Haalde ik er niet uit
Je hebt wel degelijk gelijk, oorspronkelijk waren de tractor- en wapenfabrikant onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. Beiden zijn overigens Oostenrijkse bedrijven en niet Duits. Steyr maakte daarnaast ook auto’s waaronder de G-Wagon voor Mercedes.
Nu de Duitse herder wordt aangehaald.
Wat “off topic”, maar wist je dat AH een groot dierenliefhebber was. Jagen op dieren was onder zijn bewind verboden.
Had die toch wat goeds.
Hoe bedoel je controvers.
Dat hoor ik graag (en te weinig van mijn vrouw)!
Had in m’n achterhoofd al “als ik effe tijd heb toch eens research doen hoe dat nu precies zit”. Dat heb jij nu al voor mij gedaan.
Het is inmiddels bijna 80 jaar geleden !!
Gaan we ook nog Spaanse producten e.d. vermijden vanwege de 80 jarige oorlog?
Klopt. Om te voorkomen dat de hond (die Blondi heette), in handen zou vallen van de vijand. Daarna pleegde hij zelfmoord.
Zeker! Nog steeds tamelijk legendarisch…
In jouw afbeelding, de kleine afbeelding rechts onder in de hoek. Wat willen ze daar laten zien?
Die bestaat dit jaar 75 jaar. (als zelfstandig merk)
Geen flauw idee… 
Ik zou de Italianen voordragen voor een boycot.
Weet je dat die Romeinen lange tijd half Nederland bezet hielden…
Ik de Engelsen, Fransen en de bisdommen Keulen en Münster.
Was maar een jaar, maar het hele land ging er op een haar na aan. #rampjaar1672
Dat ben ik. Ben nu eenmaal niet de slimste maar leg het even uit misschien dat het kwartje valt.
Doe niet zo woke joh! 
We typen al dit verontwaardigde gezanik hoogstwaarschijnlijk op een telefoontje afkomstig uit The Peoples Republic of China.
Wat hadden ze daar ook alweer voor een kampen? 
Niet 75 jaar geleden, maar gewoon nu as we speak… 
Helemaal niet, hij verkoos vooral de Mercedes-Benz 770K Grosser Offener Tourenwagen, daar had de partij er zelf 4 van (er werden er 88 van gebouwd).

Ik wel allesinds.
Het zwarte gedeelte (verf/emaille) in het cijfer 0 ontbreekt. Kleine beschadiging.
Tja… Je kunt nou eenmaal niet bezig blijven hoor. Er is nou eenmaal een hoop oorlog gevoerd in de wereld en als je je Duitse herder niet eens meer Blondi mag noemen, dan moet je consequent zijn en afstand nemen van ieder “besmet” bedrijf, land, volk, kunst etc. Blijft er alleen niet zo veel meer over 
Ik dacht dat putin een blancpain liefhebber was ?