Horloges, geld en hoeveel dan?

Hear hear!

Het wordt steeds meer is mijn gevoel.

Eerst veel horloges die weinig ps. kosten. Veel flipperen.

Nu koop ik steeds vaker duurdere horloges voor de Verzameling… En flipper ik steeds minder.

Eh 10 15% op jaarbasis denk ik (hoop ben bang voor meer)
Maar ter verdediging alleen horloges voor scherpe prijzen die nooit goedkoper worden.

Meestal betaal ik tussen de 50-100 euro voor een horloge, er zitten een paar uitschieters tussen die dat gemiddelde misschien omhoog zullen krikken. Wat ik daarvoor terug krijg vind ik allemaal best!

Ja als je € 1.000000 per jaar verdiend is 2% nog wel een lekkere € 20.000😉 per jaar. 20.000x10=200.000 per 10 jaar.

Het hangt gewoon af van hoeveel je verdiend maar gelukkig zijn er in iedere prijsklasse geweldige horloges te koop.

Ik heb geen concrete bedragen. Wat ik wel heb bijgehouden, sinds 1997, is dat ik niet rook.

Onder de streep heb ik sindsdien ongeveer een pakje sigaretten per week besteedt/uitgegeven aan horloges.

4 likes

Ik heb in de afgelopen 2 jaar (exact twee jaar geleden begon het virus, horloge virus dan), relatief veel van het vermogen wat ik al had uitgegeven aan totaal drie horloges. Komend jaar wil ik er nog eentje bijhalen, die rond de 3/4% van mijn inkomsten zal liggen. Daarna even rustig aan doen en sparen voor een huisje.

Ohja, en geld zal op gaan aan onderhoud zo nu en dan

Herkenbaar maar anderzijds ook frustrerend. Want ik droom toch nog een beetje en kan je het eigenlijk eindelijk echt betalen besef je wat de echte prijs is en hoe irrelevant die auto/dat huis/horloge is. Misschien dat ik er over een paar jaar helemaal overheen ben, of toch die midlife crisis aankoop doe :smirk: Verder vind ik ouder worden (vooralsnog?) alleen maar leuk. Enkel dat frietbuikje is wat lastiger weg te moffelen :sweat_smile:

Ik zit na 11 jaar over de 160 geflipperde horloges die veelal met wat verlies zijn verkocht. Dat heeft me in die 11 jaar ongeveer 9% van 1 jaarsalaris gekost. Dus per jaar minder dan 1%.

En heb er nu ongeveer 15 in collectie. Die hebben nog niets gekost, want die heb ik nog.

Het is maar hoe je het beredeneert.

2 likes

Ik vind het vooral bewonderingswaardig dat je dat over 160 horloges netjes hebt bijgehouden

Ach, wat kun je er verder mee? Het is weleens handig om bepaalde prijzen, modellen of calibers terug te zoeken. Of aan wie je iets hebt verkocht, om bij spijt later te kijken of de koper er mss weer vanaf wil.

Drie keer per week sportschool en net iets minder eten (ik ben 19kg kwijt), en je houdt extra geld over voor horloges. Ik noem dat een win-win situatie.

1 like