Horloges, geld en hoeveel dan?

Beste forumleden,

Het is en blijft vaak een onderwerp van gesprek… horloges en geld. Wat is het waard, krijg je korting l… kost dat etc… Nu ben ik ben ik best benieuwd wat jullie uitgeven aan horloges. En dan gaat het met niet zo zeer om hier bedragen te zien. daarom ben ik benieuwd hoeveel % van je jaarsalaris (ongeveer) opgaat aan horloges… Ik zal af trappen… de afgelopen 10 jaar heb ongeveer 2% van mijn bruto jaarsalaris aan horloges besteed… (Geen idee of dit veel of weinig is)…
Ik ben benieuwd naar de rest.

2 likes

126,8% hier. Dit ga ik goddomme geen jaren volhouden :frowning:

62 likes

In de afgelopen 10 jaar denk ik ongeveer 25% van 1 jaarsalaris.
En daarbij komt dat ik veel verdien, maar weinig krijg :grin: :wink:

15 likes

Wij weten ook niet of dat veel of weinig is van jouw jaarsalaris.

1 like

Samen met een bijdrage aan “je collectie op 1 foto” kunnen mensen makkelijk conclusies trekken.

Begrijp je interesse, maar ben benieuwd hoeveel echte antwoorden je gaat krijgen.

2 likes

Normaal? 2%
Tijdens corona? 40%

Geen vrouw en kinderen dus ik heb gelukkig nog een dak boven me hoofd. For now.

4 likes

Teveel %, maar wil altijd nog meer.

Helemaal niet aan gedacht😱… Was juist de bedoeling om het niet over bedragen te hebben…

2 likes

Ik niet echt, iedereen moet lekker doen wat hij/zij/hen wil, kan en mag.
En heb je even te gek gedaan zet je er een paar in het blauwe gedeelte.

1 like

Ik flipper veel, dus geef best wat uit aan horloges in een jaar. Op het geflipper leg ik weinig tot niks toe. Ik geef het wel uit maar verdien het ook weer terug. Dit jaar denk ik dat ik uit kom op 5% van mijn jaarsalaris.
De totale waarde van mijn verzameling is ongeveer 10% van mijn jaarsalaris. Dit is al jaren stabiel, dus eigenlijk gaat momenteel niks van mijn salaris op aan horloges.

1 like

Of je laat geld verdampen door flipperen.

30 % van de winst en dan dek ik de verliesgevende jaren af met de winst op het horloge.

Ik heb in het begin redelijk veel geld weggegooid met kopen en verkopen, en het hebben van meerdere horloges.

Nu al een tijdje stabiel niks, ik heb namelijk gemerkt dat het me weinig tot niets brengt te denken dat ik iets wil hebben. Het vervolgens te kopen om het met verlies door te verkopen…

Het heeft mij al snel geleerd wat ik wil en dat daarbij de maat bepalend is en dat ik er niets aan vind om meerdere horloges en allemaal bandjes te hebben. Ik heb schitterende horloges bij elkaar gehad en sommigen vind ik nog mooi maar ik mis er geen een.

Ik heb niets met heritage, ik geef mijn horloges heritage door ze altijd en overal (bij) te dragen. Het meeste wat ik heb heeft jaren om mijn pols gehangen en is eigen. Met een verhaal wat ik ken en ook bij was, tastbaar voor mij en niet voor een ander.

Het zou ook niets opleveren maar ik verkoop er niets van.

O ja, niets dus, ik ga alleen nog wat wegdoen waar ik niets mee heb uit recenter verleden.

3 likes

Ehh… 70 ofzo? Maar ik ben student, dus heb toch niks beters om te kopen :joy:

5 likes

Bier.

8 likes

Voorheen ook nog wel, kan er helaas niet meer tegen…

Ik kreeg pas katers na mn 30e… whisky dan?

1 like

Flesje Jack Daniels honing. Smaakt aardig en binnen 2 minuten zo zat als een aap.

Studententip.

2 likes

Waarom eigenlijk?

Het ontbreekt me aan de energie om dit uit te zoeken, en waarschijnlijk wil ik het antwoord ook helemaal niet weten.