euro onder de adviesprijs (199,- ipv 299,-) kunnen kopen dus ik was al bij met m’n geld terug dat had ik dan weer kunnen investeren in mijn hopelijk nieuwe Hamilton waar ik al een tijdje op aas
Een beetje doorflipperen kan ook geen kwaad, maar verwacht niet dat je er winst op maakt. Als het goed is heb je er zelf ook plezier van gehad en dat geld kun je er alvast van af tellen. Zelf heb ik hier ook al het een en ander verkocht om te sparen voor een ander doel, maar ik heb er maar 1 keer mee op kiet gespeeld en dat ging over €30. Maar het is tenslotte hobby en dat mag ook geld kosten. Verder is de eis ook dat je een positieve bijdrage hebt gegeven aan het forum. Dat je dus regelmatig jezelf even laat zien met een leuk topic of een positieve reactie geeft op het topic van een ander. Volgens mij zien wij jou hier ook niet zo vaak, naar dat kan ik natuurlijk mis hebben. De mods houden hier wel rekening mee met wie ze toelaten op het verkoop gedeelte. Dus misschien moet je gewoon even rustig afwachten en wat actiever mee gaan doen, dan komt het ook voor jou wel een keer goed.
Ik vind het wel prettig om een deal te kunnen sluiten met een voor mijn gevoel “betrouwbaar” forumlid. Wanneer ik meer risico wil lopen koop ik wel op Marktplaats.
Ik kan mij dus redelijk goed vinden in het huidige toelatingsbeleid van dit forum.
Ik lees al meer dan een jaar mee en heb sindskort een account aangemaakt. Ik post soms wat maar ben meer een mee lezer. Als ik straks 6 maanden lid ben heb ik weinig tot geen bijdrage geleverd aan het forum en dat betekend dus dat ik ook niet mag gaan verkopen in de markt?
Ik wil juist hier verkopen omdat ik
zelf geen zin heb in marktplaats perikelen en hier
op het forum over het algemeen nette mensen
zitten.
Daar geef je dus precies de reden
Als iedereen hier gelijk kan verkopen krijg je hier dus ook marktplaats perikelen omdat mensen alleen maar registreren om een horloge te verkopen
Ik lees al meer dan een jaar mee en heb sindskort
een account aangemaakt. Ik post soms wat maar ben
meer een mee lezer. Als ik straks 6 maanden lid
ben heb ik weinig tot geen bijdrage geleverd aan
het forum en dat betekend dus dat ik ook niet mag
gaan verkopen in de markt?
Dat heb je goed begrepen.
Het is een “service” voor leden die ook daadwerkelijk wat bijdragen.
Als iedereen alleen maar zou lezen, is er geen forum;)