Horloges met een unieke wijzerplaat

Beste,

Ik ben opzoek naar een voor mij betaalbaar horloge (max 1000eu) met een “unieke” wijzerplaat, daar dit een vage omschrijving is hier een aantal foto’s van wat ik bedoel:

imageimageimageimage

Ik weet niet of dit een officiële naam heeft als wijzerplaat.

De bovenstaande modellen zijn allen helaas boven budget, de onderstaande modellen zijn wel te betalen maar zijn het allemaal net niet:

Hebben jullie nog suggesties of is er wellicht een topic met dezelfde vraag?

Ik hoor het graag,

Kevin

Edit: voorkeur voor uurwerk is automatisch of een handwinder daar ik dit nog nooit heb gehad. Max 43-44 voorkeur rond de 40mm.

8 likes

Neh.
Da’s niet druk genoeg.

Er moeten complicaties op de wijzerplaat begrijp ik.
En dan tot max 1000, snie gemakkelijk.
Want Orient en dat soort spul zou ik laten liggen.

Ik zag bij onze duitse vrienden deze te koop, ruim binnen budget

2 likes

Je kan zoeken op regulateurs. Dat is je laatste voorbeeld ook. Anders zou ik voor de Seiko cocktail met power reserve gaan.

2 likes

Ach, met een vliegtuigje zie je ze ook niet veel :sunglasses:

2 likes

Ik denk gelijk aan de Snowflake

Edit: oops budget…
Dan de Seiko Presage Cocktail Fuyugeshiki Limited Edition

Daarnaast vind ik Farer een merk dat veel unieke en eigen wijzerplaten heeft wellicht net boven je budget maar met een beetje zoeken voor een goede prijs te vinden. Even voor het contrast met de Seiko uniek en ingetogen zijn deze uniek en uitbundig.

5 likes

deze zou bij mij mogen vertrekken. Bij interesse kan je een PB sturen. Dan blijft er nog geld over voor alle bovenstaande opties

1 like

Bedankt maar dit model spreekt mij niet aan.

2 likes

Hoi Enrique,

Een mooi horloge maar inderdaad redelijk simpel.

Beste andere,

Ik kwam zelf ook uit op de Seiko cocktails en die zijn mooi binnen budget. Echt trekt alleen het merk Seiko totaal niet, ik vrees dat ik hier spijt van krijg en hem dan weer met verlies weg doe.

Kevin

Farer had ik inderdaad ook gevonden, erg mooi, wellicht 2de hands zoeken.

Kevin

Niets mis met Orient :wink: en ruim binnen budget

7 likes

Past niet bij de voorbeelden maar is wel de meeste aparte wijzerplaat die ik heb gehad…
Xeric Halograph

6 likes

Het zal wat kwaliteit betreft best in orde zijn maar het spreekt mij totaal niet aan.
Maar misschien vind de TS het wel leuk.
Dat horen we vast nog.
Je hebt er in ieder geval geen miskoop aan.

De orient horloges zijn mooi maar heb een net niet gevoel hierbij, de platen ogen erg druk.

De glashutte bijvoorbeeld hebben ook veel opties maar stralen nog wel een bepaalde rust uit.

Junghans Max Bill chronoscope?


Aan listprijs wel ietsje boven budget, maar ergens wel eens in de aanbieding of jong gebruikt denkbik wel rond de 1000 op te pikken.

Citizen mechanique ?

2 likes

Ik dacht direct aan de Business Timer van Frederique Constant vanwege de bijzondere complicaties.

1 like

1 like

Je kan veel zeggen, maar de wijzerplaat is wel uniek :sweat_smile:

1 like