Horloges en beroemde / beruchte eigenaren

Ze hebben jachtwapens voor particulieren ook hoor. En als je pol of mil bent dan zeer grote kans dat je deze al in handen hebt gehad.

Ja…

Wel wat…

Vast wel…

Ja

Oh oh ook ja

Vast ook wel eens…

Nee!! Gelukkig geen bingo… kom ik weer goed weg!

Nog nooit zo over na gedacht om eerlijk te zijn maar om een bedrijf nu nog te boycotten om iets wat meer dan 75 jaar geleden gebeurd is waar in aantal gevallen ook nog niet eens bewust of zo over nagedacht is in die tijd met de kennis van toen. Vind ik wat ver gaan.

Zeker zo’n JLC je kan toch niet weten wat zo iemand koopt. Hoeveel criminelen lopen er wel niet met een Rolex.

1 like

Mijn Steys boormachine is 50+ jaar oud. Electrische apparaten maken ze al jaren niet meer. Gek genoeg altijd als ik die machine pak denk ik niet aan 40-45 maar aan Arnold S, die is in de streek met ongeveer dezelfde naam geboren!

Je hebt ook Steyr uit Oostenrijk, die maakt tractoren en werktuigen. De Steyr uit Duitsland maakt wapens.

Wat hadden Fidel Castro en Che Guevara om hun pols hangen? GMT en Sub.
Maar ik associeer mijn Sub totaal niet met hun.
En in de gouden eeuw waren Hollanders ook geen lieverdjes.

Maar vervolgens wel aan panerai leveren voor de eveneens “foute” Italianen

I stand corrected!

Altijd gedacht dat dat twee divisies van hetzelfde bedrijf waren. Maar je komt wel meer ‘leuke’ dingen tegen in Duitsland. De eerste keer dat ik een boer op een landbouwmachine zag zitten waarop in hele grote letters Mengele staat (ja familie) kijk je toch even op.

1 like

Nou, ik ben om deze reden wel overgestapt van ontluizingsmiddel

3 likes

Wist je trouwens dat hij (vermoedelijk) zelfs geen rijbewijs had? Er bestaat geen enkele foto waarop hij zelf met de auto rijdt.

1 like

Ik las weer ergens dat hij waarschijnlijk een man van de zakhorloges was. Daar schijnt wel een foto van te zijn of het is in ieder geval beschreven dat hij op zijn zakhorloge keek. Hij kwam natuurlijk uit 1889, toen waren er nog geen of amper polshorloges. Ik mik op de zakhorloge. Ook omdat het een geweldige zak was.

2 likes

ja bijna alle Duitse merken hebben en (bijna altijd fout) oorlogsverleden… als je je er in verdiept schrik je er van

Hugo Boss maakte / ontwierp bijvoorbeeld (naar ik meen uniformen) voor de SS

NEEN !

Onder andere Waffen SS en de SS zijn van Hugo Boss zijn ateliers afkomstig.
Recent zijn ze daarvoor diep door het stof gegaan en hebben hun fout toegegeven.

Breitling leverde aan zowel de geallieerden als aan de Nazi’s.
Hoe fout/neutraal wil je het hebben?

1 like

Ik bezit ook een Reverso en het kan mij helemaal niets schelen. Hij had wellicht ook een volkswagen, zoals nu vele miljoenen mensen…

2 likes

Nou ik ben daar heel principieel in, koop nooit meer cassettebandjes van ze! :wink:

6 likes

het maakt mij niet zoveel uit hoor….
het is wel alleen iets om je bewust van te zijn

na de oorlog zijn veel bedrijven (en mensen) gewoon verder gegaan zonder verantwoording / rekenschap af te leggen, of spijt te betuigen, dat vind ik persoonlijk wel jammer

ook al is het wat langer geleden en misschien niet zo invoelbaar meer: het gaat wel degelijk om ernstig leed en (heel veel) overledenen

de mensen die nu met ‘Duitse herder’ en de naam ‘Eva’ aankomen hebben er naar mijn idee weinig van begrepen

1 like

Ik heb er Nul moeite mee om mijn Laco’s te dragen die ooit ontworpen zijn voor bommenwerper bemanningen.

Er zijn denk ik ook héél weinig mensen hier die moeite hebben met het dragen van een Seiko of andere Jap.
Geen hond die er zich schuldig over voelt of over na denkt dat aan de andere kant van de wereld net zulke wreedheden zijn begaan.

En een leuk goedkoop truitje uit China wat gemaakt is door een onderdrukte Oeigoer boeit de gemiddelde medemens al helemaal niet🤷

1 like

Hoezo? Die hond heette Blondie en zijn vriendin heette Eva. :wink:

2 likes

:grimacing:
Het was Hitler die opdracht gaf een ‘wagen voor het volk’ op de markt te brengen.

2 likes

I know…:rofl:

1 like