Horloges en de datum

En ook op genoemd SIERAAD is een dag- en datumcomplicatie soms best cool.

Hence…the DAY-DATE.

1 like
3 likes

Volgens mij zijn er op HF ook TIG nietszeggende topics over Rolex.
Daar hoor je niets over, als iemand het zoveelste Rolex gerelateerde topic erover aanmaakt.

Ik ben blij te constateren dat er behalve de plagerige, afzeikerige en bitchie opmerkingen ook serieuze respectvolle antwoorden op mijn vraag zijn gekomen.
Dank jullie wel daarvoor.
Van alle antwoorden samen kan ik voor mezelf een bevredigende conclusie trekken.

Soms zijn wijzers hinderlijk als je de datum af wil lezen…

Nadruk op “:joy:

1 like

Zonder datum en wijzers levert het zou te zien een hoop stress op, ik ga toch voor wijzers en datum is een stuk relaxer :sun_with_face:

1 like

Just nothing :joy:

1 like

Esthetisch gezien is de datumaanduiding idd niet fraai. Vooral tussen 4 en 5 niet mooi en eigenlijk alleen op de plaats van de 6 maar mooi.

1 like

Is helaas de modus waar veel HF-ers in schieten als ze een in hun ogen te obligate vraag gesteld zien door een kakelvers forumlid.

Maar in het echt zijn ze allemaal heel aardig hoor. :wink:

Wellicht hebben tijd en datum iets met elkaar te maken?

Dan ga jij naar Zwitserland met een Google recept hoe maak ik thuis makkelijk een bom?? Voor Rolex geldt hetzelfde als alle andere

2 likes

Zoals bij deze…

:v:

Inderdaad. Een zeer mooi horloge, maar als ik dit zie krijg ik het idee dat er perse een datumaanduiding in moest en die daarom maar ergens ‘ingepropt’ is.

Zo vind ik het dan een stuk fraaier:

2 likes

Maar zonder was nog mooier.

Deze SUS heeft een ‘verborgen datum’ die je alleen ziet als je m nodig hebt.
Hij verstoort de symmetrie en vooral het tijdaflezen niet…

2 likes

Ik zie zelfs geen batterij :joy:

Toetsenbordhelden :wink:
Maar zonde hoor. Meen ik. Is allemaal niet nodig. Tikt niet lekker om maar in deze termen te blijven.

Inderdaad, vernuftig gedaan.

Alhoewel ik persoonlijk wel vind dat de symmetrie wel enigszins wordt verstoord.

:beers:

Hoi Danny,

Je vraag heeft alles te maken met wat we in het jargon “complicaties” noemen. Er worden al heel lang horloges gemaakt in allerlei merken, vormen, soorten en maten met verschillende handige toevoegingen.

Even een paar voorbeelden, sommigen eenvoudig, anderen complex:

uren, minuten, seconden, dag, datum, datum in het Engels/Japans/Arabisch, datum rood/datum zwart, tienden van seconden, honderdsten van seconden, duizendsten van seconden, zon- en maanstanden, eeuwig durende kalenders, indicator of alarm aan of uit staat, indicator van het laadniveau van de batterij (die door de zonnecel wordt gevoed), dieptemeter, hoogtemeter, kompas, barometer, temperatuurmeter, automatische aanpassing aan tijdzones van over de hele wereld. Lokatie van het horloge op de aardbol middels GPS…

Zoveel horlogeliefhebbers! Zoveel keuzes! Zoals je hierboven kunt zien zijn dat er heel wat…

Volg je hart!

Groetjes,
Aqualand

3 likes