Horloges in extreme omstandigheden — wie heeft zijn klok ECHT getest ?

Inmiddels de leeftijd bereikt dat je ook je oren wekelijks moet bijhouden?

7 likes

Wat zeg je?

3 likes

Niets ten nadele van Steinhart (jarenlang met veel plezier 39mm Ocean One en Ocean One GMT gedragen) en ere wie ere toekomt: het zijn ETA en Sellita die in staat zijn - door jarenlange ervaring - robuuste calibers te leveren die relatief weinig pijn doen in de portemonnee. De atmosferische 80’s Mercedes diesels van de horloge-wereld :slightly_smiling_face:

Toen ik dit las verwachtte ik:

Dank voor het niet teleurstellen @Fate_Amenable_To_Change :pray: :grin:

1 like

Inderdaad fijn dat iemand een humoristische noot aan mijn zeer serieuze geluid kan toevoegen

2 likes

en dan nog na het werk al het werk.

Dit soort toolwatches zijn een niche…dus

15 likes

Ik kan me nog een horrorverhaal herinneren van iemand die in het gras met zijn Rolex zat te spelen :grimacing:

Maar misschien kan @rlc dit beter zelf vertellen

4 likes

Zaten jullie ook in een reflex naar je telefoon te blazen? :smiley:

2 likes

Hoop karakter erbij door de bodem van het badje.

1 like

Ik ging overkop met mijn fiets, tegen een betonnen wegdek, lande op mijn helm, onderarmen en rug.

Mijn getegimenteerde Sinn deelde ook in die klap. Dat vind die niet OK, Het horloge liep niet goed meer, bouwde geen autonomie meer op en liep achter.

Ik heb het dan ook vrij snel opgestuurd voor herstelling.

De kast liep krassen op, gelukkig droeg ik die op een MN elastische textiel band, anders was er mogelijk meer schade aan het horloge en mijn pols.

Normaal heb ik daar ook sproeten, maar die hangen daar nog op het wegdek.

5 likes

Deze jongen heeft wat (diepere) krasjes in de band overgehouden van een extreem Centerparcs verhaal (stromingsbad de stenen aan de kant geraakt helaas :joy:)

Verder gaat ie overal mee op m’n wateravonturen! Daar dient zo’n ding uiteraard voor. Ookal was ie een geboortecadeau

7 likes

47 jaargangen van de eerste verdieping - begane grond - eerste verdieping rally en gaat nog als de brandweer. Oh wacht…

6 likes

De GW-M5610, resultaat na ruim 7 jaar gebruik: grond- straat- en omheiningswerk; diverse verbouwingen en gestoei met lompe viervoeters (schapen/honden), kortom alles waarbij ook klompen of laarzen mee te maken hebben.

7 likes

@Baerttom kom er maar in. :pray:t3:

Coole zwembroek!

1 like

Tsja, mijn Seiko tje ligt in deze kloof die IJsland steeds verder uit elkaar drijft, het zij zo :nerd_face:

6 likes

Nee meen je niet, hoe heb je dat gehad? Hopelijk had je wel een reserve mee :eyes:

IJsland is een prachtig woest land, op deze foto lijkt het ook prachtig weer, maar dat was het 1 minuut later niet meer.
Geen reserve maar so what??
:nerd_face:

Ik heb een jaar of 8 geleden 3 weken ijsland gedaan en 18-19 graden gehad. :joy:

1x overdag flink regen, uitgerekend in Þingvellir

Jarenlang een simpel horloge van de hema gedragen op mijn werk. Veel sjouwen met zware houten balken. Altijd stof, vet en andere zaken die bij zware machines voorbijkomen. Kreeg het horloge van mijn opa toen ik twaalf was (nu meer dan 50 jaar geleden). Stond op dat het waterdicht was dus ik ging er mee zwemmen en ook onder de douche bleef ie om. Toen ik wat andere horloges erbij kreeg gebruikte ik die HEMA alleen nog voor op 't werk. In die jaren 1x laten schoonmaken en een keer of 4 een nieuw glaasje erop. Bij mijn laatste verhuizing 4 jaar geleden is het zoekgeraakt. Soms mis ik hem.:sleepy:

5 likes

Een paar jaar in een rvs-fabriek gewerkt met altijd de SKX om.
Later de band opnieuw geborsteld maar de nodige sporen staan op het glas en de bezel. Misstaat hem niet vind ik :smile:
Verder is dit ook mijn vakantie horloge sinds 2016, heel wat zeeën gezien :smile:
Achteraf had ik beter de SKX013 kunnen kiezen, maar ik wil hem eigenlijk ook niet meer missen.

4 likes