Horloges in de Tour

Hallo. Ik ben nieuw op het forum, trotse bezitter van een Omega Speedmaster co axiaal 44mm. Reden van mijn eerste post hier: ik ben ook wielerliefhebber en zag gisteren Wout Poels met een horloge in de Tour rijden (ik zal proberen er een plaatje van te uploaden). Moet een Richard Mille zijn, maar weet iemand welk

type dat is? Ik kan me niet voorstellen dat je in een sport waar elke gram telt met een automaat gaat rijden, en zeker niet met een klok in die prijsklasse (ook al wordt deze ter beschikking gesteld door de sponsor)?
Groeten, Kees

5 likes

Welkom!

gadverdamme, RM…

1 like

Past mooi in het totaal plaatje qua kleurstelling… maar dat had ook gekund met de nieuwe en goedkopere Breitling Endurance Pro :stuck_out_tongue_winking_eye:

Voor het eerst dat RM in de wielersport is, volgens mij. Gek idd dat ze met een horloge fietsen, ze hebben daar de fietscomp voor. Er zijn wielrenners die een sticker op de fiets al te veel vinden

Ik heb nog even verder gezocht, maar Poels lijkt me wel een uitzondering. Hij is gisteren gevallen, gebroken rib en schaafwonden, maar gaat vandaag weer starten. Keihard die mannen, ik hoop dat z’n RM er beter vanaf is gekomen.

1 like

Als die RM stuk gaat krijgt hij per direct een nieuwe opgestuurd…

Nadal heeft er in een aantal tennis matchEs ook een stuk of 3 kapot geslagen.

1 like

Daar zit gewoon een simpele quartz en een hoop plastic in, in die ze tijdens wedstrijden dragen… Niemand die dat ziet en scheelt een hoop knaken als je met je fiets het ravijn in duikt.

3 likes

Volgens mij rijdt Cavendish ook al een tijd met een RM. Prima apparaat om de val te breken👌

En welkom op het forum :slight_smile:

Als je dan toch ergens mee op je plaat moet gaan dan maar met een RM :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Wel stoer! Gewoon lekker rocken die horloges. Daar zijn ze voor!

Weet je dit zeker??

1 like

Is misschien een geluksbrenger, gekregen van iemand dierbaars.

wanneer de bergritten er aan komen laat hij dat horloge wel op zijn kamer liggen, gok ik zo.

Gistere een foto in de Belgische krant van Alaphilippe gezien. Droeg ook een RM om de pols

Een G-shock oogt natuurlijk veel lomper. En in een evenement als de tour waar miljoenen aan sponsorgeld opgaan kan je toch moeilijk met een goedkoop stuk plastiek om de pols gezien worden.

Alaphilippe reed in de Dauphiné volgens mij ook rond met hetzelfde horloge?! Gisteren dacht ik hem overigens met een f-91w te spotten…

1 like

Bij Poels lijkt de connectie te zitten in sponsor McLaren. Zie ook onderstaande link:

Deze carbon horloges zijn er bijzonder zwaar, dus het zou kunnen. Makkelijk tijd aflezen lijkt me relatief lastig. Puur reclame dus denk ik.

1 like

Dat denk ik ook. Als je met 55km per uur op een nat wegdek fietst dan is de tijd niet het meest belangrijke om je druk over te maken.

Is een horlogeliefhebber. Gaf vorig jaar alle ploeggenoten een Montblanc cadeau als dank voor alle inspanningen voor hem.

Zag zo’ stootkussen net ook om de pols bij Alaphilippe inderdaad

2 likes