Horloges liken

Hallo,
Ik als nieuweling vraag mij af op welke basis jullie horloges liken,vanuit een persoonlijke smaak,om iemand te feliciteren voor zijn aankoop,om het horloge op zichzelf dat bv.heel veel geschiedenis heeft of hoogwaardige afwerking,materialen etc.etc.
Ook wanneer je een horloge een like geeft,doe je dat één maal of elke keer dat dat betreffende horloge passeert in gelijk welk topic?
Gewoon het kwam mij effe voor de geest bij het liken door mijzelf :thinking::face_with_hand_over_mouth:

18 likes

Welkom :slight_smile:

In beginsel is het uiteraard persoonlijke smaak, voel je dus vrij om elk horloge een like te geven wanneer je het mooi vind. Persoonlijk kan ik een achtergrondverhaal of een pittige zoektocht ook altijd heel erg waarderen. Het maakt niet uit of het dan een Lorus of een Omega is. Als het een smile op het gezicht van de bezitter tovert, heeft het een like verdient!

En er is altijd 1 persoon die altijd meer dan een like geeft: @Tissot62 ! Deze meneer is ten alle tijde positief en gunt iedereen alles! Grote bewondering voor :smiley:

22 likes

Ik like als ik het een mooi/goed verhaal vind.
Of als het een mooie foto is (fototechnisch / fotogeniek).
Of als het een mooi hologe is en die staat er mooi op.

Ik like hetzelfde horloge niet standaard. Maar sommige horloge vind ik mooi, zijn fotogeniek en hebben zo een hogere like kans.

2 likes

Als ik een horlogefoto tof vind, geef ik een like, ook bij meerdere posts; indien het ik niks vind, om wat voor reden dan ook, dan like ik het niet. Kan dus best dat een horloge zelf mooi is, maar de foto kut: geen like, maar ook vice versa. En, niets menselijks is mij vreemd, als ik een hf-lid een klojo vind (dat zijn er niet zoveel overigens), dan zal ik diens post niet gauw liken, of ik moet het wel heel erg met hen eens zijn of een spectaculair mooie horlogefoto vinden.

5 likes

@mr_broke of anders @Mr_Broke_Sidekick

Ligt heel erg aan het weer, de stand van de maan (en dus de pms van mijn vrouw), of er nog geduimd is de avond ervoor, of ik in de file heb gestaan, of mijn dochter naar Monkeytown wil en of mijn crypto’s stijgen of dalen.

Ligt niet eens aan het horloge, kutfoto’s like ik sowieso niet, kutusers ook niet btw…

Eigenlijk wat @tijdsbeeld dus ook zegt, maar ik lees eigenlijk ook zelden de reactie op kutvragen :grimacing:

4 likes

@Tissot62 ofwel Coenraad schrijft bij een Nieuwe Aanwinst ook altijd een mooi compliment erbij.

4 likes

Coenraad @Tissot62 4 president🫶🏻

4 likes

pfoei… ik dacht dat ik daar als enige last van had.

dat dus.

2 likes

Het eerste dat in mij opkomt is: don’t overthink it!
Dat gezegd hebbende. Bij mij kan het om allerlei redenen zijn. Zoals:

• mooi horloge;
  • mooie foto, compositie, o.i.d.;
  • enthousiast topic of enthousiaste post;
  • interessante post of topic;
  • leuke/aardige/grappige reactie op mijn of een andere post.

Nou ja, zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben doorgaans vrij makkelijk en spontaan met likes geven en snap het ook nooit zo goed als mensen zelden of nooit likes geven. Dan denk ik: heb je hier nou helemaal geen plezier ofzo? Waarom ben je hier dan? Of ben je alleen ideeën aan 't opdoen (pikken), zonder verder ook maar iets terug te geven? Vind ik altijd een beetje jammer. :roll_eyes: Wat mij betreft kan een platform als dit alleen maar succesvol zijn als de veel mensen veel brengen en naast het delen van interessante posts/info, hoort daar likes geven ook bij. Maar goed, iedereen mag natuurlijk doen wat ie wil. :person_shrugging:

10 likes

Ik like wanneer iets mij aanspreekt, positief opvalt of wanneer een post wat steun en/of respect verdient.

Al met al is het een kleine toegift van waardering voor de betreffende post.

6 likes

Heb je een beperkt aantal uit te delen likes per dag. Als TL-3 kunnen ze volgens mij niet op.

Ik like alles in het topic “Wat dragen wij vandaag” , zelfs hommages al vind ik daar persoonlijk geen bal aan maar ik gun iedereen een like.

NA topics krijgen altijd een like evenals “even voorstellen” topics.

Alleen “aardappel foto’s” (onscherp dus) en foto’s van horloges achter het stuur van een auto waarbij de nadruk (focus) ligt op het automerk logo niet.

13 likes

Haha, idd! (Of het moet een Dacia o.i.d. zijn, da’s dan wel weer heel eerlijk.)

4 likes

wacht maar tot ze in de overgang komt dan deel je jaren lang geen likes meer uit.

we zien je over een paar jaar wel weer terug als de :bear: weer weggejaagd is…

2 likes

Compleet random, ik gaf zelfs dit topic een like :hugs:

4 likes

Ik like wat ik mooi vind. Daarnaast bijzonder fotogenieke foto’s van bijvoorbeeld @JuKo of @FRANS3 .

Daarnaast zijn er HF leden die vaak waardige en onderbouwde bijdragen leveren zoals @Fate_Amenable_To_Change om er een te noemen.

Tevens like ik NA’s want het is leuk om deze vaak enthousiaste verhalen en zoektochten te lezen. Positieve bijdragen like ik graag.

Doorgaans like ik ook iedere dag de vroege vogels rond de klok van zes.

14 likes

Dit herken ik ook wel. Er zijn users die ik nooit een like geef. In de eerste plaats omdat ik gewoon superkinderachtig ben. In de twee plaats ook. Ik neem aan dat die users daar wakker van liggen. Lekker puh.

Overigens hoopte ik in eerste instantie dat er een spelfout in de titel zat. En dat het een topic was over horloges likken. Een bevestiging hoe kinderachtig ik ben.

7 likes

Je liket meestal een post op een forum wanneer:

:+1: 1. Je het eens bent met de inhoud

Als iemand iets schrijft waar jij hetzelfde over denkt, is een like een snelle manier om dat te laten weten zonder zelf een reactie te typen.

:bulb: 2. Je de bijdrage waardevol of nuttig vindt

Bijvoorbeeld wanneer iemand een heldere uitleg geeft, een handige tip deelt of een probleem oplost.

:blush: 3. Je de auteur wil aanmoedigen

Een like kan laten zien dat je het werk of de inzet van iemand waardeert, ook als je verder niets toevoegt.

:joy: 4. Je het gewoon leuk, grappig of herkenbaar vindt

Niet alles hoeft diepzinnig te zijn — soms like je iets omdat het je laat lachen.

:handshake: 5. Om sociale redenen

Soms geef je een like om iemand te steunen, of omdat je de persoon waardeert, zelfs als je inhoudelijk niet per se volledig akkoord bent.

Alstublieft dankjewel

13 likes

Dit zou eigenlijk een verplicht keuzemenu moeten zijn wanneer je iemand een like geeft. Geeft ook weer duiding aan de poster.

2 likes

Meneer breek heeft toch een ban? (Of is zelf opgestapt oid?)