Horloges en smart

Ik weet t nog n SmartWatch gerelateerde topic…

Door al die recente posts herinnerde ik mij n bezoek aan Steltman juweliers en het gesprek die ik Had met 1 vd behulpzame medewerkers.

Behalve dat ik te zien kreeg hoe de nieuwe jlc reverso modellen beter om de pols gaan vallen door de licht gebogen lugs, kwam ik ook iets tegen wat m’n interesse destijds online al geprikkeld Had.

Een montblanc, en dan niet een pen. Ook niet een horloge…

Maar het bandje. Of eigenlijk wat er aan de andere kant bungelt…

Deze smartphone accesoires lus je dus door het bijgeleverde bandje. In principe zou ie op elke nat, Zulu en andere banden met genoeg ruimte gelukt kunnen worden.
Hij werkt als n soort smartwatch maar met als voordeel dat je em aan n ‘echt’ klokje kunt zetten. Berichten v je smartphone worden dan op t schermpje getoond v t apparaatje. Nou ja, apparaatje… Het Is n flinke knoeperd. En zoals je misschien kunt raden was de accu leeg. En opladen bleek een heel gedoe te zijn, omdat ie eerst uit elkaar moest, voordat de lader erbij kon :sweat:

Dus er valt n hoop te verbeteren. Maar waar we t beiden over eens waren, was dat we t n goed teken vonden dat sommige horlogemerken doorhebben dat wearable n steeds grotere rol in t dagelijks leven gaan spelen. En zonder hun kern van luxe mechanische horloges te verliezen, Is montblanc dus aan t experimenteren geweest hoe wearable een aanvulling kunnen zijn op hun horloges.

Ik vind dit n goeie zaak, omdat ik v mechanische horloges hou, maar ook de foefjes v wearable kan waarderen.

En montblanc Is niet de enige die er mee bezig Is. Je hebt bv Kairos t band

Unique smart strap van hoogwaardig handgemaakt leer. Ok, je kunt geen berichten aflezen, maar wel zien of iets binnen komt/is gekomen. Verder schijn je er betalingen mee te kunnen doen en houd t je gezondheid bij (stappen teller, slaapmonitor, etc).

Modillian smart buckle

Mijn ideale wearable zou n smart buckle zijn trilt, niet ‘te’ fors Is (denk aan panerai thumbnail formaat ofzo), n klein dot matrix oled schermpje heeft, wat sensoren heeft (voor sport, slaap, gezondheid, etc) en antennes voor snufjes draadloos betalen, ov reizen, deuren openen, en natuurlijk voor de verbinding met je telefoon, en daarnaast makkelijk zelf op maat te maken Is. Bv door opvulling waardoor smallere banden passen, en een inkeping heeft die mooi staat bij zowel smallere als bredere doorntjes.

Tot die dag… kennen jullie nog meer voorbeelden v smart wearables die gecombineerd kunnen worden met horloges?

4 likes

Op zich geen gek concept, als het wat praktischer/beter doorontwikkeld zou zijn(zoals je zelf al aangaf).
Verder geloof ik ook nog steeds wel in dit idee :

Gewoon dun bandje, niet zo “in your face” , en op de andere pols een “normaal” horloge.
Daarom heet hij ook Microsoft Band, en niet Microsoft Watch. :grin:
Ik vind het een slimme zet, ipv willen concurreren met elk horloge.

1 like

Ik heb ook zo n soort SmartBand. Persoonlijk voelt t voor mezelf toch n beetje aan alsof ik met 2 horloges rondloop. Ben dan ook nog zo n sieraden drager geweest (op horloges en manchetknopen na).

1 like

Interessant! Bedankt voor het delen.
Ik ben niet zo van die smart dingen, al zou ik flitsmeldingen wel handig vinden. Dat de band gaat trillen wanneer je in de buurt van zo’n vervelende flitspaal komt :wink:

Geweldig deze uitspraak! Ik lees er wat weerstand uit, maar toch ook dat de voordelen gezien wordt en er ergens ver ver weg een lichte wens is voor zo een ding :wink:

En ja, wat je wilt is al mogelijk! Ikzelf vind het afleidend, omdat ik de melding al op m’n smartphone op het dashboard heb staan. Nog een keer op m’n pols stoort dan. Maar ik kan me voorstellen dat er een app komt waarbij of je smartphone of smartwatch herkend dat je in je auto zit (kan bluetooth bijv zijn) en dan vanzelf de flitsmeister ofzo activeert en flitsmeldingen doorgeeft aan je smartwatch.

En zo denk ik dat we allemaal wel kleine dingetjes hebben die niet hoog nodig, doch wel handig kunnen zijn…

1 like

Ik maak er een geintje van, maar het is een interessante ontwikkeling. Geen smart horloge (don’t touch the watch!), maar een smart band.
Nogmaals bedankt voor het delen. :slight_smile:

Precies de reden dat ik mijn smartwatch destijds weg heb gedaan. Ja er zitten wel “handige” dingen in maar (nog) geen killer features. En de handige dingen die mis ik nou ook zeker niet. En dan toch wel de afleiding en toch het niet kunnen dragen van een leuk “echt” horloge. Nee ik heb geen spijt :wink:

Oops, interpreteerde ik t knipoogde verkeerd…

Mwoah, smarthorloge vind ik zo gek nog niet eens. Ik vind de Kairos bijvoorbeeld echt heel gaaf gedaan. Net zoals ik vroeger de twincept (tuincentrum… Predictive toetsenbord :stuck_out_tongue_closed_eyes:) van casio vroeger onwijs gaaf vond. Krijg er beetje n hologram gevoel bij.

Maar voordeel v n smart strap, of nog beter smart buckle, is dat je tussen horloges en bandjes kunt wisselen. Mag dan geen flipperaar zijn, maar ben wel n fanatieke uhm… swapperaar (?) van verschillende horloges en bandjes. En dan met slechts 1 wearable klaar zijn Is wel ideaal.

1 like

En dat Is juist de reden dat ik dit topic ben begonnen. Ik herken ook het willen dragen van ‘echt’ horloge. En n mooie handgemaakte leren band kan ik ook zeer waarderen. Het kunnen combineren v deze 2 zaken met n makkelijk, aanpasbare en niet te grote smart buckle bv zou mij ideaal lijken.

1 like

Mijn vrouw heeft ook een Smart watch. Alleen het enige wat dat ding doet is de tijd aangeven.

3 likes

Leuke Smart watch.