Alsof rijkere mensen niet hebberig zijn. Jouw redenering is dat armere mensen meer stelen dan rijke.
Jaa okĆ© Amsterdam is een ander verhaal daar is het op goeie zomerdagen en vakantietijd ook stapje voor stapje nee maar ik wil geen mensen aanvallen of discrimineren het gebeurt natuurlijk overal op druk bezochtte plekken of het nu Amsterdam Rotterdam of TunesiĆ« is maar ik vroeg me gewoon af of het veel voorkwam. Ik hoor het niet vaak namelijk, daarentegen de portemonnees wel natuurlijkā¦
Niet helemaal waar. Ik stel letterlijk dat āarme mensenā (in uw woorden) eerder rollen. Uiteraard valt het te nuanceren.
Wellicht stelen ārijkeā mensen wel veel meer.
Ik geloof echter wel dat erbarmelijke financiƫle omstandigheden tot criminaliteit kunnen leiden. Als jij je kinderen amper eten kan bieden en je kan een rijke westerling zijn Breitling van zijn pols halen om jouw familie een jaar van eten te kunnen voorzien? Ik acht de kans groot dat dit een motief voor rollen kan zijn.
Zou wel kunnen, maar ik weet het niet zeker voor mezelf. Ik zou er meer begrip voor hebben.
Ook arme mensen hebben veelal een goed moreel besef. Maar misschien is het niet immoreel om van een rijke westerse pottekijker zijn horloge te jatten.
Marijn, ik weet het ook niet voor mezelf. Ik kan nu best stellen dat ik het nooit zou doen, echter heb ik nog nooit onder geschetste omstandigheden moeten leven.
Moreel zou mijn kinderen echter niet voeden.
Toevoeging: Ik zag dat u het berichtje nog had veranderd. In mijn ogen is stelen immoreel zelfs bij een pottenkijker.
Maar ik houd er lekker over op. Ik ben niet zoān moralist en meer een westerse pottenkijker.
Ik vind het gebruik van u heel verfrissend, meneer.. En ik ben ook een pottekijker, vrees ik, maar als mijn Ux wordt gejat, en er een gezin een jaar van leeft, heb ik er vrede mee.
Ja, zo zijn ze, die mensen. Ze sturen je vast een kaartje als ze met hun kinderen bij een pannenkoekenhuis zitten.
Wie?
Horlogerollers.
Kul natuurlijk. Als iemand iets van je pikt, is je eerste gevoel vast niet berusting. Ik zou knap balen.
Overigens verwacht ik dat zakkenrollen makkelijker is dan horlogerollen. Ik zou me niet te druk maken over welk horloge ik om doe, maar ik loop er ook niet mee te koop. Geen dure topklok om op de markt.
Schenken mag ook en dan liever niet aan een dief
Op een bracelet of gewoon bandje is het voor een doorgewinterde zakkenroller eenvoudig om van je pols af te krijgen, maar waarom zou iemand de moeite doen en ontdekt worden, bij een pols is lichamelijk contact/meestal een swets verhaal nodig om je af te leiden en je te rollenā¦
In die tijd kan je makkelijk al twee, drie andere zakken gerold hebben met miss dikke portemonnees, plus als er veel fakes in die buurt verkocht worden, gaat een beetje zakkenroller echt niks proberen voor een horloge dat miss door zān familie is verkocht
Lang verhaal kort, lekker dragen wat je wil en als je echt zorgen maakt, een nato is moeilijk los te maken
Nee, en de dief zou me ook geen kaartje sturen dat het voor zijn gezin is. Het is een manier van spreken.
Wees niet zo stom als ik om een horloge in je ruimbagage te stoppen. Was eruit gejat. Ik heb overigens mijn vakantie er niet door laten verpesten.
En zo doe je het:
Dat soort gedoe (en beschadigingen) zijn voor mij de reden helemaal geen dure horloges mee te nemen op vakantie.
Buiten de deur aanvulling op je inboedelverzekering en een goede reisverzekering kan misschien gemoedsrust geven ?!
Ik ben er 1 die op vakantie geen duur horloge meeneemt. Mis het dure ook niet. Draag nu normaal meestal een Seiko monster. Op vakantie gaat er meestal een casio ofzo mee.
Bijkomend voordeel is dat ik zo een Fiffer kan meenemen en het goedkope aan iemand anders mee kan geven.