Had ik jullie een maand geleden verteld dat ik nog maar even wilde wachten met die Cartier voor m’n dochter. Blijkt dat “even” bij mij een maand is . Deze kwam vandaag binnen.
Nou ja, ze had haar studie weer goed afgesloten dus zo praat ik het maar goed
Prachtig om te zien!
Ik liet mijn dochter zelf haar passie ontdekken, had uiteraart niets met horloges te maken, das prima.
Tenslotte hoeft mijn passie, welke dan ook, zeer zeker niet de hare te zijn en wil ik dat haar ook niet opdringen.
Ik heb de horloge passie juist gekregen van mijn zoon. Op zijn 15e keek hij op Insta veel naar horloges en besloot hij zijn eerste horloge te kopen, een Tag Heuer wk1113 in absolute top staat, maar wel zonder box en papieren.
Dat heeft mij zeker geïnspireerd. Op zijn 16e heeft hij een Tudor BB58 gekocht en dat heeft ervoor gezorgd dat ik ook een Tudor aanschafte. Zijn Tudor kochten we samen na een lang horloge weekend in Amsterdam. Een trip om nooit te vergeten.
Ondertussen is hij 19 en bezit hij dus een TH, 2 Tudors en een Moonswatch. Vorige week mijn Timex NN07 voor hem op maat gemaakt zodat hij deze onbezorgd kan dragen tijdens het bier drinken.
Zijn eerste aanzet heeft bij mij geleid tot een kleine collectie van 14 . Mooiste aan de gezamenlijke hobby zijn overigens de horloge tripjes naar Maastricht, Genève en bijvoorbeeld Watchtime. In oktober mogen we weer samen op stap.
Nou, hier tot op heden geen enkel teken van interesse, helaas. Mijn zoon wil er helemaal niets van weten, “zijn telefoon is veel handiger” aldus meneer. En mijn dochter laat het altijd maar wat in het midden…
Het begin lijkt er te zijn. De Christopher Ward is de afgelopen maand in trek geweest bij de kids eerst bij mijn zoontje en daarna bij mijn dochtertje
En samen met haar FlikFlak die mijn dochter twee jaar geleden voor haar 4e verjaardag wilde.
Ze zag meteen verschillen tussen haar FlikFlak en de Speedy en CW.
Van de Speedy wilde ze weten waarom de seconde wijzer niet draaide en wat die drie extra rondjes deden. Dus laten zien dat een van de rondjes de echt seconde wijzer is en dat de andere rondjes en de grote seconde wijzer een “timer” zijn bij elkaar. Ze mocht een keertje de timer starten, stoppen en resetten wat ze cool en leuk vind. Af en toe vraagt ze of ze met de timer mag spelen
Van de CW wilde ze weten waarom die 4 wijzers heeft ipv 3. Na uitleg dat je twee tijden kan bijhouden en ik met die 4e (oranje) wijzer de tijd hed ingesteld voor NY waar oma woont zodat ik weet hoe laat het daar is. Dat vind ze cool.
Maar de Speedy vind ze toch echt wel cooler omdat die een ingebouwde spelletje (chrono) heeft.
Ben benieuwd of hun interesse zal blijven. Time will tell
Heb een dochter en een zoon en hij is ook echt besmet met het virus en natuurlijk ook actief hier op HF.
Mijn kleinzoon moet nog iets groter worden maar de interesse is er al
Missie voorlopig mislukt. Mijn petekind heeft zijn zinnen gezet op een motor. Budget niet meer inzetbaar voor horloges.
Zelf meer dan 40 jaar motor gereden nu ik dat niet meer doe kwam er inderdaad meer budget vrij voor de horloge hobby.
Kweenie, t horloge virus schijnt wel eens n generatie over te slaan of zich op latere leeftijd te manifesteren
Nou ja, dan hoop ik dat ik in ieder geval nog mijn eventuele kleinkinderen kan besmetten met het horlogevirus of dat m’n kinderen, op latere leeftijd, beseffen dat de horlogehobby toch wel een leuke is.
en als ze het horlogevirus niet pakken, dan lag het in ieder geval niet aan je smaak. Wat een mooie collectie!
Mijn dochtertje van 6 heeft geen interesse nog, maar mijn zoon van 9 is helemaal gehecht aan zijn Xiaomi smart band. Hij heeft nog niets met mechanische horloges Neem het hem ook niet kwalijk. Ik had vroeger een Casio telememo 50 waar ik hele leuke herinneringen aan heb overgehouden.
Is dan ook een heel mooie!
Ik heb een volwassen dochter die niks met horloges heeft. Ze heeft in het verleden wel eens horloges gehad, ( van analoog tot smart ) maar uiteindelijk verdwijnen ze in een kast of lade omdat ze het uiteindelijk irritant vind worden om iets aan de pols te hebben.