Voortbordurend op de draadjes ‘je horloge en een schaalmodel’ en ‘je horloge en je zakmes’ dacht ik dat een andere bij sommige horlogefreaks wel populaire combinatie ook nog wel kan: Horloges en vulpennen. Ook de vulpennen zijn in het grijze off topic deel al eens ter sprake geweest, maar daar ging het om de vulpennen en niet zozeer om de combinatie met horloges. Daarom was het daar ook off topic… . Omdat Off Topic ook niet voor alle HF’ers toegankelijk is, leek het me aardig om ook deze combinatie, maar dan gezien vanuit het horloge als hoofd thema nog eens te belichten met wat plaatjes. Ik heb zelf, naast het gedoe met horloges nog een aantal andere (verzamel)hobbies, sommige daarvan zijn al eens hier op HF aan bod geweest zoals de schaalmodellen, de zakmessen en de pinguins. De vulpennen waren nog niet echt langs geweest. Het plezier wat ik hier in zie zijn de grappige combinaties en de leuke foto’s die je daarmee kunt bedenken.
Ik heb gekozen voor een combinatie van een oud jaren 50 (?) Union horloge met een deel van mijn collectie vulpennen, namelijk de Union vulpennen die van mid jaren '20 tot eind jaren '60 in Den Haag (!) zijn vervaardigd.
Hieronder zomaar wat impressies.
Het Union horloge met een Union Genie vulpen uit de late jaren '20.
Hier met een deel van de collectie andere Union pennen in de achtergrond
En tot slot een combinatie van wat Parker vulpennen en een potje Parker inkt op voor- en achtergrond met een leuke oud military style Cimier penanker ‘boys watch’ (28mm)
De combinatie met het Union horloge heb ik voor deze gelegenheid gemaakt, het Cimier klokje ‘woont’ altijd al op de plek waar je 'm nu ziet, tussen de Parker vulpennen.
Ik ben benieuwd wat andere HF-ers kunnen laten zien van iets uit hun horloge collectie, gecombineerd met een of meer vulpennen. Dat kan het dagelijkse schrijfinstrument zijn maar ook iets uit een collectie. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die zowel horloges als vulpennen verzamelt.
Laat zien dus en bedankt weer voor het kijken naar mijn spulletjes.
Lex