Horloges; extra geld voor extra kwaliteit?

Ook mee eens hoor.
De gedachten die ik hier net weergeef gaan ook meer over het topic in het algemeen :wink:

1 like

Geen safe word afgesproken?

O ja, RACK en SSC zijn essentieel wanneer praten moeilijk is!

Mooi conclusie! Dank voor de uitgebreide toelichting :pray:

Ja dit herken ik ook wel. Soms lijkt de waarde die iets persoonlijk heeft ook op een bepaalde manier samen te hangen met of het voor jou een financieel grote uitgave is. Iets kopen van 5 euro denk je immers maar heel kort over na.

Eens!

Klopt, maar dat is eigenlijk een andere manier van formuleren wanneer diminishing returns inzetten :sweat_smile:.

Tenzij de 18 kleine Japannertjes nooit douchen, dan ga je het misschien wel ruiken :wink:

Dank voor je conclusie! En leuk dit toch?! Kan je de hobby weer wat uitbreiden in de breedte :slight_smile:.

1 like

afbeelding

Ik heb goed nieuws, ik heb ontdekt waar het kantelpunt ligt. Dat groene stipje, dat is de Chronomaster. Als je dacht dat een Rolex explorer vet is, dan moet je er niet een citizen Chronomaster naast leggen. Dit horloge is echt een huzarenstukje. Als hier Rolex op de plaat stond gingen ze voor 30.000,- over de toonbank, zonder twijfel. De chronomaster is zeer goed afgewerkt en heeft een schitterende wijzerplaat, fantastisch ontspiegeld glas en hele mooie opgelegde logo’s en uurmarkeringen, waterdicht en loopt minstens 30 jaar door zonder dat je er wat aan hoeft te doen en dan hoef je m tegen je pensioen pas weer een minuutje of 2 door te draaien. Want hij wijkt maximaal 5 seconden per jaar af. Ten slotte is het een lust voor het oog. Buitengewoon belangrijk voor de topervaring.

Dan het materiaal, Duratect supertitanium, zeer hard titanium. Zee licht. Geschroefde schakels. Gebold en nagenoeg onzichtbaar saffier vanwege de super clear coating. De afwerking, het fenomenale Zaratsupolijstwerk.

Kortom, deze moet je in het echt zien, en dan weet je dat je de sweet spot gevonden hebt.

6 likes

Ook een mooie interpretatie van dit topic :sweat_smile:. Ik moet zeggen dat door dit topic deze chronomaster wel m’n interesse heeft gewekt. Mijn kennis van alle verschillende mechanische uurwerken is niet enorm hoog, maar kan gewoon de kunst/kunde/ziel ervan waarderen. Desondanks vind ik zo een HAQ ook wel echt tof qua idee/gevoel. Wie weet voor ooit op een dag…

Quartz :nauseated_face:

Solar power bedoel je. Het hele land wordt vol zonnepanelen gelegd :). Heb al 7 automaten :slight_smile:

Same, same. Als een secondewijzer tikt hoef ik het niet.

Het is wel idioot, een quartz zonder secondewijzer, een springdrive of accutron vind ik allemaal wel prima :stuck_out_tongue:

1 like

Nou die automaten tikken ook allemaal, weliswaar 8x per seconde :slight_smile:

Er zit wel een secondewijzer op hoor

Op de chronomaster wel ja. Maar bij bijv. een Cartier Tank solo vind ik het quartz uurwerk geen probleem.

2 likes

Nul ziel. Nul. Weg er mee.

1 like

Jij vraagt toch waar het deminishing point ligt toch? :grin: Bij de prijs van een chronomaster :). Ik interpreteer het niet anders dan jij. Ik koppel er alleen niet uitsluitend een bedrag aan vast maar een horloge. De allerlelijkste en goedkoopste dames patek ligt bij wijze van spreke op het zelfde prijspeil.

1 like

Ik merk dat mijn hartslag er van daalt als ik naar de secondewijzer kijk. Dus het is ook levensverlengend.

1 like

Grappig… Ziel zit er in geen enkele van die dingen.
Als je er ziel in vindt, dan lijkt me dat toch eerder verbeelding.

Toch zijn er liefhebbers van plexi. En ook horloges die niet voordelig zijn die dit hebben.

Om op je vraag terug te komen, voor mij is een horloge in de buurt van € 1.000,- een duur horloge. Onnodig en volstrekt idioot om daar boven te zitten wanneer je kijkt naar functionaliteit. En prima mogelijk om iets heel moois voor dat geld te vermarkten, dus duurder is absoluut overdaad. Sterker, ik vind 1k uitgeven al voelen als een rib uit mijn lijf. Net als een auto boven 75k of een fiets boven de 2k.

Echter… :grin: Daarmee is niet gezegd dat ik er niet voor zwicht… Maar dat is dan puur uit liefhebberij, verwennerij, hoe je het ook wilt noemen. Maar kwalitatief ga je boven de 1k naar mijn gevoel slechts nog in kleine stapjes vooruit voor relatief veel geld.