Het is deze:
Prachtige Casio
Voor iedereen bij wie de kinderen geen interesse hebben, in ruil voor een VC overseas tourbillon in goud met blauwe dial ben ik ter adoptie en zeg ik van dag 1 papa…
Met 3 meiden en twee jongens zitten er grote verschillen.
Twee dochters zien horloges als sieraden die je omdoet met uitjes en feestjes. Een dochter wil alleen smartwatch.
Één zoon wil vooral bling, groot en opzichtig en 1 zoon een verpleeg zakhorloge aangezien hij ze niet om de pols mag
Ik merk wel dat ze nieuwsgierig worden naar de monetaire waardes van de stukken. Ik drink nu wel direct uit flesjes en heb een voorproever😁
Mijn prinsesjes hebben niet echt dezelfde passie, maar de oudste draagt nog wel eens één van mijn dd’s naar kantoor, gewoon omdat het kan. Maar verder hebben zij geen eigen horloges of smartwatches.
Mijn zoon van 14 draagt inmiddels een Seiko SNKL45, nadat hij een Flik Flak, een Baby-G en een Ice-Watch had.
Hij heeft alle horloges nog en is razend geinteresseerd in mijn verzameling. Hij weet ook donders goed dat hij er wel eens eentje mag lenen als hij wat ouder is.
M’n dochter van 12 startte met een Flik Flak, pikte een Ice-Watch van m’n vrouw en loopt nu met een Swatch, zelf uitgezocht. Die komt er ook wel
1 volwassen zoon, 1 volwassen dochter en een puber dochter.
De jongste dochter had vroeger een flikflak en ik weet eigenlijk niet of zij mijn passie deelt. Ze vertelt er schijnbaar wel eens over aan haar vriendjes en vriendinnetjes, want zo nu en dan vraagt ze ineens of ik een foto wil sturen van 1 van mijn slechts 3 horloges.
Mijn oudste dochter vindt horloges leuk, maar daar blijft het dan ook bij.
Voor beide meiden ben ik aan het neuzen om ze toch kennis te laten maken met horlogeland.
Mijn zoon had altijd een Apple watch, maar op het moment dat de HFLE 2024, hier in huis een veel besproken onderwerp werd, was hij zeker dat hij een exemplaar wilde. De eerste paar weken vergat hij na z’n werk, z’n Apple te vervangen voor de HFLE. Inmiddels gebeurt dat niet meer en gaat hij in zijn vrije tijd niet meer zonder z’n HFLE de deur uit.
Ik denk echter dat hij de smaak wel te pakken heeft, want zijn wensen gaan ineens over Rolex…
Hier 2 volwassen kinderen die zich totaal niet voor horloges interesseren. Ze zien het nut er echt niet van in, als je wil zien hoe laat het is kijk je toch op je telefoon !
Ik kwam deze net tegen via de About Effing Time podcast. Horloges die ontworpen zijn voor kinderen te leren omgaan met tijd, zonder ze te infantiliseren. De uur markeringen zijn verschoven zodat het duidelijker is dat het hele blokje bijv. “Vijf uur” is. En als je zegt “over 30 min gaan we weg,” draaien ze de bezelmarkering 30 naar de minuutwijzer, zodat het duidelijk is wanneer het op is. De kroon zit op 9 uur zodat het minder risico loopt om kapot te gaan. Echt zo leuk uitgewerkt. Duurder dan menig Casio, maar misschien wel de investering waard.
Oudste zoon van zeven jaar heeft van Sint een F-91W gekregen en draagt het horloge al drie jaar dag en nacht.
Jongste zoon van drie heeft heel af en toe mijn F-91W een paar uurtjes om.
Verder push ik niet actief, dat mag vanuit henzelf komen.
Erg leuk, dankjewel!
U zult denken: ‘Wat is dit voor een foto? Ik zie geen horloge.’
Dat heeft even een toelichting nodig. Ik bracht net mijn zoontje van 4 jaar naar bed. Ik wilde een verhaaltje gaan voorlezen, maar opeens: ‘Oh pap, wacht! Ik moet even mijn horloge afdoen en in mijn horlogebox doen.’ Hij liep naar dit playmobielhuisje en legde zijn horloge erin. Ik moest er zeker even om glimachen!. In zijn horlogebox ligt een dinohorloge, zijn Casio F-91W en een Brandweerman Sam horloge:sweat_smile:. Te leuk om niet met jullie te delen!
Hier een plaatje tijdens een vakantie.
Ik heb zelf ook een paar horloges uit mijn verzameling toegevoegd, want ze hebben niet allemaal een horloge.
De passie heb ik dus (nog) niet kunnen overbrengen.