Horlogeproject voor Oekraïne

Beste mede forumleden, net heb ik dit speciale horloge project bij mijn horlogemaker opgehaald. Nog volledig in het plastic en even kijken wat ik ermee ga doen. Wil hem inzetten om geld op te halen voor de oorlogsslachtoffers. Wat is jullie advies hierin? Ik heb dagelijks met vluchtelingen uit de Oekraïne te maken daar ik iedere keer veel vluchtelingen in de treinen uit Duitsland heb zitten. In en in triest gewoon om iedere keer deze mensen te zien en te spreken.

Het horloge:

39 mm kast roestvrijstaal
Plexi glas, gebold
Seiko 4r35 uurwerk
Seiko Monster wijzers
Wikzerplaat gemaakt door Dial Maker. Full lume.

Wat vinden jullie van het horloge en wat ermee te doen om geld in te zamelen?

10 likes

Mooi initiatief dat zeker. :+1: Maar een project voor Oekraïne dmv een horloge met allerlei bommen en raketten als indices…kweenie. :thinking:

39 likes

Top initiatief :heart_eyes:

Smakeloos in deze context.

Iemand met een trein er overheen laten rijden conform HF-traditie…

10 likes

Niet erg geslaagd, dat SOS met druipend bloed en de bommen en raketten zijn nogal smakeloos. Althans in mijn beleving.

6 likes

Altijd goed om initiatieven te zien om de mensen te helpen. Alle beetjes helpen naar mijn mening.

Mijn eerste ingeving is inderdaad dat de bommen en het bloed wellicht niet helemaal gepast zijn.
Zou eerder proberen de boodschap van vrede of eenheid te willen uitstralen.

3 likes

Voordat ik de rest ga napraten/roeptoeteren, kun je misschien je gedachtegang delen met betrekking tot de keuze om SOS in bloed en bommen te kiezen?

Hahahahaha, ik stik zowat. :joy:

Dit is nog beter dan je Aramar reclames. Jij hebt er echt een neusje voor.

14 likes

Het is inderdaad een juweeltje

1 like

Goedbedoeld, maar je keuzes vind ik niet Himmelhochjauchzend :fu::point_down:

2 likes

:rofl::rofl:

Inmiddels is iedereen slachtoffer van die oorlog. Laat maar weten als hij verkocht is, dan stuur ik mn rekeningnummer

Initiatief is geweldig , had alleen de bommen vervangen door indexen en SOS in wit zonder bloed .

Wat een trainwreck. Het horloge is het al en dit topic gaat dezelfde kant op.

1 like

Mijn eerste reactie: dit thema, bommen en granaten is misschien meer bestemd voor de heroïsche strijders die de agressor het land uitwerken. (Ik heb gemakshalve de woorden vermeden die je 15 jaar werkkamp opleveren).

Voor de meer gemiddelde getraumatiseerde Oekraïnse gebruiker zou ik eerder een vredesthema kiezen: witte duiven, kruis van de Orthodoxe kerk, dat soort zaken.

1 like

Ik hoop dat je bedoelt dat je het triest vindt om deze mensen in deze situatie te zien en te spreken en niet dat je het triest vindt om Oekraïners te zien.

Ik weet dat veel mensen op het forum slecht Nederlands spreken, dus laten we ervan uit gaan dat je dit goed bedoelt. Al geeft het horloge daar weinig aanleiding toe… ook daarvan hoop ik dat het ‘slechts’ een kwestie is van slechte smaak.

1 like

BTW: de Javelin ontbreekt op de wijzerplaat, je weet wel die raket af te vuren vanaf de schouder (à la bazooka) die dood en verderf zaaien onder de tanks van de agressor.

Hoe kijken mensen over 10 jaar,als de oorlog alweer vergeten is, dan tegen dit horloge aan?
Wat is de boodschap die dit horloge voortbrengt en is die boodschap ook zonder context duidelijk?

Over een jaar of wat is het een horloge van het merk SOS met een blauw gele wijzerplaat met bommen als indexen…

Aan de andere kant,hoe ontwerp je dan wel een wijzerplaat die bij iedereen deze verschrikkelijke periode oproept zonder eerst het verhaal erachter te moeten horen/lezen

Je hebt helemaal gelijk hoor.

Een horloge met een hakenkruis op de wijzerplaat haalt ook het beste in ons naar boven.

3 likes

Niet. Gewoon je Moonswatch in de verkoop gooien voor een dikke premium en de opbrengst naar Oekraïne. :wink:

1 like

Dat is een dingetje ja.

1 like

Ik heb iets andere kijk op het oekraine gebeuren.