geen specifieke plannen, wel gedachten naar een Grand Seiko Spring Drive, maar dat zomaar anders worden
Dank.
Van de Santos kan ik geen afscheid nemen. Ik ben gek op dat horloge. De Staudt is net nieuw aangekocht en heeft geen “flipper-potentieel” en is gekocht als blijver.
Eigenlijk wel zonde om die Rolex dagelijks te gebruiken…
Ik heb mijn beoogde 2025 aankoop naar voren gehaald en is al onderweg
Verder geen plannen. Dat geeft best wat rust.
Ik wil graag (vintage) Russische horloges, en met name Vostoks gaan verzamelen. Niet per se om ze allemaal te gaan dragen maar gewoon voor de leuk. Zoals sommige mensen suikerzakjes verzamelen.
Ik heb me voorgenomen om in ieder geval geen Chinese horloges meer te kopen.
Al het “gruis” uit de collectie gaat eruit.
Qua nieuwe horloges heb ik niet echt plannen.
Die is ook prachtig! Zeker houden dus. Ik denk dat je met de Staudt, Santos en 6119R een ultiem trio hebt voor alle gelegenheden. Een speedy kan er dan later altijd nog bij. We leven maar één keer, dus ik zeg doen
Mijn plan is om terug naar een kleine collectie te gaan. Deze 3 gaan blijven.
Deze gaat er hopelijk dit jaar nog komen.
En dan maar eens een jaartje genieten zonder er iets bij te moeten kopen, of het is mss een vintage cwc, of een UG FS mk1,…
Ach juist van genieten toch.
In de kast heb je er ook niets aan.
Met stip bovenaan (en gaat er waarschijnlijk wel komen), een Zenith Pilot automatic, keramiek.
Dan gaat de ene zwarte kast plaatsmaken voor de andere zwarte kast. De CFB Scubatec gaat het veld ruimen (aankondiging van verkoop).
Die Universal Genève is een beauty! Welke is dat en welk bandje zit daarop? Prachtig!
Ik heb geen plannen. In 2024 behoorlijk gereorganiseerd, heel aantal horloges zijn vertrokken (verkocht of weggegeven) en er is een aantal leuke afwijkende (niet-traditionele) modellen bijgekomen. Ik heb geen idee wat er volgens jaar uitgebracht gaat worden dat mijn aandacht weet te trekken. Komt er niets bij dan is dat uiteraard ook helemaal goed- ik koop niet om het kopen, maar iets interessants is altijd welkom in de collectie.
Thanks, dat is de meest voorkomende ferrovie dello stato mk2. Bandje is een molequin nubuck riviere
Bij mij zijn er steeds meer twijfels over de Tudor Prince DD. Een mooi horloge en ik draag hem erg veel, maar toch mis ik iets van een klik…
Maar wat ervoor in de plaats? Een TT Carree of Galbee zou ik overwegen, maar dan moet de Tudor er in ieder geval eerst uit.
Een gouden Reverso Grande Taille staat ook al tijden op mijn verlanglijst. Voor mij echt een ultiem mooi horloge. Echter heb ik al een Cartier Tank Américaine 1730 die nooit meer weggaat, dus voelt het een beetje dubbelop in dezelfde collectie…
Iets wat er denk ik sowieso wel gaat komen is een Alpinist. Ik heb enkel (vintage) gouden horloges in mijn collectie (vandaar mijn nickname ) en vind de stap naar staal wat ongemakkelijk aanvoelen (raar, ik weet het). Maar de Alpinist heeft gouden details en de groene wijzerplaat zou uitstekend staan bij een groene NATO. Op staal zal ik hem waarschijnlijk niet dragen.
Genoeg om over na te denken. Een PP 3738 spookt ook nog door mijn hoofd, maar ik ben niet van plan om de 16238 te laten gaan. En om beide in 1 collectie te hebben moet ik mijn jaarlijkse horlogebudget wat meer uit gaan breiden dan ik zou willen
What to do, what to do…
Begin 2024:
Kort een FXD gehad dit jaar:
Huidige stand van zaken:
Ambitie voor 2025, zonder horloges weg te doen:
Yachtmaster 40 of een IWC Mark XX
Dan mag je wel opschieten
Ik snap het. Overigens helemaal niets mis met je huidige set, want doe is ook een lust voor het oog, maar je vroeg ernaar.
En zo’n PP is nu eenmaal het summum.
Prima duo om het mee te doen.
Vooral die stalen band met EasX change systeem is een genot, echte aanrader. En je ExII is goed terecht gekomen!
Daar ben ik blij om. Het wordt een beetje Rolex heavy mijn collectie. Prachtig ding, maar ik droeg hem weinig.