Gymleraren, die alléén maar over racefietsen lullen. En surfen natuurlijk…
Waarom niet? Misschien zit hij ook wel hier en heeft hij verder niemand om mee over horloges te praten
Mijn vriendin heeft een soort van tolerantie niveau dat elke zoveel tijd wordt gereset. Tegenwoordig misbruik ik die tijd enkel om aanstaande aankopen of plannen te testen. Ze zou een nieuw horloge toch niet zien, denk ik.
Onder de collega’s zijn wat liefhebbers die, volgens mij, niet op het forum zitten. Met 1 collega kan ik wat de diepte in qua horloges. Met vrienden absoluut niet. Mijn vader vindt het verder interessant, maar niet interessant genoeg om geld aan uit te geven.
Saillant detail: mijn hernieuwde interesse in horloges kwam door het zoekgeraakte horloge van mijn opa, waarvan ik zeker wist dat het een Omega Constellation was en ik deze ook (achteraf) voor te veel geld opnieuw heb gekocht. Daarna trok mijn vader een doos open waar uit een oude Tissot Quartz tevoorschijn kwam… Dit bleek opa’s horloge te zijn
Toch een Connie rijker!
Buiten het HF ken ik geen liefhebbers om een eind weg te kletsen over horloges. Bij familie of vrienden zie ik niets bijzonders om de pols (als ze al wat dragen). Zakelijk zie ik af en toe wat langs komen bij klanten maar vind ik het minder gepast er wat van te zeggen (helemaal als je en leverancier en drager van een redelijk duur horloge bent). Het lijkt me zeker leuk met gelijkgestemden eens af te spreken of via Whatsapp wat andere contacten op te doen om het over horloges te hebben. Wat mij er echter van weerhoudt is een stukje privacy, omdat ik ook niet aan de grote klok wil hangen wat ik zoal heb. Herkenbaar?
Leuk dat je er naar vraagt!
We gingen voor een Longines en een Tag Heuer, lopen we twee uur later de zaak uit met deze prachtige Einzeiger…
WOW, mooi ding! Lijkt me best wel even wennen, de tijd lezen op zo’n ‘einzeiger’ als je dat niet gewend bent. Erg fraai, veel draagplezier.
Beterschap!
Beste antwoord in dit topic.
Well played, Mr Beep. Well played.
Dankjewel!
Dat is zeker waar. Voordeel is weer dat je wat langer ongegeneerd naar je horloge kan kijken .
Maar “ze zeggen” dat het gaat wennen…
Niet doen?.. Nou… mijn vriendin was zelf ook wel een liefhebster… ze is een keer meegegaan naar de Rikketik, en ze kocht daar een schitterende Eterna…
Helaas is ze me onlangs ontvallen… 'k mag hopen dat mijn “schoondochter” de Eterna naar waarde weet te schatten en em regelmatig draagt… ter nagedachtenis, en omdat het gewoon een prachtig horloge is…
Mijn vriendin zat er natuurlijk “met de neus bovenop” dat heb je als je samenwoont met een horlogemaker, en je em dagelijks uit zijn Atelier moet slepen om te komen eten…
Dat doen we hier op HF, bewust of onbewust, uiteindelijk toch allemaal?
Ik heb er wel eens over met collega van mij. Kwam er onlangs achter dat hij hier ook actief is
Vriend van me heeft al veel langer dan ik interesse in horloges. Zijn trouwringen waren Breitlings, his and hers. Hij is onlangs HF lid geworden. Verder nog wat vrienden die niet echt veel er vanaf weten maar wel mooie stukken hebben. En een collega die behoorlijk enthousiast is. Al met al toch regelmatig horlogepraat.
Buiten het forum ken ik niemand met dezelfde interesse.
Een paar vrienden weten dat ik dit doe dus die vragen nog weleens wat erover maar dat is dan meer uit beleefdheid.
Bij 1 van die vrienden heb ik het vintage horloge, een Tissot Seastar van z’n pa, op laten knappen door Koen. Dat was mijn huwelijksgeschenk voor zijn bruiloft. Daar was hij wel door ontroerd. Diezelfde vriend heeft ook eens een moderne Prisma automaat gevonden in een container en die laat 'ie me dan ook iedere keer zien als ik bij hem langskom. (waarom vind ik nou nooit iets bij het grof vuil)
Een andere vriend heb ik mogen helpen aan een Seiko 5. Samen veel gekeken op internet naar het diverse aanbod en toen we een keer naar Zandvoort gingen zijn we langs Gerrit Nanne gereden om daar een mooi horloge op te halen.
De laatste die nog wel eens interesse toont is een keer mee geweest om een Speedmaster voor mezelf op te halen bij William Wien. Hij vind het allemaal heel interessant en fascinerend maar blijft (helaas) bij z’n 20 jaar oude Seiko quartz in titanium.
Voor de rest is het echt een hobby die ik vooral voor mezelf heb.
Heel herkenbaar. Er is praktisch niemand die zich er voor interesseert. Voor de overgrote meerderheid is een horloge een functioneel ding dat de tijd goed moet aangeven. Dat zou ook een reden kunnen zijn dat hier van de 20164 leden maar een fractie echt actief is.
Een WhatsApp groep lijkt me opzich ook wel gezellig met degene die dat willen, zo kun je best leuk praten met elkaar.
Dan moet je wel voorzichtig een schifting maken😊
Bij mij echt niemand, op 1 vriend na. De rest ( bijna allemaal Rolex dragers ) interesseert het echt geen ene hol. Hebben geen benul wat ze dragen, en hebben nog nooit van een SKX, Vostok, of Oris gehoord.
Maar om eerlijk te zijn : ik heb serieus ook nog nooit een Oris, Vostok of SKX in het wild om mij heen gezien. En een Oris Event tel ik dan niet mee.
Een vriend van mij zit op het forum en met mijn buurman heb ik het weleens over Rolex. Hij liet me deze week zijn nieuwe DJ 41 in staal goud zien met fluted, maar jammer genoeg wel met oyster ipv jubilee. Had er zijn staalgouden gmt voor ingeruild. Had ik zelf denk ik niet gedaan. Wel een mooie klok trouwens in het zonnetje.
Je zou eigenlijk dan een soort ‘filter’ moeten hebben om ook beetje ‘veiligheid’ proberen te borgen. Niet zondermeer Jan en alleman toelaten (tenzij je Jan El_Capitan heet…).
Echt gelijkgestemden…