Horloges en kleding

Nee, het is geen RTL Boulevard…

Zijn er mensen die nadenken welk horloge past bij de kleding die ze die dag gaan dragen? Ik krijg namelijk soms een opmerking als ik mijn horloge met zwarte band met bruine schoenen of bruine jas draag. Soms wil ik mijn horloge met bruine band met mijn zwarte schoenen dragen, maar doe ik dan niet omdat het niet mooi zou staan. Maar ik denk dan: wat boeit dat nou eigenlijk?

Zijn er mensen die alles afstemmen op elkaar: horloge, riem, schoenen, jas? Zo ja, wat kan wel en wat kan niet volgens jullie?

Overhemd of trui is mede bepalend welk horloge ik ga dragen.

1 like

Eigenlijk heb ik maar één regel:

Motorjas? Geen plexi.

1 like

Ach, zo lang ik mensen bij ons op kantoor of in het gebouw mensen zie rondlopen in 3 delig blauw en daar dan knal bruine leren schoenen onder zie dragen, dan denk ik: doe lekker waar je zin aan hebt.
Ik trek mij a: niets aan van de mode en b: al helemaal niets van wat andere mensen vinden (over mode bijv…)

Groet
Herman

Nee onzin, ik draag gewoon, anders zou ik nooit mijn “dress watches” kunnen dragen, want zoveel begravenissen heb ik niet in een jaar :slight_smile:

3 delig blauw met bruine schoenen, dat kan toch weer?

Ik kijk smorgens in mijn horlogekist, maak een keuze, en kijk dan in de klerenkast en maak dan weer een keuze, horloge bepaald!

1 like

Ik pak meestal wel een horloge dat past bij de outfit qua kleur danwel stijl.

Ik let daar best wel op. Je zult mij nooit in een pak zien lopen maar wanneer ik een G-Shock draag heb ik daar wel schoenen bij of een shirt in dezelfde kleur. Ik draag in de zomer heel veel T-Shirts met verschillende prints en daar past altijd wel een mooie G-Shock bij. Verder zijn duihorloges met stalen band heel makkelijk te combineren. Die passen overal bij.
Ik heb ook geen dress watches. Ik vind ze super mooi maar ze passen gewoon niet bij me.

1 like

Maakt me niks uit. 2x per jaar is er een vaststaande keuze: op Koninginnedag een horloge met een oranje plaat en op mijn verjaardag het horloge dat ik van mijn ouders kreeg toen ik 14 werd.

Ik hoef dan ook nooit een kostuum oid te dragen (geen baas die me dat voorschrijft; dat ben ik zelf).

Menno

Ik heb maar één horloge, heerlijk…

1 like

Ik draag mijn SKA371P1 overal onder. Alleen bij echt zakelijke hemden draag ik hem niet, maar dan draag ik sowieso geen horloge. Als de Steinhart Ocean binnenkomt, zal ik hem wel onder zakelijke hemden dragen. Onder de ‘normale’ hemden draag ik wel de SKA.

Daarom wil ik alléén horloges met stalen kast en nog belangrijker stalen band. Dat past immers overal bij.

louis Schreef:

Ik heb maar één horloge, heerlijk…

Moet zaaaaalig zijn … :smiley:

Ik kan me dat nog vaag herinneren :wink: :smiley:

supah Schreef:

Nee, het is geen RTL Boulevard…

Zijn er mensen die nadenken welk horloge past bij
de kleding die ze die dag gaan dragen? Ik krijg
namelijk soms een opmerking als ik mijn horloge
met zwarte band met bruine schoenen of bruine jas
draag. Soms wil ik mijn horloge met bruine band
met mijn zwarte schoenen dragen, maar doe ik dan
niet omdat het niet mooi zou staan. Maar ik denk
dan: wat boeit dat nou eigenlijk?

Zijn er mensen die alles afstemmen op elkaar:
horloge, riem, schoenen, jas? Zo ja, wat kan wel
en wat kan niet volgens jullie?

Overhemd moet wel matchen vind ik.

Verder: dikke klokken meestal in de zomer.

De knalgele versies ook in de zomer.

LED-horloges tijdens de donkere winterdagen.

Ik draag zelf vaak overhemden met manchet en als ik zin heb in een dikke duiker met nato dan draag ik hem gewoon.

Maar voor de iets nettere look toch zo nu en dan een nette duiker of dresswatch.

Verder heb ik niets met kleurtjes dus bijna alles heeft bij mij een zwarte bezel en wijzerplaat of wit…verder zeer heb ik qua wijzerplaten neutrale kleuren wat de keuze altijd wel makkelijk maakt.

En inderdaad luminox traser en g shock alleen bij sportieve kleding of spijkerbroek e.d.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Ik pas het enigzins aan als ik een pak aan moet. Dan wel een dress watch.
Maar in het algemeen verder gewoon wat ik om wil doen.

Ik probeer er idd wel op te letten. Bruine outfit, bruine klok. Zwarte outift, zwarte klok. Donker blauwe elementen, blauw horloge. Gouden accesoires, gouden horloge. Wel doe ik soms wat water bij de wijn, een donkere klok met een donker outfit.

Meestal match ik lederen bandjes zoveel mogelijk met mijn riem en schoenen.
Van sommige horloge heb ik speciaal de bruine of zwarte band bijgekocht, die er standaard niet op zit, om em toch te kunnen matchen.

Maar soms heb ik er poep aan en let ik er weer niet op :stuck_out_tongue:

Ik denk helemaal niet na over welk horloge ik draag bij welke kleding. Dat boeit mij totaal niet.

Meestal let ik er wel een beetje op welke klok past bij het type en kleur van shirt of overhemd wat ik aan heb die dag. Sommige horloges staan gewoon ècht niet bij wat je aan hebt.
Ook de activiteit van die dag is bepalend voor de keuze.
Schoenen en (spijker)broek match ik echter nooit bij de keuze van horloge.

Thehaguedragon Schreef:

Meestal let ik er wel een beetje op welke klok
past bij het type en kleur van shirt of overhemd
wat ik aan heb die dag. Sommige horloges staan
gewoon ècht niet bij wat je aan hebt.
Ook de activiteit van die dag is bepalend voor de
keuze.
Schoenen en (spijker)broek match ik echter nooit
bij de keuze van horloge.

+1