Inmiddels de leeftijd bereikt dat je ook je oren wekelijks moet bijhouden?
Wat zeg je?
Niets ten nadele van Steinhart (jarenlang met veel plezier 39mm Ocean One en Ocean One GMT gedragen) en ere wie ere toekomt: het zijn ETA en Sellita die in staat zijn - door jarenlange ervaring - robuuste calibers te leveren die relatief weinig pijn doen in de portemonnee. De atmosferische 80’s Mercedes diesels van de horloge-wereld
Toen ik dit las verwachtte ik:
Dank voor het niet teleurstellen @Fate_Amenable_To_Change
Inderdaad fijn dat iemand een humoristische noot aan mijn zeer serieuze geluid kan toevoegen

8 uur hard werken
en dan nog na het werk al het werk.
Dit soort toolwatches zijn een niche…dus

horloges die het zwaar te verduren hebben gehad
Ik kan me nog een horrorverhaal herinneren van iemand die in het gras met zijn Rolex zat te spelen
Maar misschien kan @rlc dit beter zelf vertellen

Zaten jullie ook in een reflex naar je telefoon te blazen?
Ik ging overkop met mijn fiets, tegen een betonnen wegdek, lande op mijn helm, onderarmen en rug.
Mijn getegimenteerde Sinn deelde ook in die klap. Dat vind die niet OK, Het horloge liep niet goed meer, bouwde geen autonomie meer op en liep achter.
Ik heb het dan ook vrij snel opgestuurd voor herstelling.
De kast liep krassen op, gelukkig droeg ik die op een MN elastische textiel band, anders was er mogelijk meer schade aan het horloge en mijn pols.
Normaal heb ik daar ook sproeten, maar die hangen daar nog op het wegdek.
Deze jongen heeft wat (diepere) krasjes in de band overgehouden van een extreem Centerparcs verhaal (stromingsbad de stenen aan de kant geraakt helaas )
Verder gaat ie overal mee op m’n wateravonturen! Daar dient zo’n ding uiteraard voor. Ookal was ie een geboortecadeau
47 jaargangen van de eerste verdieping - begane grond - eerste verdieping rally en gaat nog als de brandweer. Oh wacht…
De GW-M5610, resultaat na ruim 7 jaar gebruik: grond- straat- en omheiningswerk; diverse verbouwingen en gestoei met lompe viervoeters (schapen/honden), kortom alles waarbij ook klompen of laarzen mee te maken hebben.
Coole zwembroek!
Nee meen je niet, hoe heb je dat gehad? Hopelijk had je wel een reserve mee

Nee meen je niet, hoe heb je dat gehad?
IJsland is een prachtig woest land, op deze foto lijkt het ook prachtig weer, maar dat was het 1 minuut later niet meer.
Geen reserve maar so what??

prachtig weer, maar dat was het 1 minuut later niet meer.
Ik heb een jaar of 8 geleden 3 weken ijsland gedaan en 18-19 graden gehad.
1x overdag flink regen, uitgerekend in Þingvellir
Jarenlang een simpel horloge van de hema gedragen op mijn werk. Veel sjouwen met zware houten balken. Altijd stof, vet en andere zaken die bij zware machines voorbijkomen. Kreeg het horloge van mijn opa toen ik twaalf was (nu meer dan 50 jaar geleden). Stond op dat het waterdicht was dus ik ging er mee zwemmen en ook onder de douche bleef ie om. Toen ik wat andere horloges erbij kreeg gebruikte ik die HEMA alleen nog voor op 't werk. In die jaren 1x laten schoonmaken en een keer of 4 een nieuw glaasje erop. Bij mijn laatste verhuizing 4 jaar geleden is het zoekgeraakt. Soms mis ik hem.
Een paar jaar in een rvs-fabriek gewerkt met altijd de SKX om.
Later de band opnieuw geborsteld maar de nodige sporen staan op het glas en de bezel. Misstaat hem niet vind ik

Verder is dit ook mijn vakantie horloge sinds 2016, heel wat zeeën gezien

Achteraf had ik beter de SKX013 kunnen kiezen, maar ik wil hem eigenlijk ook niet meer missen.