Horloges met een micro rotor

Ik moest ook heel goed luisteren. Wat ik hoorde is dat RM zelf geen manufactuur is en dat het uurwerk in dit horloge, het calibre RMXP1, gebaseerd is op de Vaucher 5401.

2 likes

Zitten wel een paar mooie exemplaren bij…

Het voordeel is voor mij vooral de dikte. Veel automaten gaan richting de 12-14mm… en dat vind ik eigenlijk gewoon te plomp. De plexi voegt wel wat hoogte toe :slight_smile:

(En ja… ik moet een nieuwe kroon)

3 likes

Leuk stuk op Monochrome en mooi horloge, bedankt voor het delen :ok_hand:

2 likes

Zijn natuurlijk wel mooie beelden. Daar kan ik zelf weer van genieten. Ik denk dat overigens de meesten eens zullen zijn dat RM niet bepaalt moet hebben van zijn history, maar eerder van zijn designs. Dat laatste komt in dit filmpje voldoende naar voren.:blush:

Iemand deelde elders op dit forum een kroon van UG!:wink:

1 like

Inderdaad, desondanks ziet het er toch netjes uit.

Niet de goede.

Deze kroon is ook UG, maar 70s ipv 60s

Wat bedoel je? Die kroon is niet de goede. Jammer…

Dat de kroon ook geen goeie Polerouter kroon is.

Ik, dat is jammer. Ik heb je horloges als een aantal keren voorbij zien komen. Lijkt mij zeker wel de moeite waard! :slight_smile:

1 like

Yes. Iets te vaak naar mijn zin. Vind t beide Polerouters prachtig… Maar continue hetzelfde horloge plaatsen stoort me bij anderen… Dus doe ik liever niet zelf.

1 like

RM werkt voornamelijk met extreem verbouwde third-party uurwerken, dus uit de stal van Vaucher of APRP. Dan noemen ze het “proprietary” dus speciaal voor RM gemaakt. Meen dat ze ooit ook Concepto of iets dergelijks hebben gebruikt maar kan me ook vergissen. Het is zeker geen volledig geïntegreerde Manufacture.

1 like

Daar hebbie een punt. Mooie beelden van een horloge met, laten we zeggen, een eigen gezicht. Wat me dan wel mega stoort is dus saffieren dial, met ovale opening int midden die ook nog eens uit het lood zit. Kan mijn OCD niet tegen :rofl:

1 like

Leuk informatief stuk. Dank voor de educatie :slight_smile:

1 like

:joy::joy::joy::joy: je doet nu alsof educatie alles is :sweat_smile:

Ook Panerai heeft een in-house micro rotor uurwerk, het calibre P.4000.

2 likes

Mijn Parmigiani. Ik vind een microrotor wel erg mooi. Parmigiani/Vaucher maakt wel een mooie en in de Parmigiani horloges is de afwerking ook echt fraai.

2 likes

Ja prachtig Tom. Jij hebt de jouwe nog? Dacht dat je hem weg had gedaan.

1 like

Hij is er nog, maar wel te koop.:shushing_face:

1 like