Horloges en beroemde / beruchte eigenaren

En al die russische horloges waarover men hier zo lyrisch over doet.

2 likes

het enige waar ik voor pleit is een beetje historisch bewustzijn…. wat je koopt en draagt / bezit mag je natuurlijk zelf weten

zolang geleden is het allemaal niet: m’n eigen opa vocht nog op de Grebbeberg in ‘40 (ik ben zelf 49)

je kan als consument natuurlijk weldegelijk hierin keuzes maken

Eva en de Duitse herder werden door anderen aangehaald en vergeleken met Duitse merken: ik vond de vergelijking onjuist, niet de namen zelf

1 like

Die keuzes worden steeds lastiger. Kijk eens onder de kap van je auto of rond in je huis en je ziet steeds meer Chinese onderdelen. Ongetwijfeld ook gemaakt door Oeigoeren.

Voor mij is dat wel een punt hoor. Maar toen ik laatst een nieuwe Duitse auto wilde kopen en ik een verklaring vroeg dat er geen onderdelen in zitten van de hand van Oeigoeren konden ze die niet af geven.

3 likes

En dat zijn dan nog de Duitse bedrijven. In Nederland oa de NS en nog honderden bedrijven in heel Europa. Anti-oorlog is natuurlijk prima maar mag geen geld kosten. :roll_eyes:

Volgens mij kost die Oekraïne ons, jou en mij anders genoeg.

Jou en mij wel. Shell niet en zo nog tientallen grote spelers verdienen vermogens aan oorlogen helaas

1 like

Zijn horloges he?
Zolang ze er elkaar niet mee doodgooien heb ik er vrede mee

Nu moet mijn Volkswagen Kever zeker ook naar de sloperij…

En alle AS 1130 Wehrmachtswerk!
Want die waren fout in de oorlog.

SS Luftwaffe,waar haal je het vandaan :grin:

1 like