Horloges en manchetknopen

Veelal hoor je men zeggen dat het horloge het enige sieraad is voor de man. Nu bewijzen de vele armbanden hier dat deze stelling lang niet altijd opgaat.

Manchetknopen vind ik een mooie toevoeging wanneer men een jasje draagt. Inmiddels fan en trots bezitter van een paar @NickW manchetknopen in mijn"collectie" .

Genoeg getypt, laat hier je manchetknopen zien i.c.m. een mooi horloge! Ik trap af met mijn Meistersinger en sterling zilveren KLM-manchetknopen;

8 likes

Goede combi, deze MS op mesh. Ik heb onlangs naar deze combi gerefereerd, maar kon er niet meer opkomen wie de eigenaar was,

Goed topic dit! Zelf was ik er al vóór mijn horlogehobby van overtuigd dat ‘manchetknopen een sieraad voor de man zijn’; helaas niet zoveel medestanders om mij heen.

Mijn eerste bijdrage: een 009 met Great Seal manchetknopen:

4 likes

Bedankt! Mesh doet erg veel vond ik zelf;

1 like

Top topic! Heb sinds kort ook een set manchetknopen :stuck_out_tongue: … Binnenkort eens een foto maken!

Ik draag zelf bijna nooit manchetknopen maar heb inmiddels aardig wat verschillende van uurwerkjes :smile:
Mijn deelname

Nieuwste creatie van knopen zijn deze automatische Seiko uurwerkjes. Deze foto is met het 2205 uurwerk, op aanvraag van iemand uit Jamaica! Wilde uurwerkjes uit een duiker, dus zo kwamen we op deze Seiko uurwerkjes. Met rotor die nog draait :thumbsup:

14 likes

Ondertussen hier ook wel een kleine verzameling van manchetknopen.
Weinig foto’s ervan helaas, kon er maar twee vinden.


Pieter.

5 likes

Hier vandaag een setje van @NickW;

4 likes

2 likes

Haastige combinatie vanmorgen, niet helemaal geslaagd. Morgen nieuwe poging :slight_smile:

2 likes

JDM Seiko Blue Spark met antieke Palestijnse manchetknopen, ooit aangeschaft in…

3 likes

Mooie knoop!

2 likes

Omega Speedmaster Broad Arrow en manchetknopen van @NickW🙂

3 likes

Orient Ray, Bonetto Cinturini, Pools barnsteen en de Haagse avondstond :slight_smile:

1 like

Geen foto’s,… nooit aan gedacht eigenlijk. Heb wel een paar grappige tot mooie van Deakin & Francis. Niet echt als verzameling. Krijg ze soms van het thuisfront of loop er toevallig tegenaan.

@NickW: Zien er gaaf uit!

1 like

Eerste keer dat ik manchetknopen draag :grin:

2 likes

Mijn Alpina manchetknopen.

3 likes

een wit gouden in je linkermouw en een geel gouden in je recht voor het bicolour effect. :slight_smile:

Hallo ik ben Roland en ben. Nieuw hier , ik zit met een vraag.
Ik ga trouwen en wil een mooi horloge halen , echter is het klokje rosé goud en mijn manchetknopen zijn gewoon goud evenals mijn gesp van mijn centuur .
Kan dit gewoon samen gedragen worden of moet echt alles gewoon goudkleurig zijn ?