Ik weet t nog n SmartWatch gerelateerde topic…
Door al die recente posts herinnerde ik mij n bezoek aan Steltman juweliers en het gesprek die ik Had met 1 vd behulpzame medewerkers.
Behalve dat ik te zien kreeg hoe de nieuwe jlc reverso modellen beter om de pols gaan vallen door de licht gebogen lugs, kwam ik ook iets tegen wat m’n interesse destijds online al geprikkeld Had.
Een montblanc, en dan niet een pen. Ook niet een horloge…
Maar het bandje. Of eigenlijk wat er aan de andere kant bungelt…
Deze smartphone accesoires lus je dus door het bijgeleverde bandje. In principe zou ie op elke nat, Zulu en andere banden met genoeg ruimte gelukt kunnen worden.
Hij werkt als n soort smartwatch maar met als voordeel dat je em aan n ‘echt’ klokje kunt zetten. Berichten v je smartphone worden dan op t schermpje getoond v t apparaatje. Nou ja, apparaatje… Het Is n flinke knoeperd. En zoals je misschien kunt raden was de accu leeg. En opladen bleek een heel gedoe te zijn, omdat ie eerst uit elkaar moest, voordat de lader erbij kon
Dus er valt n hoop te verbeteren. Maar waar we t beiden over eens waren, was dat we t n goed teken vonden dat sommige horlogemerken doorhebben dat wearable n steeds grotere rol in t dagelijks leven gaan spelen. En zonder hun kern van luxe mechanische horloges te verliezen, Is montblanc dus aan t experimenteren geweest hoe wearable een aanvulling kunnen zijn op hun horloges.
Ik vind dit n goeie zaak, omdat ik v mechanische horloges hou, maar ook de foefjes v wearable kan waarderen.
En montblanc Is niet de enige die er mee bezig Is. Je hebt bv Kairos t band
Unique smart strap van hoogwaardig handgemaakt leer. Ok, je kunt geen berichten aflezen, maar wel zien of iets binnen komt/is gekomen. Verder schijn je er betalingen mee te kunnen doen en houd t je gezondheid bij (stappen teller, slaapmonitor, etc).
Mijn ideale wearable zou n smart buckle zijn trilt, niet ‘te’ fors Is (denk aan panerai thumbnail formaat ofzo), n klein dot matrix oled schermpje heeft, wat sensoren heeft (voor sport, slaap, gezondheid, etc) en antennes voor snufjes draadloos betalen, ov reizen, deuren openen, en natuurlijk voor de verbinding met je telefoon, en daarnaast makkelijk zelf op maat te maken Is. Bv door opvulling waardoor smallere banden passen, en een inkeping heeft die mooi staat bij zowel smallere als bredere doorntjes.
Tot die dag… kennen jullie nog meer voorbeelden v smart wearables die gecombineerd kunnen worden met horloges?