Ja,
Darmonderzoek, alles is in orde.
Definieer “ziel”.
En dan niet in zweverige new age termen, ajb.
18000-36000bph
Evenmin als 32768 Hz
Het moet waarschijnlijk andersom zijn
“ Electricity is required for the nervous system to send signals throughout the body and to the brain, making it possible for us to move, think and feel “
Dus als er zoiets bestaat als een ziel komt een quartz er dichter in de buurt.
Burgertrut
Ik heb het maar even aan chatGPT gevraagd ;-): " hebben mechanische horloges een ziel"?
"Het idee dat objecten “een ziel” hebben, is meestal symbolisch en niet wetenschappelijk bedoeld. Mensen kunnen de term “ziel” gebruiken om diepe waardering uit te drukken voor bepaalde objecten of creaties die op de een of andere manier bijzonder zijn. Bijvoorbeeld, sommige mensen kunnen zeggen dat een mechanisch horloge “een ziel” heeft vanwege de complexiteit van de bewegende delen, vakmanschap en traditie die ermee gepaard gaat.
Dit is echter een metaforische of emotionele manier om te praten over de waardering voor het vakmanschap en de geschiedenis achter mechanische horloges. Mechanische horloges worden vaak gewaardeerd vanwege de precisie en het vakmanschap dat komt kijken bij het maken ervan. Ze kunnen generaties lang meegaan en een symbool zijn van tijdloze kwaliteit.
In werkelijkheid hebben objecten geen letterlijke ziel in de zin van bewustzijn, gevoelens of spiritualiteit zoals mensen dat wel hebben in sommige religieuze overtuigingen. Het begrip “ziel” wordt voornamelijk gebruikt als een poëtische of symbolische manier om de speciale betekenis of waarde van bepaalde dingen te benadrukken".
En wat weet ChatGPT over quartz?
Niets, ChatGPT heeft geen ziel
Da’s alleen maar een voordeel als het over kennis gaat
Ik vind mechanische horloge’s prachtig ivm de techniek dat gebruikt word, maar dat vind ik ook van alle andere manieren. Quartz vind ik persoonlijk ook een indrukwekkende manier, hoe kom je erop om zoiets in elkaar te steken. Ik vind het indrukwekkend persoonlijk. Eigenlijk alle manieren ook kinetic en de bulova accutron met zijn stemvork, alles hebben ze ooit moeten uitvinden en uitproberen en falen en toch nooit opgeven. Respect voor ze allemaal
Spring drive is het mooiste systeem van allemaal. Mechanisch, met een directe link tussen veer en wijzers, net als een mechanisch horloge. En wekt zijn eigen energie op om zijn tri-synchro-regulator op te starten, en zichzelf af te regelen adhv een referentie kristal. Als er één horloge is met een ziel, dan is het spring drive wel.
Lastig te bewijzen als we niet weten wat een ziel precies is ons lijf zijn redelijk goed in het detecteren van “ niet-menselijk “ en kan ook nog eens zonder kennis een fight/flight reactie opwekken voor bepaalde dieren, komt dit uit een ziel? Wat is een ziel? Opgeslagen in DNA?
Deze informatie is naar mijn weten niet bekend dussssssss
Daar ben ik het met je eens , hoe ze dat hebben opgelost met die magneten is gewoon geniaal! En heeft wat stond er 28jaar en 600 prototypen gekost ofzoiets? Volharding
Mooie Bulova geslaagd!
De aandrijflijn van een prius is ongeëvenaard. Kijk maar eens een docu over de versnellingsbak. Uniek in de autoindustrie. En totaal anders dan een “CVT”.
Knap bedacht, net als spring drive. Maar ik krijg er geen glimlach van op mijn gezicht.
Van SpringDrive wel! Graag on-topic blijven, anders verdwijnt dit topic naar het grijs.