In het verleden heeft Invicta zichzelf weleens beziggehouden met noodhulp te leveren in Puerto Rico door gebruik te maken van de privé Jet die zij bezitten.
Vandaag zag ik op Instagram videos en foto’s dat ze met een actie bezig zijn met een actie om eten, drinken, medicijnen en andere spullen naar de Bahama’s te brengen.
Nu vraag ik mijzelf af wat horloge merken zoal doen wanneer het gaat om liefdadigheid. Ik vind het zelf prachtig wanneer mensen goed zijn naar mensen en de wereld. Volgens mij is de beste reclame die je kunt maken dit soort positieve reclame. Je kunt miljoenen in bilboards, shirts sponsor of op andere manieren in reclame steken, maar daar maak je de wereld niet beter van.
Hoe denken jullie hierover en kennen jullie misschien meer voorbeelden?
Doen ze HEEL goed, als je bedrijf veel geld verdiend mag je best wat terug doen voor de maatschappij .
Dit is mooie reclame en geeft een goed gevoel.
Win win dus.
Nope, niet horloge gerelateerd .
Zelf doen we ook dingen in onze gemeente voor mensen die het moeilijk hebben.
Daarnaast hadden we vanuit de fam een fonds opgezet die zich bezig hield met enkele scholen bouwen in 3de wereld landen. Dit bestaat ondertussen niet meer, de doelen waren bereikt.
Edit, alles zonder bedrijfsnamen of enige winst.
Puur helpen…
Tsja. Het is goed dat ze het doen hoor maar ik vind het altijd zo makkelijk als je veel geld hebt om dan zoiets te gaan doen. Als je het echt belangeloos doet trek je geen shirt aan met je merk erop.
Iedereen moet zelf weten of en hoe ze helpen maar ik vind het altijd zo nep overkomen. Net als Lil Kleine in Afrika met een AP om z’n pols.
Geef eens een bak koffie en een broodje aan een dakloze en praat er eens mee. Dan krijg je een heel ander beeld van mensen die niets meer hebben en dan schaam je je bijna dat je überhaupt schone kleren aan hebt, wedden dat je de volgende keer als je zoiets groots als deze bedrijven gaat doen je je dure merkspulletjes lekker thuis laat?
Super tof dat jullie je hiermee bezig hielden! Gemeente? Moet ik dan denken aan kerk?
Ik denk ook dat dit wel 1 van de beste manieren is om reclame te maken. Maar heb vaak genoeg het idee dat dit te weinig gebeurt. Als voorbeeld: men zegt dat er gigantisch veel armoede is in Nederland. Wat als bekende horloge merken, of bekende bedrijven hier extra geld aan zouden uitgeven in plaats van de extra bonus aan de directeur.
Als die directieleden niet zo veel betaald zouden krijgen zouden ze niet meer bij de goede doelen of die bedrijven werken maar ergens anders heen gaan. Dan is er nog steeds niemand die dat werk wilt doen en dus mensen kan helpen.
Dus die bonussen zijn ergens wel nodig om die mensen op die functies te houden.
Inderdaad dat is een goed punt. Ik denk haast niet dat je onderuit komt dat grote bedrijven wanneer ze de mogelijkheid hebben om dit geheel belangenloos te doen. Zo’n vorm van sluikreclame is altijd toch wel iets wat er snel insluipt. Dat is inderdaad een kunt van kritiek.
Nee niet perse kerk.
Puur op de man en heel klein, een arm gezin wat geven.
Van wat financiële ondersteuning tot bijv eenmalig een wasmachine.
Laptop voor schoolgaande kinderen die het niet kunnen betalen.
Een fiets voor dat kind om goed op school te kunnen komen.
Een keertje mee nemen en uitgebreid kleding kopen.
Bijbaantje regelen. .groots en gericht sinterklaas inkopen doen… dat soort kleine gebaren.
Overigens, interessante tips voor de consumenten om wat duurzamer met horloges om te gaan:
Box 7: Summary of what consumers can do
Think twice about whether you really need new jewellery or a new watch
Always try to repair defective items to extend their lifetime or have old jewellery reworked or recycled by local jewellers or your preferred brand
Avoid purchasing industrially manufactured mass-produced watches or jewellery whose raw mate- rials come from uncertain sources, and focus on high quality
For products with precious metals or gemstones, choose certified recycled and re-refined metals and recycled or synthetic gemstones
With newly mined materials, prefer certified eco-friendly conflict-free and fair-trade products and always ask about the origin and story of the raw materials
Recycle old and unused jewellery, watches and electronic devices (e.g. mobile phones)
Choose jewellers and watch-makers that comply with international environmental and social stand- ards and can prove the origin of their critical raw materials
Prefer watch and jewellery companies that apply a holistic sustainability approach and communicate on their practices and efforts (e.g. in sustainability reports)
If you need jewellery for special occasions, you can rent or borrow it instead of buying new
Ask the brands how they tackle the environmental issues of their sector, and discuss this with col- leagues, friends and family