Horloges met een ronde heuvel

Beste forum leden,

Al jaren ben ik op zoek naar iets met mooie rondingen, meestal waren dit vrouwen… Zelf heb ik altijd al iets gehad met strakke, scherpe lijnen, maar ook ronde vormen mogen er zijn zoals jullie weten. Ik ben al bekend met het fenomeen van domed sapphires. Toch heb ik mijn twijfels over het modden van horloges, ik wil eigenlijk geen afgetrapte honda civic. Toch kom ik zelden op mijn speurtocht bij de releases van nieuwe of oude bekende horloge merken een nieuw fenomeen tegen waarvan ik zeg: In deze categorie van horloge uiterlijkheden heb ik nog geen horloge.

Soms kijk je wel eens van die fimpjes met een ‘wrist watch roll/check’. Een roterende beweging van de pols om de kijker elke hoek van het horloge te kunnen bewonderen. Zo kwam ik tot mijn fascinatie dat een bezel ook schuin kan oplopen i.p.v. het normale platte Hollandse landschap. In combinatie van een schuin oplopende bezel met een ronde domed sapphire kan dit een subtiele heuvel geven waar het bloed in bepaalde sectoren van mijn simpele mannelijk breintje het toch sneller begint te ‘tintelen’.

Het resultaat van deze speurtochten naar nieuwe releases heeft er toe geleid naar iets wat ik niet kan vinden, en daarvoor vraag ik jullie hulp. Zijn er ook andere horloges van bepaalde merken die een heuvel zoals dit hebben?

4 likes

Dat is een Benrus , type 1 of 2, en zo heeft Marathon ze ook gemaakt.

Dit is ook een fraaie van Laurent Ferrier ;

Zoek op “Curved” of “shaped” dan komt er nog wel meer zoals Bulova

1 like

Gaat het goed?

3 likes

Zo, je eerste post in 8 jaar lidmaatschap is me er wel meteen eentje. Ik zou toch ook zeggen - watch your language. Je zit in Algemeen en niet in off-topic. Waar je voorlopig ook niet gaat komen trouwens.

3 likes

1 like

Junghans heeft ook modellen met een behoorlijk “curved” glas.

Corum Bubble

2 likes

In het betaalbaardere circuit moest ik direct aan Le Dome van Radcliffe denken. Daarbij merk ik wel op dat de last niet geheel mee kromt, ook omdat er zo weinig kast is. Misschien daarom niet geheel wat je zoekt? Er is immers een verschil tussen highly domed crystals en volledig vloeiend Krommenie constructies.

Kijk ook eens bij Ikepod.

IMG_7289