De afgelopen maand heb ik het wat rustiger aan gedaan en de hele maand geen horloges meer gekocht. Ook wat minder tijd op HF gezeten en minder marktplaats/ebay in de gaten gehouden. Toch begon het ook wel weer te kriebelen.
Gisteren keek ik op marktplaats en kon mn ogen bijna niet geloven. Ik zag daar opeens een Golden Tuna, een horloge dat ik al langere tijd echt graag wilde hebben. Maar ze zijn niet gemakkelijk te vinden en vaak ook erg duur. Toch was de drang er al langer een te bemachtigen omdat het van die unieke horloges zijn. Gelukkig was ik er snel bij en ik snel de deal rond maken. Vanmorgen ben ik hem gaan ophalen en ben als een kind zo blij.
Destijds was de 7549-7000 het flagship duik model van Seiko, de voorzetting van de professionele lijn van duikers ditmaal voor het eerst met een quartz uurwerk. De andere features, de titanium monocoque case, “tuna” kast ontwerp met shroud en de 600m waterdichtheid bleven onveranderd. Het prijskaartje van 120.000 yen was dan ook niet mals.
Wat deze tuna modellen onderscheidt van de andere tuna’s is de goudkleurige kast. Vandaar ook de bijnaam, golden tuna. Het grijpt eigenlijk terug op het zwart/gouden kleur thema van de eerdere Seiko professionele duikers. Het horloge komt volgens mij zelfs nog met de originele band met de originele goudkleurige gesp.
Al verteken de fotos wel is hij absoluut te groot voor mijn pols voordat jullie die opmerking maken. Het zijn echt flinke units, Maakt mij dat wat uit? Nee, ik ga hier gewoon lekker mee shinen.
Thanks. Dit is de internationale versie met de SQ wijzerplaat en heeft geen Kanji dag. Maar ik vind zelf de SQ wijzerplaten mooier, dus voor mij alleen maar een pluspunt.
Een beeje van beide Hij is 49mm groot. Dat lijkt heel groot maar door de shroud draagt hij wel kleiner dan 49mm.
Ik ben zelf doorgaans meer van de chronografen maar sommige duikers vind ik ook heel mooi.
Wat een groot horloge zeg, Poeh. Ikzelf heb een seiko sun021 en die vind ik al te groot.
Dit lijkt wel een sjoel steen. Maar dan wel de mooiste die ik ooit gezien heb. De combinatie met zwart en goud vind ik erg mooi.
Ik zal de flauwe @koekoek ‘s klok grap niet maken, maar mijn eerste idee was wel dat er op ieder heel uur “iets” uit die enorme kast moet komen.
Of gaat hij vol met poeder terug uit Zuid-Amerika ?
Geintje !
Heel gaaf en gewoon doen wat je lekker vindt !
Zouden meer mensen hier moeten doen.
Daar moet je je af en toe gewoon lekker niks van aantrekken, zeker niet als het om grailmateriaal gaat. Heb ik ook een beetje met m’n PRS516 chrono. Zoals je zelf al zegt, gewoon lekker mee shinen.
Thanks. Hij draagt nu niet zo lekker vanwege de band. Dat rubber is erg stug geworden en de band is veel te lang. Ik ga hem zo op een andere band zetten en draagt dan denk ik gewoon goed.
Ik ben er in ieder geval super blij mij een heel leuk eindelijk mn eerste echt Tuna te hebben. Mn eerste horloge in dit prijs segment wel dus nog lastig een mening te vormen.
Ik heb liever deze denk ik toch. Ook omdat hij vintage is en dat toch bijzonder is.
Heel knap Daniël dat je dit voor elkaar hebt …Ik heb ook heel veel moeite mijn eigen te bedwingen om geen horloge te kopen terwijl dat normaal wel 6x per week was ofzo…het gaat nu…ongeveer