Al jaren rond de 1% denk ik. Gelukkig is dat steeds meer
Gelukkig niet. Ik flipper quitte of ik flipper niet
Valt me op dat veel mensen hun prijs rechtvaardigen met de zinsnede: ‘dat is exact wat ik ervoor betaald heb’. Ik denk dan Uh? , is het verboden dat flipperen wat geld kost? Ik heb altijd met plezier een goede prijs gegeven voor een horloge en tevens gul geweest bij verkoop, maar ik denk dat ik dat ook maar eens ga veranderen….
Of oplevert. Uiteindelijk is het toch wat de gek ervoor geeft. De markt bepaalt dit. Wil iemand een horloge voor een bepaald bedrag, dan is dat de gerechtvaardigde prijs.
Een dergelijk topic is(was) er al.
En dat eindigde in een toren van Babel
waar niemand meer chocolade van kon maken
Van je bruto salaris over die tien jaar? Of heb je in tien jaar 2% besteed van één jaarsalaris?
Voorheen best veel toen ik nog thuis woonde. Sinds ik op kamers ben gegaan is bier een veel aanzienlijker percentage gaan innemen
Mijn gehele collectie of gemiddeld per jaar genomen horloge uitgaven hebben meer gekost dan mijn zwarte jaarsalaris …
Dus het moet anders…
Dat laatste, want dat staat er namelijk als je goed leest.
De afgelopen 10 jaar elk jaar gemiddeld 2% van mijn bruto jaarsalaris…
Deze dus…
Maar hebben we het over bruto of netto?
Ik weet niet eens wat ik verdien trouwens en ik wil helemaal niet weten wat ik uitgeef aan horloges…
Ik ben in de plm. 7 jaar dat ik deze hobby nu heb, gegaan van 1% of minder (van netto jaarsalaris) naar ongeveer 5%… maar mijn salaris is natuurlijk ook wat gestegen. Zou makkelijk nog wat bij kunnen maar ja, kinderen, keukens, huizen enz… het mooie aan (dure) horloges is dat je ze niet nù moet kopen
Ik vroeg het aan TS, en die geeft een duidelijker antwoord, wijsneus.
Nee, dat kan morgen ook nog.
Dit jaar heb ik een leuke Lip Rallye bij @anon34385602 gekocht, meer (nog) niet. Daar tegenover staat dat volgens Chrono24 mijn Seamaster en Speedmaster samen gemiddeld 31% meer waard zijn geworden. Eigenlijk geef ik momenteel dus minder dan 0% van mijn jaarsalaris uit aan horloges😀.
Zo lang als je ze niet verkoopt, maak je alleen maar papieren winst.
Dat is dan ook wel weer zo.
Een van de weinig leuke kanten van ouder worden, vind ik, is dat ik steeds minder waarde hecht aan dure spullen. Vroegah droomde ik van dure huizen en auto’s en horloge’s. Maar het levert vaak ook een hoop zorgen. Met een Seiko 5 kan ik even blij zijn als een heel kostbaar horloge. Dat vind ik nog steeds wel heel mooi, maar dan ben ik vaak blij dat het veilig in iemand anders etalage staat, en niet bij mij thuis. Ik hoef niet alles meer te hebben. Heerlijk
Uhm in coronatijd 198%…
Ik koop niet elk jaar een horloge, teveel andere (dure) hobbies. Wat ik wel merk is dat de grens van wat je maximaal ergens voor wil uitgeven heel makkelijk oploopt naarmate je langer ergens mee bezig bent. En dat geldt niet alleen voor horloges!