Ik heb mijn DD meteoriet een keer vergeten af te doen toen ik dit aan het uitleggen was. Daarna stond ie stil
Een week later dacht hee dat zou hier weleens door kunnen komen
@Henk weet dat nog wel

Ik heb mijn DD meteoriet een keer vergeten af te doen toen ik dit aan het uitleggen was. Daarna stond ie stil
Een week later dacht hee dat zou hier weleens door kunnen komen
Hier heb ik geen actie-foto’s van, maar toch… De Nomos.
Deze heb ik zeer zeker nog. Sterker nog, ik heb 'm nu om.
De Squale 1521 Ocean. Helaas heb ik 'm niet meer wegens toch wat groot, maar:
Ik kan zo doorgaan met m’n andere horloges:
Hier wat horloges in Bosnië, Heerenveen, Madrid, Miami Beach, en Zwitserland. Ik koop horloges om ze te dragen, ook op reis.
Ik mis de ijsjes
Haha, jazeker!
Ik lees hierboven veel coole verhalen maar allemaal niet per sé op de bleeding edge van wat een horloge aan kan. Toch? Ik geef direct toe: verder dan wintersport met m’n Explorer, het Zuid-Amerikaanse regenwoud met m’n Turtle, het verzengend hete westen van de VS met m’n Speedy en de drie fornuizen van China met m’n GS kom ik niet. Zijn er geen mensen die commercieel duiker zijn/waren en tijdens een buitencategorie storm (met een Blancpain/Rolex/Omega om de pols) op een meter of honderd diepte aan de fundering van een boorplatform in de Noordzee hebben gelast o.i.d.?
Klopt.
Vakantiefoto’s van een horloge op een berg, kom op mensen. En nou iets wat wél extreem is.
Ik lees vooral raften, skiën, citytrips, zuipen, hiken (da’s gewoon wandelen dus) kloosters en zwemmen. Spannend hoor.
Geloof me, die Speedy Reduced heeft de bleeding edge voor een Speedy evident meegemaakt, want hij is in een paar jaar drie keer aan de beurt geweest voor ik het zat werd.
Maar goed, “bleeding edge”… Sommige mensen vinden een potje golf met een ankergang ook al bleeding edge. Da’s een definitievraag. Zo heeft de Seiko quartz chronograaf meer water gezien en meegemaakt dan driekwart van dit forum aan zou durven met 50m waterdichtheid.
Dat gezegd hebbende: Sauna. Meer dan een paar horloges. Worden mensen ook heel erg nerveus van. En ook daar maak ik geen foto’s.
Mijn SBGV245 van de Grand Seiko vond een drop van een metertje op een stenen terras niet cool, daar ging de kast heel erg van huilen.
Ter contrast, de Santos heeft twee keer hardhandig contact gemaakt met een stenen vloer en gaf nagenoeg geen krimp. Soit, de laatste keer door Tempus nagelopen, maar geen schade te bekennen. Win for the Santos, dus kritiek op die uurwerken wijs ik voortaan van de hand.
Je moet het me maar even vergeven dat ik op een offroad motor geen foto’s van m’n horloge ga zitten maken, op 800-900 meter hoogte met aan één kant een ravijn en aan de andere kant een bergwand, terwijl ik een zand en stenenpaadje van 40cm breed over rammel met een redelijke snelheid. Of tijdens het snorkelen. Of tijdens het woestijnrijden met een 4x4 op een meer dan 25% helling.
Maarreh… @Eddie, post jij eens wat. Of @Mozaiek. Want die zijn niet aan het “diepzeeduiken” of zo, maar werken gewoon met hun horloges, en 8 uur hard werken is zwaarder voor om het even welk horloge dan een keer op en neer naar een diepte van 70 meter.
Mijn Steinhart Ocean One gaat al 13 jaar lang dagelijks om naar het werk. Ik werk in een fabriek, dit horloge gaat iedere dag door een hel, het feit dat dit horloge nog nooit een onderhoudsbeurt heeft gehad en nog altijd accuraat loopt zegt heel veel over de kwaliteit van Steinhart.
Interessant. Duik je op zoetwatermosselen of op zoutwatermosselen? Het lijkt me dat dat nogal een verschil maakt voor de levensduur van de pakkingen.
Was er niet iemand op het forum die met zijn SD professioneel duikt met onderwater lassen?
Zeer zeker! Maar ik duik op alles, zoet of zout. Dan kom je er ook achter dat juist de zuurgraad funest is voor je horloge
Umami daarentegen
Dat zei ik laatst ook tegen mijn vrouw, a propos stress testen van je horloges.
Ik denk dat koken onderschat wordt, als lakmoes proef voor een horloge. Als ergens grote temperatuursschommelingen, veel vocht, vetten, zuren en andere shizzle bij komt kijken is het wel koken. Als een horloge het jaren lang in een professionele keuken vol houdt is het wat mij betreft ook bomb proof.
Grappig dat je daar voor moet duiken. Mijn grootvader raapte ze in Zeeland gewoon uit het water, zeg maar. Andere tijden.
Daar worden sommige horloges misschien niet gelukkig van, klopt. Een miljoen hotseklots trillingen en gestuiter is voor een hoop leden hier de horror voor een horloge.
Zolang men niet zo dom is om met een open kroon het water in te gaan, is naast Netflix kijken snorkelen zo ongeveer het meest veilige wat je met een (uiteraard enigszins waterdicht…) horloge kan doen. Onder water visjes koekeloeren. Je kan nergens tegen aan stoten, je kan niet vallen, en je beweegt met een snelheid van dikke stront want onder water, en geen contact met wat dan ook.
Valt onder de categorie in een bubbelbad zitten.
Zwemmen in de branding of surfen oid levert nog wat valpartijtjes en schurend zand op.
Ook als je om op de plaats van snorkelen aan te komen eerst op een katamaran van de kust af zeilt, om vervolgens met een rare ladder uit het water te moeten komen, waarna er op de terugweg heel veel cocktails gedronken worden? Tijdens de humpty dance stoot je zomaar tegen een biervat, zeg maar. Het was tenslotte Florida. Die doen niks nuchter. Of normaal.
Noch mijn horloge, noch ik hadden een centje pijn. Balans-assen en rubberen engine-mounts halen veel trillingen aan het stuur weg. Het horloge wordt dus eigenlijk pas echt getest op het moment dat je op je bakkes gaat tijdens zo’n rit. Door 80 centimeter water rijden in een kuil van een marmergroeve was wel even spannend, je kunt zo maar een spettertje op je glas zien.
Mijn hele punt met al deze posts is dus ook een zekere vorm van sarcasme. Wat ik al zei, 8 uur laden en lossen met een horloge, in een keuken staan, of hovenier zijn is veel erger dan wat wij in ons hoofd als “avontuurlijk” zouden willen verkopen.
Zo lopen er hier ook een paar rond.
Als het vrouwen zijn wil ik graag dat je ze aan me voorstelt. Ik vraag dit voor een vriend.