Horlogeplaatjes op z’n scherpst!

Beetje verbeelding, het servies van mijn vrouw en spa rood :smile::smile::smile::smile:

4 likes

2 likes

Gisteren de Canon uit de kast gepakt (slechts een 1000D), 50 mm prime met macro-inzet objectief (soort groot vergrootglas), dan op manual focus en proberen eea scherp te krijgen. Gevolgd door mijn eerste photoshop oefeningen

12 likes

3 likes

Deze van mij heb jij ook super geschoten Stef!

Alle credits naar jou :facepunch:

8 likes

En Kira Egg… heb je over het hoofd gezien :wink:

Haha, die had ik nog gegoogeld maar er kwam niet echt iets naar boven. Dus ik dacht dat het zo’n Weber BBQ was.

3 likes

Als ik bij Google Kira Egg intyp, dan doet hij een suggestie voor Eggers…

Moraal van het verhaal: maak een selectie bij printscreens :grin:

1 like

Je hoeft geen dure camera, je hoeft geen dure horloges … om mooie plaatjes te schieten.

Vraagt een beetje tijd, een beetje voorbereidingen, spelen met licht en posities.

Plaatjes met een Nikon D40 die ik tweedehands maar nagenoeg nieuw kocht, meer dan 10 jaar terug.

De meeste foto’s zijn niet nabewerkt. Als ik dit toch doe, dan is dit minimaal.

15 likes

Thx Hans :blush:

2 likes

Van de afgelopen dagen

1536678605413
1536678605188
1536678605292

5 likes

Zulke mooie foto’s, is er in het topic al maanden niet gepost.
Ik kan het niet zo mooi, maar anderen wel!
Kom op met die plaatjes :smiley:

1 like

Vooruit, gemaakt met behulp van zonlicht, een samsung xcover 3 en een goedkope loupe voor de macro opnames.

7 likes

Mooi die afwerking van de marinemaster wijzer :ok_hand:

Kijk met bewondering naar sommige mooie foto’s ,kom zelf niet verder dan dit met mijn mobiel

3 likes

Dat ziet er nog best uit qua foto.

Gewoon proberen, ik maak ook plaatjes, fotograferen is een te duur woord voor het gebruik van een €200 euro budget gooi en smijt telefoon en een loupe van 2 tientjes die ik met de hand voor de lens hou.
9 van de 10 plaatjes die ik schiet zijn ook uitermate geschikt om weg te gooien.

Voor de rest zijn mijn tips vrij makkelijk, zorg voor voldoende (dag)licht, dan werkt de ccd sneller en heb je minder beweginsonscherpte en minder ruis en een minimum afstand zodat het scherpstellen nog fatsoenlijk lukt.

1 like

Wat een boeiend horloge…:heart_eyes:

10 likes

Zonder schaamte mijn eigen topic terug leven in blazen :grimacing:

7 likes

I’m in!

11 likes

14 likes