Horloges in de ruimte

Lol, wat heb je dan voor roaming tarief?

1 like

Dat is het oficiele NASA horloge, de Omega X33.

Ff een oud topic omhoog schoppen…

Ik kwam deze link tegen, onderaan het artikel is een flinke lijst met alle horloge merken en types die ooit de ruimte in zijn geweest…

3 likes

Leuk artikel. Er was toevallig dit weekend de film “for all mankind” uit 1989 op tv. Met orginele beelden van de eerste bemande maanlanding.

1 like

Zag dat de Russische horloges ook genoemd werden.

Eerste foto van verzamelaar " netgrafik".

Mijn horloge komt er dicht bij, is alleen van latere datum want heeft een serif lettertype.
Is uit het 4e kwartaal 1988.

Update, zag in de lijst van @junior dat mijn voorbeeld het horloge was van Viktor Gorbatko, uit 1977.

2 likes

Leuk, dank je wel!
In het artikel staat ook een linkje naar de rapportage: Watches used in space exploration.

2 likes

Mooi overzicht ook! Ook bedankt.

2 likes

4 likes

Hele gave uitvoering! :star_struck:
Fortis is een merk wat ik vooral van de (vaak mooie) foto’s ken. Moet er ook maar eens aan proeven want o.a. dit ziet er wel erg lekker uit. Een (ruimte)verhaal erbij is ook een leuk extraatje. Vind ik.

2 likes
1 like
1 like

Op het YouTube kanaal van Fortis Warches kan je nog meer vinden,
Ook betreffende de recente “space tests”

1 like

Het actuele “space programma” van Fortis :

1 like

SPACE WATCH NEWS:

“Have you ever been to space?

This watch has.……”

Release datum 13 augustus 2023, 13h:00….

1 like

Je vergeet nog dat terwijl de gehypte Omega slechts minuten op de Maan is geweest, een Bulova Accutron sinds Apollo 11 nog steeds op de Maan aanwezig is als onderdeel van de achtergelaten zendapparatuur die de beelden van “… one small step for man…” naar de Aarde gestuurd heeft. En ook niet te vergeten dat de Accutron een hele grote rol had in het Ruimteprogramma tot en met de Apollo reizen. In de jaren 60 was er voor het ruimteprogramma uiterst nauwkeurige apparatuur nodig en de Accutron was de enige nauwkeurige tijdsweergave in een tijd waarin het Quartz uurwerk nog niet bestond. En dan zat er ook nog een Bulova om de pols van de astronaut die tijdens Apollo 15 in de rover over het maanoppervlak reed. Dus Omega… Wie?

Hier nog een stuk hierover

4 likes

Ik ben wel meer vergeten de afgelopen 10 jaar sinds ik dit stukje heb geplaatst kan ik je vertellen :wink:
Maar aanvullingen of verbeteringen zijn altijd welkom hoor. :+1:

1 like

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: had de datum niet gezien…

2 likes
2 likes

Gisteren nog onderweg