Gisteravond is er een inbraak gepleegd in mijn woning. Even op bezoek gegaan bij mijn dochter met de vrouw en de hond. In de 2 uurtjes die we weg waren is het hele huis doorzocht, werkelijk alle kasten leeggemaakt, laden omgekeerd, schilderijen van de muur, boeken van de planken enz.
De buit was een paar honderd euro in contanten, een paar ringen, oorbellen en kettingen van mijn vrouw, zonnebrillen, trouwring en decoraties van mijn overleden vader.
Ook zijn er een paar horloge’s verdwenen. Een Zenith Elite Port Royal, een Armani Chrono en een Raymond Weil Tradition. Gelukkig heb ik mijn andere horloge’s en dure sieraden bij een kennis in de kluis liggen en is de schade beperkt. Het ergste vind ik nog de trouwring van mijn vader en zijn decoraties.
Ongelooflijk weer, wat een tuig! Vooral heel erg van de erfstukken. Heel veel sterkte! Alleen al het idee dat ze binnen zijn geweest en alles hebben geplunderd…
Sterkte, ik herinner me de inbraak bij me thuis waar alles uiteindelijk vervangbaar was behalve het oude fototoestel van mijn overleden vader… Dat zijn verliezen die niet in geld uit te drukken zijn. Ik hoop dat men de daders vindt en dat je erfstukken nog aanwezig zijn, zodat je ze kan recupereren.
Ook al noopt mijn nuchterheid me te vrezen dat deze kans uitermate klein is…
Sterkte.
Wat een klootzakken, die zou je toch graag op heterdaad betrappen.
Wanneer leren ze nou eens om van andere mensen ze spullen af te blijven.
En die pikkies krijgen haast geen straf.
Sterkte! het is mij ook ooit overkomen terwijl wij sliepen.
nu is het huis zodanig beveiligd met camera’s, alarmen, kluizen,etc dat je enig piece of mind hebt.
ik hoop dat je ooit wat terugziet!