Horlogepassie overbrengen aan je kinderen!👨‍👦⌚️

Ha vrienden op het forum!

Laatst heb ik mij voorgesteld en zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik (net zoals jullie) een grote passie voor horloges! Als kind liep ik met een veelste grote G-shock trots over het schoolplein. Nu heb ik zelfs twee prachtige kinderen en vind ik het leuk om mijn kinderen al vroeg mee te nemen in de horlogewereld. Mijn oudste is nu 4 en heb ik vorige jaar op vakantie een ‘legendarische Casio’ gegeven. Tot op de dag van vandaag draagt hij hem met veel trots. Nu loopt mijn dochter van bijna 2 met een oude smartwatch van mijn vrouw🤣.

Nu ben ik vooral benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zou zeggen; deel je verhaal!

Groeten,
Jos

45 likes

Leuk man! Hier nog een tip voor je dochter. Als ze tenminste van roze houdt. :man_shrugging:

10 likes

Zinloos. Mijn kinderen hebben heel andere passies dan ik. Ze vinden mijn horloges tof en geven er soms graag één cadeau voor mijn verjaardag maar zelf hebben ze beiden één retro Casio.

Ieder mens is anders, zoiets pikken ze ooit vanzelf op… of niet…

9 likes

O.k… Ik heb drie kinderen en geen van hen heeft ook maar de minste interesse in horloges (net als mijn vrouw, trouwens). Ik ben bang dat in deze familie de horlogepassie met mij zal uitsterven. :grimacing::face_exhaling::smile:

8 likes

Samen foto’s nemen helpt. Vandaag was de oudste razend benieuwd hoe de binnenkant van een speedy er uitzag.

Bewijs van horloge-activiteit samen met de kids.

26 likes

Mijn zoon is al een jaar of 10 net als mij zeer geïnteresseerd in horloges. Vooral vintage maar wat moderner mag ook graag om zijn pols. Regelmatig komt de vraag, Pa mag ik nog ff in je collectie kijken of er iets leuk bij zit om een tijdje te dragen. :joy:. Mijn dochter vind mijn passie mooi en heeft ook regelmatig geshopt in de collectie. Voornamelijk de wat kleinere vintage modellen. Om het pakt nú compleet te maken heb ik ze afgelopen kerst dan ook lid gemaakt van de club en bezegeld met ieder een eigen mooie eerste echte aanwinst. En tot op heden worden ze met trots gedragen. Als vader ook mooi om je kinderen iets voor het leven mee te geven.

46 likes

Prachtig Rico, mooi verhaal!

1 like

Erg leuk!!

Mijn zoontje herkende papa’s horlogetik al gauw. Al zeer vroeg in zijn spraakcarrière zij hij dan ook: loosje. Zijn manier om horloge te zeggen. Hij vraagt me ook: Papa, loosje? En als ik dan mijn horloge laat zien, zegt hij: mooi. Trotse papa, haha.

Hij heeft overigens ook als zijn eigen horloge. Speciaal voor hem laten maken. Het horloge staat in een stolp op zijn kamertje. Hooggenoeg dat hij er de komende jaren nog niet bij kan… :rofl:

12 likes

Mijn kinderen zijn geen kinderen maar volwassenen mannen.
Mijn oudste heeft ooit een horloge van mij gekregen wat doelloos in de kast ligt.
Mijn 2e heeft inmiddels iets van 8 horloges . Zo uit het blote hoofd, 1 hele mooie Candino, 3 Tissot’s, een full metal Gshock, een Lorus, 2 Pulsar’s en misschien nog wel iets meer.
Maar die trekt helemaal zijn eigen plan. Die zul je hier nooit zien of horen.

5 likes

Superleuk! :smiley:
Kent hij de geheime truc al? Knopje rechtssonder lang ingedrukt houden, dan komt er ‘Casio’ in beeld te staan

2 likes

Hier is het andersom, hoe meer ik mijn vader er over vertel hoe meer passie hij er voor begint te krijgen :innocent:

5 likes

Kansloos in huize Flash. Ze vinden het maar raar dat je nadenkt over welk horloge je gaat dragen of daar uberhaubt over nadenkt.

Onlangs heeft dochter van bijna 17 wel een horloge gekocht tijdens een Transavia vluchtje :beach_umbrella: Wie weet smaakt het naar meer :grinning:

3 likes

Haha oeh dat ga ik hem morgen vertellen! Leuk!

1 like

Ah man wat lief!

Pictures?

Supercool!

Ik heb het hier met mijn oudste zoon geprobeerd. Sam heeft 2 weken mijn gele G-Shock gedragen en toen was hij er klaar mee.
Mijn dochter heeft het even met een gewoon basic horloge geprobeerd. Ongeveer 2 dagen volgehouden en zegt vervolgens “pap, ik heb toch een fitbit. Daar kan ik alles mee. En ik heb een mobiel.” Nou, dan maar niet haha. En mijn jongste zoon zal ik nog eens vragen of hij wel een horloge wil, komen we binnenkort wel achter dan.

5 likes

Onze zoon is helaas nog niet oud genoeg om te zeggen dat 'ie horloges tof vindt. Maar ik hoop heel erg dat ie het virus overneemt! Er ligt sowieso een speciaal horloge voor 'm klaar over 16.5 jaar, en dat is de Tudor BlackBay 54. Die werd aangekondigd tijdens W&W 2023, tegelijkertijd werd onze zoon geboren. En de datum op de kaart is exact de datum dat 'ie 6 maanden oud was, dus voor mij is dat al onwijs bijzonder.

Kan nu al niet wachten totdat ie wat ouder is en we hier samen een gedeelde passie van kunnen maken! Lijkt me heerlijk.

5 likes

Dat begon als een grap maar begint bij onze dochter al net zo uit de hand te lopen als bij mij
Op de foto kun je de trend zien. Eerst Seiko, dan Casio en nu Longines. Ze wil eigenlijk een Cartier maar daar wil ik nog maar even mee wachten😀

10 likes

Mijn dochters hebben beide een dames G-Shock en een Triwa ‘Ocean Plastic’ quartzprulletje. Maar geen van allen wordt ooit gedragen. Ieder z’n hobby en het heeft mij geleerd mijn hobbies niet op die twee te projecteren. Andersom doen ze het in mijn geval immers ook niet. Het komt vanzelf. Of niet.

5 likes

@Chlorophyl, welke prachtige digi-watch ligt daar op jouw foto op de achtergrond (met ‘tunes-alarm’, denk ik dat goed?) :wink:

2 likes