Horloges in de Tour

Ja, na z’n overwinning was het nog een behoorlijk reclamemoment.

1 like

Yep. In een bergetappe met een automaat op de pols. En winnen. Klasbak.
Morgen in het geel, even kijken of daar ook een gele RM bij hoort. Lijkt me wel.

5 likes

Toch leuk dat hij wint, mooie renner om naar te kijken imo.

RM zal wel met spoed een geel bandje opsturen. Hoe dan ook een opvallende ontwikkeling. Alhoewel, wielrennen en horloges kennen natuurlijk een rijke historie samen.

10 likes

Die RM’s zijn super licht. Dit wordt geschreven over degene van Nadal.
The RM27-03 is an ultra lightweight watch that weighs just about 20 grams and has a special construction so that it can withstand 10,000 G’s of force.

20 gram kan wel mee als ballast in de bergen.

1 like

Als wielerliefhebber kan Pontiac inderdaad niet ontbreken. Één van de sympathiekste ‘plakmerken’ wat mij betreft.

7 likes

Alaphilippe wint vandaag met deze:

Sorry hoor.
Er is maar één horloge geschikt,
en dat is een Verdal !

5 likes

Werden de beste resultaten niet met Festina’s behaald :slight_smile:

1 like

Het welbekende deuntje. Nu jammer genoeg verleden tijd (hoewel, bij een kermiskoers ben je het na de 10de ronde langs de deur wel beu gehoord).

lezenswaardige woorddanserij door Peter Winnen https://www.volkskrant.nl/sport/wout-poels-tikt-nog-net-als-zijn-dure-horloge~b8ba34fe/

1 like

Helaas doet hij dit jaar niet mee, maar Steven Kruijswijk draagt een Speedmaster als hij niet op de fiets zit.

2 likes

Wat een slecht verhaal. Wout Poels draagt een RM 11-03 McLaren editie van meer dan 250k en Peter Winnen doet maar de aanname dat die van Alaphilippe duurder is.

Festina had toch altijd tour de France modellen?

Wat een goed verhaal en waar slaat het op dat RM een ploeg sponsort?!

Stel, een van de komende dagen tuimelt Alaphilippe in een ravijn. Hij wordt er uitgetakeld en zegt: ‘Mijn hart stond stil, maar mijn Richard Mille liep nog.’ Ik zie het nog niet voor me dat wielrennertjes in spe een RM 67-02 op het verlanglijstje zetten voor Sinterklaas of Kerst.

Jij denkt dus (net als Peter Winnen) dat Richard Mille deze wielerploeg sponsort zodat kleine wielrennertjes hun papa en mama gaan vragen om een RM horloge?

Net zoals ze de F1 ploeg McLaren sponsoren, zullen ze hun naam aan deze wielerploeg verbinden omdat er tussen de vele kijkers van de sport mensen van hun doelgroep zitten. Hier is echt wel over nagedacht. Als ik Alaphilippe die etappe zie winnen met een RM om zijn pols ga ik ook even googelen. Dan is het zaadje eigenlijk al geplant. Bij sommigen ontkiemt dit tot de aanschaf van zo’n horloge. En dat hoeven er niet eens zoveel te zijn, ze maken er nog geen 5000 per jaar en de marge is vermoedelijk royaal.

Alles voor een paar centen, en allemaal krijgen spontaan neusjeuk voor de camera. :money_mouth_face:

Ja en dan krijgen ze een klap om hun oren! :joy:

De F1 snap ik. De Tour minder. :man_shrugging:

1 like

Krijgen zeker een vergoeding per seconde dat het horloge in beeld is …