Horloges in Londen?

Ik denk dat het constructieve element van je post weggevallen is, kun je dat nog eens plaatsen? :upside_down_face:

3 likes

Vreemde comment.

In België en Nederland kan je nergens horloges van Baltic bekijken. Ik ben vorig jaar ook naar de showroom van Baltic in Parijs geweest en heb daar eindelijk na 5 jaar eentje gekocht. Je kon ze gewoon nergens anders bekijken.

Blij te zien dat de showroom in Londen ook erg mooi geworden is @Anthony . Heeft Baudouin je geholpen?

1 like

Nope, hij was in Parijs.
Paul was nu in Londen.

2 likes

Zie het nu pas. Bedankt voor de foto’s! :slight_smile: heb je het nog leuk gehad in Londen?

1 like

Geweldige stad, bizar veel keus :grin:

2 likes

Gelukkig een mooi horloge! :slight_smile:

1 like

Vraagje Anthony, Londen is een vrij dure stad en de levensstandaard ligt daar hoger dan hier. Nu verkopen ze ook veel vintage daar van brands die je hier ook kunt kopen. Ben je dan in Londen niet een stuk duurder uit? Niet dat ik vintage koop hoor, maar gewoon algemene vraag aan jou, jij bent er geweest.

1 like

Helemaal waar Fred.

Je kunt er werkelijk alles zien en passen maar met name de vintage prijzen zijn ongekend hoog, zelfs of ondanks de gunstige koers euro-pond op dit moment. En je moet rekening houden met mogelijke (invoer)kosten van goederen met een waarde boven de €430,-
Er is overigens behoorlijk wat onderhandelingsruimte (ook op nieuw) juist vanwege de overvloed en concurrentie.

Ik heb er vooral gekeken en gepast omdat dat heel makkelijk kan (zonder afspraak en bijna alles is beschikbaar) maar ik (ver)koop bij voorkeur persoonlijk en f2f in Nederland.

1 like

Londen. Dus.

Ik ben veel in Londen geweest, altijd voor vakantie. Soms op de vlucht voor het kerstdiner of carnaval. Altijd met een goede reden dus. En daar wilde ik heel graag nog een reden aan toevoegen. Horlogerie.

Een aantal jaren geleden wel eens gekeken naar vintage Omega maar nooit iets gekocht. De reden is even simpel als banaal. Te weinig kennis van zaken. Nu nog steeds niet maar wel wat wijzer. Vooral bij twijfel niet kopen en niet pretenderen of denken van een merk alles te weten.
Focus op een aantal modellen die er voor jou toe doen. Dat is dus persoonlijk en wat mij betreft afhankelijk van smaak, tijd en moment. Smaak is subjectief, tijd en moment wat minder. Maar altijd persoonlijk. Immers, als je wat te vieren hebt of wilt stilstaan bij een bepaald moment in tijd, is dat afhankelijk van jouw ervaring op dat moment.

Zo vind ik nu andere horloges ‘mooier’ of waardeer ik anders dan vroeger. Vroeger vond ik spruiten niet te eten, nu eigenlijk nog steeds niet… Pittig eten vond ik vroeger minder lekker, nu vind ik het leuk én lekker om de grenzen op te zoeken wat ik aan wasabi kan verdragen.
Smaak verandert dus op allerlei manieren. Ook als het om horloges gaat. Maar man, wat ik genieten van zo’n kunstwerkje om de pols. Een wijzerplaat maar ook een uurwerk kan me ‘begeisteren’. Obsessief en bij vlagen impulsief.

Terug naar Londen. Alles te zien en te verkrijgen, al is dat natuurlijk afhankelijk van wat je wilt of kunt besteden. Van vijf pond op een lokale markt tot een paar ton bij Watches of Switzerland. En alles daar tussenin. Daar tussenin begeef ik mij met veel plezier.

Wat Londen dan bijzonder maakt is de hoeveelheid vintage en AD’s. Waar de verkopers bij Tudor vooral moeten lijken op David of Victoria Beckham tot de personal assistant die je erbij krijgt bij Watches of Switzerland. De koers van de pond is op dit moment relatief gunstig en er valt veel te onderhandelen. Nee, er wordt verwacht dat je onderhandelt. Tussen de 5 en 15% is heel normaal, tot zo’n 20% afhankelijk van voorraad.

Voor nieuwe horloges kun je in Londen je hart ophalen. Bij alle AD’s en bij WoS vooral heul veul. Er zijn best veel goede aanbiedingen bij WoS beschikbaar, zeker waard om even online te checken. Ze leggen deze voor je klaar als je een afspraak maakt of je reist simpelweg naar een van de vele filialen waar het beschikbaar is.

En voor vintage is Burlington Arcade the place to be. The Vintage Watch Company voor Rolex, Somlo voor Omega en mijn persoonlijk favoriet, Susannah Lovis Jewellers voor vintage algemeen. Bij VWC wordt je ronduit onvriendelijk behandeld als je niet binnen 3 minuten je portemonnee trekt, bij Somlo veel kennis van vintage Omega en Susannah Lovis heeft een beperkt assortiment van hoge kwaliteit en een customerservice zoals het heurt.

Anyhow en dus: Londen is een fantastische stad, ook voor horlogerie.

12 likes

En nog een plaatje voor de sfeer

3 likes

Dank @SwissToni @Rik @Dunzdeck @Pagode71

2 likes

@APMV @Mats1 @Andyman @Tweakerz99

1 like

@Cas44 @Thijs9F82 voor alle tips, tricks en suggesties :+1:

3 likes

We hebben je horloge trip met veel plezier gevolgd. Dank voor het verslag :+1:t2:

1 like

Zeker weten was leuk om te lezen allemaal :slight_smile:

1 like

Thanks Arjen en Cas!
Vooral bedoeld ter inspiratie :wink:

2 likes

Een jaar in Londen verbleven en in de jaren erna veel terug geweest in deze leuke stad, maar helaas was ik toen nog niet bekend met deze hobby

2 likes

Top. En misschien maar goed ook Arjen :sweat_smile:

1 like

:rofl: I know that you’re right

1 like

Bedankt voor de inspiratie Anthony, en andere die hier een bijdrage hebben gedaan. Ik ga aankomend weekend, en dit is precies de info die ik nodig had!:grin: Ik ga vermoedelijk lang niet zoveel kunnen zien als jij hebt gezien, maar kan nu wel heel gericht gaan kijken.

4 likes