Deze maar niet voor een beurt naar rolex doen!
Wat mooi is die!
Nee gaat zeker niet gebeuren… Thanks!
Vast wel, met zo’n lens moet je je horloge aan het eind van de straat leggen om het goed in beeld te krijgen. (Doe dit niet met een Rolex! )
En een vaste hand 🫨
Gebruik eigenlijk enkel m’n telefoon (Galaxy A53) maar zoek altijd een mooie lichtinval.
Heel zelden pak ik m’n Pentax K-X met vaste 50mm. De lens ooit gekocht voor 7 euro, maak ik de mooiste foto’s mee. Er zwerft maar één foto van een Velona ergens op het forum die ik hiermee geschoten heb.
Google Pixel 7 met nabewerking in Snapseed.
Sinds mijn eerste Pixel (3a) heb ik geen fototoestel meer aangeraakt.
GMT van hierboven was ook met de iphone, gaat super, vlot en snel! Vaak ook meer dan voldoende voor het forum…
Maar niets boven een vaste brandpunt lens op een camera. Sinds de server update wat last gehad met foto’s opladen van zware kalibers, Ik zal nog eens proberen.
Eos r (zit nu op m’n microscoop niet heel veel werk te doen) ga deze binnenkort weer wat vaker pakken
Het zijn weer mooie foto’s die hier getoond worden
Ik heb zelf ook een uitgebreide camera set en voor de close-ups heb voor mijn Nikon D7100 een Sigma 105mm 2.8 macro.
Ondanks de meerdere keren dat ik mij bedacht met die combi fotografie en horloges moet ik eens wat gaan doen.
Maar het is er tot nu toe nog nooit van gekomen
Ik heb zelfs wat jaren terug 2 LED lampen gekocht welke hiervoor prima geschikt zijn, de ML120 van Manfrotto, zeer handig bij close-up werk zonder meteen een dure ringflitser te moeten kopen.
Werkt op 2 AAA batterijen als continue licht.
Deze waren toen (2018) als kamera-klapper in de aanbieding bij Kamera-Express en dan had ik echt zoiets … hier kan ik wel wat mee en voor die prijs zonde om te laten liggen
Nu zijn wij al weer bijna 6 jaar verder maar afgelopen week wel opnieuw getriggerd door de aanschaf van een nieuwe lens.
Mijn vrouw heeft een D3000 en gebruikt alleen de standaard 18-55 kit lens maar is meer bezig met bloempjes, de kat close-up enz.
Toen stelde ik voor of zij geen macro lens wilde denkend aan de 40mm 2.8 van Nikon omdat zij af en toe er toch tegenaan loopt dat de 18-55 niet dichtbij genoeg kan.
Vorige week heb ik op Marktplaats voor een leuk bedrag de 40mm macro op de kop kunnen tikken.
Ten eerste is mijn 105mm niet geschikt omdat de D3000 niet overweg kan met lenzen welke geen eigen motor hebben en ten tweede zou die combi voor haar te zwaar / groot worden, de 40mm macro is amper groter dan de 18-55 dus voor haar prima.
Ik moet mijzelf maar ens een schop onder mijn kont geven om voor hier alsnog hier een paar mooie foto’s te maken
Ik heb qua licht nu een godox v2 fluster met een soft box en door highspeed sync kan je hele moody Foto’s maken, ik hou van drama in m’n foto’s qua sfeer
Beetje aan het stoeien met m’n nieuwe ‘fotostudio’.
Leuk voor de verkoop van horloges, hou zelf altijd van goeie duidelijke en vooral eerlijke foto’s.
Prachtige foto’s!
Mooi
Prachtig