Horloges met een micro rotor

Ik, dat is jammer. Ik heb je horloges als een aantal keren voorbij zien komen. Lijkt mij zeker wel de moeite waard! :slight_smile:

1 like

Yes. Iets te vaak naar mijn zin. Vind t beide Polerouters prachtig… Maar continue hetzelfde horloge plaatsen stoort me bij anderen… Dus doe ik liever niet zelf.

1 like

RM werkt voornamelijk met extreem verbouwde third-party uurwerken, dus uit de stal van Vaucher of APRP. Dan noemen ze het “proprietary” dus speciaal voor RM gemaakt. Meen dat ze ooit ook Concepto of iets dergelijks hebben gebruikt maar kan me ook vergissen. Het is zeker geen volledig geïntegreerde Manufacture.

1 like

Daar hebbie een punt. Mooie beelden van een horloge met, laten we zeggen, een eigen gezicht. Wat me dan wel mega stoort is dus saffieren dial, met ovale opening int midden die ook nog eens uit het lood zit. Kan mijn OCD niet tegen :rofl:

1 like

Leuk informatief stuk. Dank voor de educatie :slight_smile:

1 like

:joy::joy::joy::joy: je doet nu alsof educatie alles is :sweat_smile:

Ook Panerai heeft een in-house micro rotor uurwerk, het calibre P.4000.

2 likes

Mijn Parmigiani. Ik vind een microrotor wel erg mooi. Parmigiani/Vaucher maakt wel een mooie en in de Parmigiani horloges is de afwerking ook echt fraai.

2 likes

Ja prachtig Tom. Jij hebt de jouwe nog? Dacht dat je hem weg had gedaan.

1 like

Hij is er nog, maar wel te koop.:shushing_face:

1 like

Leuk topic! Ik ga mn Zenith Microrotor ook gauw posten :slight_smile:

2 likes

Bulova
Binnenwerk met codering 12 EBAD.

Heb hem laten opknappen door een vakmannetje in Cuijck :wink:
Nog te wachten op een onderdeeltje, maar dan wordt het weer in elkaar geschroefd met een momentsleutel en kan die er weer jaren tegenaan.

Geen goud als massa van de rotor, jammer maar begrijpelijk, eenvoudig uitgevoerd, maar daarom niet minder leuk


3 likes

Heel mooi, erg plat ook zo te zien. Bedankt voor het delen :+1:

1 like

Mooie platte bulova :ok_hand:
Grappig dat je de Buren microrotor in zoveel variaties qua afwerking/afwerkingsniveau kan tegenkomen

A. Lange & Söhne hebben ook een fraai micro rotor uurwerk :ok_hand:

5 likes

Voor mij persoonlijk is de ultieme microrotor de 2-66 met z’n 2.nogwat milimeter: voor tientallen jaren de dunste automaat geweest tot denk een jaar of 10-15 geleden.

Universal_66_1

Genta stopte dit in de eerste UG shadows. Prachtige superlichte en superdunne horloges: 5.5mm.

Het bolle plexi glaasje is letterlijk even dik als de kast met uurwerk… Amazing :blush: :heart_eyes:

3 likes

Mooie shadow.