Horlogemerk dat je niet uit kan staan

Dan Henry, TW Steel, Festina, Michel Herbelin…

1 like

Dat was mijn mening voorheen ook, totdat @anon11367652EV met de opmerking kwam dat hij ook geen Levi spijkerbroeken draagt en daarom geen problemen heeft met hommages. Het merendeel van de mensen draagt geen Levis, dus waarom zouden horlogefabrikanten geen modellen maken die sterk op het origineel lijken.

2 likes

Haha, nog effe. Zo lust ik er nog wel een paar. Dan zijn de Lacoste polootjes ook de enige echte en de rest hommages. :joy:

Een 1 op 1 kopie maken van een specifiek model met een ander logo er op, vind ik toch echt wat anders dan het naar eigen ontwerp en specificaties produceren van een uit de hand gelopen uitvinding van een ander. :wink:

1 like

Denim is een katoenen stof die, zo blijkt, ik moest het opzoeken, z’n oorsprong vindt in Genova, en in de VS pas sinds het midden van de 19e eeuw gebruikt werd.

Weliswaar was Levi’s en Co het eerste bedrijf wat de spijkerbroek met de rivets en het kleine zakje maakte, de indigo-gekleurde katoenen stof was bij de Fransen al bekend als “Gênes”, waar blijkbaar het modern Amerikaanse woord “Jeans” vandaan komt.

Denk nu niet dat de Amerikanen ook daadwerkelijk ooit iets hebben uitgevonden, ze zijn alleen goed in marketing. :slight_smile:

3 likes

Behalve vliegen dan. Maar goed, dat is een uitvinding van geringe importantie. :wink:

1 like

Cola. Hamburger😁

3 likes

Goede.

Behalve Steinhart en Breitling dan.

4 likes

Jij loopt zelf toch ook met zo’n squale?

4 likes

Huh? Pterosauriërs toch?

1 like

Yes. Je hoort mij ook niks over hommages zeggen.

Of heeft Steinhart ook voor een boel grote merken de kasten van de duikhorloges gemaakt? Dan trek ik mijn comment terug.

Dinosauriers zijn met name qua herseninhoud nauw verwant aan de Amerikanen.

6 likes

Dat vind ik juist het erge bij Squale, dat ze nu hun naam te grabbel gooien door hommages te gaan maken. Ik zie dat juist als iets negatiefs.

1 like

Ja dat snap ik wel, maar het merk blijft in mijn ogen een stuk rijker in geschiedenis dan Steinhart welke opgericht is om geld te maken met de ideeën van een ander :man_shrugging:t2:

1 like

Tag Heuer heeft voor mij een negatieve connotatie.

Exactamundo. Zonde.

1 like

Zeiko, en dan vooral die duikers! Vreselijk!
Ooit vond ik Seiko leuk, maar het is een beetje zoals een grijze Toyota Corolla leuk vinden.
İk heb nog 1 Seiko 5, dan is het Seiko verhaal over.

1 like

Volgens mij komen zo’n beetje alle protocollen en het fundament van internet uit de US. Wordt ook best wel vaak gebruikt.

1 like

True.

Muscle-cars :slight_smile:

1 like

goed verhaal XD