Horlogeplannen 2025

Kerst en Oud&Nieuw komen er weer aan.
De topics over de miskleunen en favourite horloges zijn al langsgekomen.

Maar wat is jullie plan voor 2025?!?
Ik ben benieuwd!

10 likes

Zelf ben ik dit jaar terug gegaan naar 1 horloge, mijn trouwe BB36

Ik kocht en flipperde meestal het hele jaar maar nu wil ik in 2025 voor een doelhorloge gaan. Het wordt een Rolex, welke weet ik nog niet 100% zeker maar wel 90%. Een moderne Datejust, met smooth bezel. Als een bekende forumdealer deze niet verkoopt is er een beste kans dat ik ergens in 2025 in zijn winkel verschijn :slight_smile:

38 likes

Denk een 5513.

16 likes

Twijfel tussen een Bulova Lunar Pilot (43mm), Bulova Jet Star (limited edition) of een Lip T24.

Flinke verschillen, ik weet het…
Heb ik nu echt een chronograaf nodig? Draag m’n MoonSwatch nooit.
Is de Jet Star niet teveel over de top?
Is de T24 echt voor mij?

3 likes

Helemaal gemist dat die IWC eruit gegaan is, wat beviel er niet?
Ik heb voor het komende jaar geen grootse plannen, ik zie wel hoe de pet gaat hangen. Wel gaan er 1 a 2 horloges uit omdat ik ze te weinig draag.

3 likes

Ik wil in 2025 mijn eerste vintage horloge gaan kopen. In het blauwe gedeelte zie ik met enige regelmaat een paar mooie opties langskomen (bijv. de omega chronostop of de zenith port royal) maar ik moet eerst even sparen (en dat gaat toch altijd langzamer als je net een huis hebt gekocht ;)).

6 likes

Ik speel met de gedachte om in 2025 een AT, een DJ en een Speedy weg te doen en een Calatrava 6119R aan te schaffen. Ik heb er echter moeite mee om horloges te verkopen en ik vrees eventuele spijt. Anderzijds, zonder deze offers is me de uitgave te gortig.

Naast de eventuele Calatrava zou ik een TT Staudt Guilloche Chrono en een TT Santos M in mijn bezit houden.

Wat is jullie mening?

• AT, Speedy, DJ eruit - Calatrava erin?
  • Doorsparen…
0 stemmers
9 likes

nieuwe aankopen zie ik zo direct niet zitten maar je weet nooit hoe het kan lopen, het kan plots draaien
maar ook ik denk er aan om van een paar afscheid te nemen en overweeg om 2025 zo te beginnen

3 likes

Heb eigenlijk geen plannen meer, uitgespeeld :thinking:…
Misschien wel echt waar, heb vorige maand mijn grail gekocht en een leuke beater voor erbij.

39 likes

alle drie houden, tenminste als ze in mijn bezit waren gingen ze niet weg :+1:

3 likes

Mijn plan voor 2025 is vooral wachten. Ik sta op de wachtlijst voor een Dingemans Jumping Hour. Maar dat wordt wel eind 2026.

In de tussentijd staat deze Timex Snoopy Saxophone nog op mijn lijstje. Gewoon omdat ik zelf Saxofoon speel.

6 likes

Ik hoop er niets bij te kopen…:pray:

5 likes

Net als vorig jaar heb ik geen plannen….toch zij er in 2024 drie horloges vertrokken en 6 bijgekomen…we gaan het zien. Dit jaar werd Rolex weer wat betaalbaarder dus heb voor het eerst sinds jaren weer van dat merk erbij gekocht maar IWC en Zenith trekken bij mij meer aandacht…

3 likes

Als het de 38mm AT is, zeg ik die eruit, maar mij een berichtje sturen zodat ik het kan overnemen voor een hele scherpe prijs :sunglasses::joy:

Totaal geen eigenbelang hoor!

2 likes

:slight_smile: Het is een 41.

2 likes

Sparen, huidige collectie gaat niet weg.

1 like

Die AT moet je never laten gaan, wat een beauty!

1 like

Als de Rolex oyster perpetual groen 36mm of de JLC ultra thin toevallig op mijn pad komt.
Dan schaf ik één van de twee waarschijnlijk aan.

Anders word het een rustig jaartje. Wat ook prima is. :yum:
Scheelt weer geld.

Zit er wel aan te denken om dan mijn Nomos en Junghans te verkopen om ruimte te maken voor bovenstaande twee.

21 likes

Speedy houden, de rest eruit en voor die Calatrava naast de Speedmaster gaan.

7 likes

Heerlijk, die twee zou ik er ook nog wel bij willen hebben. :+1:

1 like