Horlogemerk dat je niet uit kan staan

Beste,

Graag wil ik met dit topic een platform bieden dat als uitlaatklep kan figureren voor iedereen die eens even van zich wil schrijven waarom hij/zij geen sympathie draagt voor een bepaald horloge merk. Hoe kan het dat je een anti-klik hebt met een merk, waarom je het niet zou kopen, al zou je miljardair zijn en laten we elkaar niet meteen met kogelbrievel gaan bestoken.

Ikzelf heb het met Grand Seiko. Jawel hét troetelkindje van HF. Het begint al met de naam Grand Seiko, Rolex heet toch ook geen Grande Tudor of Omega, grande Swatch.
Vervolgens het logo. Een gotisch lettertype op een Japans horloge slaat als een tang op een varken en ik maar denken dat het bij GS juist om details ging! Vervolgens heeft iedereen het ook altijd over die details. Ja mooi die details, maar ik zie iets met de uitstraling van Seiko 5je (geen slecht woord over de 5’jes overigens hé).
Paar weekjes terug stond HF in vuur en vlam, want de Seiko winkel had uitverkoop en bood GS modellen met dikke kortingen aan. Dat vind niemand vreemd voor een luxe horlogemerk? Nee dat spul uit de Alpen, is dát is altijd over priced.

Zo dat lucht op!

Mag ik dat zeggen? ja dat mag ik zeggen!

https://i2.wp.com/www.sportboekingen.nl/wp-content/uploads/2015/04/Mart-Smeets-700x450.jpg

11 likes

Dude.

Educate yourself voordat je een topic schrijft.

25 likes

Man, je weer niet eens hoe je het schrijft :smile:

Het is toch al weer :sunny: voor bier en chips/popcorn dus toe maar weer dan…

1 like

Een potentieel veelbelovend topic in de kiem gesmoord door een spelfout.
Jammer…:disappointed_relieved:

2 likes

Ok, hij vergist zich een lettertje. Maar ik ben het wel eens met wat hij zegt over die Gotische letters. Die vind ik ook niet mooi. En past inderdaad ook niet bij een Japans horloge. En hij heeft ook wel een punt mbt het afprijzen van die collectie.

image

Misschien moeten ze dit logo gaan voeren?

Oh wacht…dat wordt een rechtszaak dan…

1 like

Wellicht niet handig zo’n stuk tekst op een iPhone te tikken. Excuus

3 likes

Tag Heuer. Zo’n groot merk en het dan presteren om 95% van de collectie er als een vleesch noch visch, een bijeengeraapt zootje uit te laten zien. Rare designs, formaten en een rommelige boel. Waarvan de afschrijving ook nog eens bizar hoog is.

Man, man, man.

14 likes

Rado. Ik kan er niet echt een behaaglijk gevoel bij krijgen

2 likes

Tisell, Alpha, Invicta…dat soort hommage/kopiemerken. Koop dan een Seiko 5 zou ik zeggen want dan heb je voor hetzelfde geld ook een prima horloge met wel een eigen “gezicht”.

6 likes

Drie die me meteen te binnen schieten:
Merkur
Sharky
Hublot

Dit vind ik eerlijk gezegd van Tissot ook een beetje.

hier een trauma aan over gehouden?

1 like

Ik ben eroverheen om merken bij voorbaat uit te sluiten, laat staan een bepaald merk haten. :wink:

4 likes

Ik dacht ik doe er zelf nog even een extra rommeldetail bij. :wink:

1 like

Hublot, Invicta, Alpha, Thomas Earnshaw…dat soort merken…:sunglasses::wink:

1 like

Meteen de stijlfout ook maar uit de titel gehaald. We kunnen. :joy:

2 likes

tenor

Je kunt van Invicta zeggen wat je wilt… Dit zijn geen hommages.

download
s_59a097f3f0137d575a00637d
8mknN6g
DA5106F8-CACB-4630-A9FD-3E8453247B45

Waar is Eduardo als je 'm nodig hebt?

Verder kan ik het met @anon50762135EV eens zijn over Tag. En Breitling. Zo’n historie… Maar ik denk dat zowel Tag Heuer als Breitling wel weer wat worden. Er zitten nog steeds erg mooie dingen tussen, en wellicht dat ze onder het juiste leiderschap weer fantastische zaken kunnen gaan maken.

Verder heb ik niet zozeer een hekel aan Audemars Piguet, maar voor die prijzen maken ze me toch een Ronald McDonald horloges zeg. :slight_smile:

7 likes