Horloges en de datum

Hallo,

Ik heb gezocht hier op het forum maar kom de volgende vraag en antwoord niet tegen;

  • Waarom zijn de meest horloges voorzien van het weergeven van de datum?

Persoonlijk vind ik de horloges zonder datum vaak mooier.

3 likes

:joy:

8 likes

Om dezelfde reden dat de meeste horloges de tijd aangeven. Het is handig om te kunnen zien hoe laat en welke datum het is.

18 likes

Volgens mij hebben we hier al een topic voor Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic :joy:

3 likes

Dank je voor je antwoord.
Dat had ik zelf ook kunnen bedenken :see_no_evil:.
Maar dat leek me te voor de hand liggend…
Ik kan me dat in de geest van vroeger voorstellen.
Maar in deze tijd is dat toch minder noodzakelijk
Als designer zou ik daar minder (geen) rekening mee houden.

1 like

:joy:

Download-Ok-PNG-Pic

Wat mij betreft heb je al gewonnen vandaag.

4 likes

Die topic zag ik ook.
Valt me idd op dat men zo aardig is voor nieuwkomers :joy:

2 likes

Mijn eerdere reactie was misschien een beetje flauw , maar het minder noodzakelijk kan natuurlijk over horloges in het algemeen gezegd worden.
En zeker over de horloges die op dit forum voornamelijk worden besproken.
Voor veel functies geldt dat ze “vroegah” veel functie hadden maar tegenwoordig gewoon interessant zijn o.i.d.

Je hebt wel een punt.

Ik stoor me ook enorm aan horloges met een jaarkalender of bijvoorbeeld een chronograaf.

Heb je toch allemaal niet nodig om de tijd af te lezen🤔

Waarom zijn er toch al die verschillende functies. Ze zullen ze toch niet ontworpen hebben om mensen die een datum op een horloge niet mooi vinden te plagen…:rofl:

:v:️

3 likes

In “deze tijd” is ook het dragen van een horloge met alleen tijdsaanduiding eigenlijk baarlijke nonsens. :joy:

1 like

Aardig dank je.
Maar jij hebt geen telefoon, digitale agenda etc waardoor je continue weet (sterker nog je kan er niet aan ontkomen) welke datum het is…

Is dit een vraag? Ik ben een vlotte jongen, tuurlijk heb ik dat.

Wat denk jij dat er gaat gebeuren met bijvoorbeeld de Rolex Datejust, wanneer Rolex besluit om de datum maar gewoon weg te laten?

Dan zullen ze de naam wijzigen in “Just”

15 likes

:drum:

Ik ga hem anders brengen.

Waarom zou elk horloge datumloos moeten zijn? Soms is een datum gewoon cool. Of je het nou gebruikt of niet.

Of nodatejust…

9 likes

In diezelfde categorie kun je je ook afvragen waarom een horloge in hemelsnaam de tijd nog aangeeft. Daar ontkom je door je telefoon en andere dingen ook niet meer aan. :thinking:

6 likes

Beste Danny, hou het hierop. Sommige andere personen hebben liever een horloge mét datum. Dat is ook persoonlijk.

:v:️

1 like

True :wink:
Daar zit ook iets in enkel is het horloge het complete sieraad en de datum daar slechts een ondergeschikt detail van.

Ik begrijp wel wat je bedoelt Danny. Ik hou ook van een simpel horloge. Datum en dag vind ik niet zo heel belangrijk.
Maar waar ik me nog meer aan stoor, zijn cijfers als uurmarkeringen. Dat is handig als je 6 jaar bent, maar ik kan inmiddels aardig goed tot 12 tellen…

3 likes

Toen de Rolex Datejust zonder datum uit kwam ontbrak er iets, menig mens kwam in opstand. Toen is een datumvenster toegevoegd.

2 likes