Ik dacht maak eens een topic aan om te kijken wat jullie ervaring is met horloges onder de 100 euro. Niet iedereen hier op dit forum kan zich een mooie omega, rolex, breitling of wat dan ook aanschaffen en zoekt vaak goedkopere oplossingen.
Ik zelf heb nu toch al wat horloges gehad, maar alles onder de 100 euro gaat gewoon kapot bij mij. Een Oozoo 35 euro, binnen een week kapot. Eeen horloge van onbekend merk 70 euro, binnen een maand kapot. Mijn Marine militare ook rond de 70 euro betaald, binnen een maand kapot:(. Dat van die marine militare vind ik erg jammer, dus misschien is er iemand die in de buurt van Maastricht woont en een keer een dagje samen met mij er naar wilt kijken?? Lijkt mij ook erg leerzaam. Want om hem naar een juwelier te brengen heeft geen zin, is te duur voor zo een klok.
Daarnaast heb ik een seiko waar ik al 5 jaar lang plezier van heb en sinds een half jaartje een Edox.
Ik weet dat er goede kwaliteit klokjes zijn zoals seiko 5jes, maar die vind ik niet mooi. Zijn er uberhaupt mooie modieuze klokjes onder de 100 euro van een goede kwaliteit die langer dan een half jaar meegaan? Het mag quartz zijn. Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en ervaringen met klokjes onder de 100 euro.
Ik heb vele horloges van (ruim) minder dan €100, een stuk of 30 denk ik. Als ik vintage niet mee reken, dus alleen de nieuw gekochte, is de oudste zo’n drie jaar oud. Slechts één daarvan had problemen (stopt sporadisch), en één heb ik zelf gesloopt (Boomwortels hakken met een mechanisch horloge om moet je gewoon niet doen).
Misschien ben ik gewoon wat voorzichtiger dan gemiddeld…
En wel langer dan een jaar ook! Met een beetje zoeken lukt het je wel om een Seiko te vinden van minder dan 100 euro. En wat dacht je van Casio! Voor een bedrag van 20 euro of meer heb je een bombproof Casio! Mijn oudste zoon heeft sinds een paar jaar een Casio’tje. Die draagt hij sinds hij kan klokkijken (6+). IK heb 'm voor 'm gekocht zodat hij digitaal klokkijken ook snel zou leren. Het horloge gaat mee vissen, spelen, zwemmen, sporten. Onverwoestbaar!
Tja, als ik even snel reken heb je in enkele maanden toch 200 Euro aan goedkope horloges uitgegeven, en nu heb je niks meer. Zonde van je goeie geld.
Wellicht slim om wat langer door te sparen tot je een klok kan kopen van meer dan de allerlaagste budgetkwaliteit?
Ik weet dat veel mensen sparen inmiddels een vies woord vinden, toch zou ik er serieus over nadenken. Er is nog niemand iets vervelends overkomen doordat ie eerst een half jaartje moest sparen voordat er iets knaps gekocht kon worden, integendeel. De mentaliteit is tegenwoordig vaak dat alles nu direkt, gisteren moet gekocht worden. Geduld wordt echter beloont, en het is nog leuk ook zo’n speurtocht.
Juist omdat je langer met zo’n traject bezig bent, en er echt moeite voor moet doen, beleef je ook veel meer voldoening wanneer je uiteindelijk voor the real thing gaat shoppen.
Ik zou het honderd eurospul rap vergeten, en een half jaar (of wellicht minder) gewoon kalm aan doen met je uitgaven. Daarna is het natuurlijk afhankelijk van je budget wat je hebt gegenereerd, wat precies de mogelijkheden zijn. Je kan best prachtige Seiko’s kopen voor het budget wat je nu in een paar maanden hebt uitgegeven aan vier slechte klokken. Zeker wanneer je eens goed zoekt en surft, en in het buitenland durft te kopen. Wil je niet het allernieuwste, is er op Seikogebied zoveel mogelijk.
Er zijn ook al andere interessante merken genoemd. Geduld wordt altijd beloond.
Je kan inderdaad zoals iemand al opmerkte, een goedkope Casio kopen om even je spaartijd door te komen. want je weet, straks komt de échte klok
Heb nog een casio liggen die ik in de 1e brugklas (1993, succes met uitrekenen van mijn leeftijd ;)) voor 149 gulden heb gekocht. Die doet het nog prima terwijl hij écht wel een zwaar leven heeft gehad.
Onder de €100,- koop ik alleen oude meuk! En boven de €100,- meestal óók:D
Maar zonder dollen: voor max. €100,- zou ik ook voor Seiko (5) of Casio gaan.
En anders bij de Kijkshop een goedkope Casio halen en lekker gaan sparen voor een betere klok met een ETA of zo onder de wijzerplaat.
Deze dus, bij Kent Diving in GB. Nu te koop voor 76 pond, dus zo’n 85 euro. En geloof me, deze doet het erg goed! Er zit een supergoedkoop Seiko uurwerkje in, maar dat werkt als een tierelier!
@thieuster: Het horloge is niet helemaal mijn smaak, maar toch spreekt het me wel aan, misschien met een mooie bruine leren band.
@Wreckless: Bij de Oozoo zat de wijzerplaat gewoon los, die draait rond zegmaar, gewoon pech. Bij de Marine militare kan ik de tijd nietmeer instellen, den ook gewoon pech. En die van 10 euro is t bandje kapot en hij staat stil(dit is niet gek voor zo een horloge trouwens)
Of ik een ruig leven lijd, ja. Ik ga wel nog opstap, maar dat zijn geen redenen waarom vooral die Marine Militare zo snel kapot hoort te gaan. Ik denk trouwens dat dit nog wel te maken is, maar ik krijg de achterkant niet open, heb alles geprobeerd.
Ik heb zelf ooit een horloge voor €20,00 bij de blokker gekocht.
Enzo Tempo, lekker goedkoop en kan heel wat verduren.
Gebruik ik zelf ook veel voor op het werk.
Geen idee hoe oud. Ik weet alleen wel dat er ruim 5 jaar geen nieuw batterijtje in is gegaan. Maar wees nu eerlijk. Hier wil je toch niet mee gevonden worden?
Ik ben even wat rond aan het kijken en denk dat ik rolex look a like duikers wel erg mooi vind. Tijdloos en te dragen door jong en oud.
Nu zat ik te denken aan de seiko SKX031. Dit is een erg mooie seiko, maar ik twijfel er nu aan of ik wel een automaat moet nemen aangezien het wel tegen een stootje moet kunnen. Misschien heeft iemand iedeeen van een quartz horloge wat er zo uit ziet. Of bied iemand een mooie seiko skx031 aan voor onder de 100 euro?
Update: Kwam net via google de invicta pro diver tegen, zo een model vind ik ook leuk, alleen licht dat weer net iets boven mijn budget. Misschien iemand zo iets te koop?
Ik heb ooit meer dan 15 jaar met een 5je gewerkt in de kassenbouw en beglazing. heb ik indertijd gekocht op de luchthaven van Zagreb voor 100 gulden.
So What value for money.
Je wilt onder de 100 euro blijven? Ik denk meteen aan een Seiko5 of aan Casio. En als je geen voorkeur hebt voor quartz of mechanisch, zou ik zeker bij Casio gaan kijken. Dat merk is kwalitatief helemaal oké en het biedt voor iedere smaak wel een horloge.
Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee, en velen hier met mij.
Tja, als ik even snel reken heb je in enkele
maanden toch 200 Euro aan goedkope horloges
uitgegeven, en nu heb je niks meer. Zonde van je
goeie geld.
Wellicht slim om wat langer door te sparen tot je
een klok kan kopen van meer dan de allerlaagste
budgetkwaliteit?
Ik weet dat veel mensen sparen inmiddels een vies
woord vinden, toch zou ik er serieus over
nadenken. Er is nog niemand iets vervelends
overkomen doordat ie eerst een half jaartje moest
sparen voordat er iets knaps gekocht kon worden,
integendeel. De mentaliteit is tegenwoordig vaak
dat alles nu direkt, gisteren moet gekocht worden.
Geduld wordt echter beloont, en het is nog leuk
ook zo’n speurtocht.
Juist omdat je langer met zo’n traject bezig bent,
en er echt moeite voor moet doen, beleef je ook
veel meer voldoening wanneer je uiteindelijk voor
the real thing gaat shoppen.
Ik zou het honderd eurospul rap vergeten, en een
half jaar (of wellicht minder) gewoon kalm aan
doen met je uitgaven. Daarna is het natuurlijk
afhankelijk van je budget wat je hebt gegenereerd,
wat precies de mogelijkheden zijn. Je kan best
prachtige Seiko’s kopen voor het budget wat je nu
in een paar maanden hebt uitgegeven aan vier
slechte klokken. Zeker wanneer je eens goed zoekt
en surft, en in het buitenland durft te kopen. Wil
je niet het allernieuwste, is er op Seikogebied
zoveel mogelijk.
Er zijn ook al andere interessante merken genoemd.
Geduld wordt altijd beloond.
Je kan inderdaad zoals iemand al opmerkte, een
goedkope Casio kopen om even je spaartijd door te
komen. want je weet, straks komt de échte klok
Daar doe je het voor
Succes,
Groet,
Nico.
Je haalt me de woorden uit de mond.
Had al een mooie (bijvoorbeeld) Tissot Couturier kunnen hebben.
250,00 op de kop af. Strak ding, stoere vouwsluiting…