Diverse Fortis horloges gedragen op de schietbaan en ze hebben andere extreme trillingen zonder problemen ondergaan, zoals meevliegen in een Chinook. Extreem stof, zand en water ook geen enkel probleem voor mijn horloges. #Fortiseveryday. Fortis heeft natuurlijk ook uurwerken in de ruimte getest. Als het een spacelaunch overleeft, kan je het onder alle omstandigheden dragen 
Ik gebruik mijn Seiko SKA371 “BFK” Kinetic altijd als sauna timer. Ik heb een kleine Finse sauna in de garage waar ik zowat elke week wel een keer in ga, soms zelfs meerdere keren. Stook hem op tot 85-90 graden en gebruik deze Kinetic duiker altijd om de saunagang te timen. Heb wel zo’n zandloper aan de wand van de sauna hangen en die draai ik ook altijd braaf om, maar ik kijk daar eigenlijk nooit naar en gebruik gewoon de bezel van de duiker om te timen hoe lang ik erin zit. Dit horloge is echt gebouwd als een tank en ondanks dat ik dat al meer dan tien jaar doe geeft hij geen krimp. Het lijkt hem niks te deren. Vorig jaar (ding was toen denk ik een jaar of 12 oud) heb ik er een keer een nieuwe “capacitor” in laten zetten (het oplaadbare batterijtje, zeg maar) en heb toen ook meteen de afdichtringen laten vervangen, dat is het enige onderhoud in al die tijd.
Telt dit als “putting it to the test”?
Hahaha, heel toepasselijk ja…
Ik heb m’n orient wel eens om gehad bij het duiken maar verder dan 4m en een hoop zand ben ik niet gekomen. 
Het echte werk.
Mooie kantoortuin. Lijkt net of je echt buiten bent zo en er van alles om je heen gebeurt.
Dankjewel! Heerlijk inderdaad! Het is helaas niet dagelijks. Maar wel regelmatig “buiten spelen”
Die test wel meer horloges 

Da’s een steek onder water Sjef
 Da’s een steek onder water Sjef 

Na 15 speciaalbier zeker?
Sommigen vinden stofzuigen met een automaat al spannend.
Hi, mijn eerste post ooit. Ik volg verschillende onderwerpen op het forum al een tijdje. Maar deze vind ik toch wel een van de mooiste.
Afgelopen zomer ben ik op vakantie geweest naar Sri Lanka. Ik wilde een automaat horloge die het mocht begeven met 20Bar voor zwemmen, duiken, surfen en reizen. Ik heb dat dan ook gedaan in zoet en zout water en met hoge temperaturen… tropisch land natuurlijk.
Al dat heb ik met mijn Addies Dive horloge van maar liefst 60EUR! Hij loopt als een zonnetje en houd de tijd geweldig. Er zit dan ook een Seiko uurwerkje (NH35) in.
Groetjes, Rens!