Horloges in de Tour

Een plak voorgesneden kaas (30gr) is zwaarder

Hoeveel mensen worden niet helemaal wild van wielrennen als ze weer 3 weken naar de Tour hebben gekeken? Je wordt weer massaal van de weg afgedrukt door al die malloten. En hoeveel moeten er weer per se een carbon frame hebben met vederlichte afmontage (bierbuik blijft wel zitten) waardoor de fiets de 5k benadert en soms eroverheen gaat. Je gaat me niet vertellen dat er wereldwijd niet een klein groepje mensen is die zo’n Richard Mille kopen hierdoor. En sowieso vergroot het de naamsbekendheid waardoor het lange termijn effect er ook nog is.

1 like

Sales zal niet de primaire doelstelling zijn… Branding wel.

1 like

Ik ben zo’n malloot met bierbuik en wannabe in strak fietsshirtje. Heb nog geen carbon frame, maar als ik 170k zou hebben dan wist ik het wel: RM + een fietsje erbij.

1 like

Aha! Potentiële koper dus! Zie je wel dat het werkt? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het gele bandje is nog niet gearriveerd, misschien nog onderweg.
Overigens is er al heel veel in de media te doen geweest om RM, terwijl Tissot de officiële sponsor is. Die zullen dat niet leuk vinden, ik neem daarom aan dat het niet lang meer duurt of we zien ook renners met een Tissot t-race fietsen. Die wegen 92gram, moet kunnen in een vlakke etappe.

1 like

Wat droeg Stef Clement gisteren tijdens de Avondetappe?

1 like

Tissot heeft voor de fiets/horloge liefhebbers ook wat te kiezen. Niet mijn ding, maar ben ook geen sportfietser.

3 likes

Team wordt inderdaad gesponsored door Richard Mille.

Overigens dacht ik altijd dat gesponsorde athleten het horloge gewoon kregen. Ik hoorde Daniel Ricciardo (Renault F1) dit weekend echter zeggen dat hij z’n Bell & Ross (verkoopprijs 18K) per weekend te leen krijgt en daarna terug moet geven…verbaasde me wel!

1 like

Daarnaast vind ik het zowiezo bizar dat duursporters zoals wielrenners mechanische horloges ‘dragen’. Zo heeft Breitling nu de Endurance uitgebracht. In de reclamecampagne zie je wereldkampioen Ironman Jan Frodeno dit horloge dragen. Nu doe ik zelf ook zo nu en dan een triathlon; als je 1 ding dan niet draagt is het een mechanisch horloge. Het is dan alleen Garmin en Polar wat de klok slaat (pun intended).

4 likes

Ik denk als Ricciardo dit jaar podium haalt hij er misschien wel eentje krijgt.

En als Max wereldkampioen wordt mag hij vast een TH uitzoeken. Dat hij die vervolgens in de hoek flikkert is een ander verhaal :joy:

1 like

Plottwist: Alaphilippe en Mille blijken vrienden van elkaar te zijn.

1 like

Lekker in de volgauto mee, supermooi! Daar sponsor je toch ff voor dan :ok_hand:

1 like

Is jou mening natuurlijk. Een ander kan het fijn vinden om voor alle activiteiten een mechanisch horloge hebben.

kan het mis hebben, maar zover ik kan zien doet een RM 67-02 niet veel meer dan sec de tijd aangegeven.
Terwijl een duurspotter veel meer belang zal hechten aan zaken als hartslag / hartslag zones / trap frequentie / kilowattages / afstand / snelheid e.d.
Zaken waarvoor de digitale toverdoosjes van bijv. een Garmin, Suunto of Polar vele malen meer geeigend zijn (zie bijv. de digitale dashboards die heden ten dage menig stuur van een racefiets sieren).

2 likes

Ik zal het nuanceren; athleten die geld verdienen met hun sport en dus alle data telt (zoals bijvoorbeeld pro-triathlon) zullen geen mechanisch horloge dragen…

1 like

Dit!

RM … daar zou ik best een paar dagen de ontberingen van de tour voor over hebben …

Athletes verdienen hun geld niet met hun sport, maar met alle sponsor contracten die ze krijgen.

Alle data die hierboven genoemd wordt wordt ook gewoon gemeten, maar daar hebben ze hele teams voor dus hebben ze geen Suunto ofzo nodig.

Das voor max. 2% van alle profsporters correct.

1 like