Horloges passen Düsseldorf

Allereerst gelukkig nieuwjaar allemaal,

Afgelopen zondag & maandag zijn we tussen alle werktijden & andere activiteiten van iedereen in de family naar Düsseldorf gegaan. Natuurlijk voor de kerstmarkten maar op dit forum gelezen dat je er ook veel horloges hebt.

Op zondag heb ik eigenlijk vooral naar lege vitrines gekeken en me afgevraagd welke horloges wel niet bij de bizarre prijzen horen. Mijn plan was om de volgende dag een aantal winkels binnen te lopen en hopelijk iets te kunnen passen. Volgende ochtend zat ik toch te twijfelen of het wel de bedoeling is dat ik zo’n zaak binnenloop dus snel maar even een topic aangemaakt met de vraag of dit kan.

Natuurlijk wist ik diep van binnen dat ik het gewoon moest doen, had toch net dat ene zetje nodig van dit forum om zonder aarzelen de winkel binnen te stappen. En die kreeg ik waarvoor bedankt en daarom deel ik mijn ervaring graag met jullie.

poging 1: De eerste zaak waar ik naar binnen ging was Wempe, erg mooie zaak. Alleen maakte ik meteen de fout door te zeggen dat ik gewoon even wilde kijken. Het was behoorlijk druk dus er is verder niemand meer naar mij toegekomen. Toch een beetje zenuwachtig dat ik was ben ik na alles bekeken te hebben de winkel uitgelopen met een beetje een teleurgesteld gevoel. Maar ik wist een ieder geval dat ik met een concreter doel de winkel binnen moest lopen.

Poging 2: De tweede winkel was Juwelier Rüschenbeck, fantastische etalage dus zou stom zijn als ik daar niet naar binnen ging. Ik werd door de beveiliger naar binnen gelaten en daarna had ik even de tijd om rond te kijken. Beneden hadden ze een aantal damesmodellen van Rolex staan en een aantal breitlings waaronder de Premier. Fantastisch horloge en ook een horloge dat ik op mijn lijstje van favoriete chrono’s heb staan als ik ooit een chronograaf zou willen aanschaffen.

Ik had het beneden wel een beetje gezien en ik wist dat de Patek Philippe hoek boven was en er was nog niemand naar me toe gekomen dus ik dacht ik vraag gewoon of ik ook boven kan kijken, waarop de bewaker eigenlijk wel logisch ja knikte. En holy shit… ik maakte echt een klein vreugdesprongetje, ik zat naar de horloges te kijken als een blij kind in een speelgoedwinkel en me te verbazen hoe bijzonder mooi alles was wat er stond, echt alles.

Ik was nog aan het verwerken waar ik wel niet beland was toen er een verkoper naar me toe kwam en vroeg of ze me ergens mee kon helpen. Ik met mijn nieuwe game-plan zeggen dat ik op zoek was naar een chronograaf en dat de Breitling me erg aansprak. Ik werd direct geholpen en voordat ik het wist kon ik zitten en haalde ze 2 verschillende premiers uit de la. De blauwe en zwarte/grijze dial. Erg mooi horloge alleen aan de forse kant. Ik vroeg of ze de panda dial ook had, uiteindelijk heb ik die ook nog gepast en dat is toch wel echt mijn favoriet.


Verder heb ik nog een poosje met haar gepraat over hoe gaaf Patek Philippe is, ze vertelde me over de modellen die ze hadden maar duidelijk met de instelling dat ik ze niet zomaar kon passen. Ookal was dat niet mijn doel, de horloges zien was voor mij al fantastisch en bevestigde alleen maar de voorliefde voor het merk.

En voordat ik het wist stond ik weer buiten, toch was ik zo enorm blij en enthousiast. Ik weet niet waarom maar ik heb nog niet zo vaak zo’n WOW factor meegemaakt ook al ga ik regelmatig naar luxere evenementen. Misschien omdat ik me nu ongeveer een half jaartje eigenlijk elke dag verdiep in horloges door op dit forum te lezen of ergens anders op internet. En daar merken tegen te komen waar een soort magie omheen hangt en als je het dan in het echt ziet is echt een ervaring apart, moeilijk te beschrijven maar misschien herkennen jullie het wel. Ik word er al enthousiast van terwijl ik dit aan het schrijven ben, ik denk dat de soort van liefde of passie voor horloges hierna zeker nooit meer weggaat.

Dus poging 2 was echt een eye opener alleen eigenlijk heb ik nog maar 3 horloges gepast, en zelfs vergeten foto’s te maken om hier te posten :sweat_smile: Dus er was nog wel wat te winnen.

Poging 3: De derde tevens laatste winkel i.v.m. tijd was Blome Uhren.

Even in de etelage buiten gekeken wat er stond en naar binnen gegaan. Ik werd geholpen door een aardige vrouw, gezegd dat ik opzoek was naar een nieuw horloge en dat ik IWC en Omega erg mooi vind, vooral de Omega Speedmaster. Gewoon omdat ik die een keer moest zien en passen. Ook dit ging natuurlijk makkelijker dan ik dacht en nog geen minuut later had ik een Omega Speedmaster om, geen special edition of iets anders gewoon zoals hij 50 jaar geleden ook was. Ik was al een fan van de speedmaster en in het echt stelde hij zeker niet teleur. Erg mooi afgewerkt, ik ben normaal geen fan van stalen banden alleen die van de omega is wel erg fraai en ik denk niet dat ik deze zou vervangen.

Daarna een IWC Spitfire chrono gepast, ik vertelde haar dat ik IWC erg mooi vond en dat ik van plan was de vintage advertenties te sparen. Ik merkte dat ze het leuk vond dat ik als 18 jarige zoveel interesse had in horloges en zoals jullie adviseerde werkte dat erg in mijn voordeel waardoor ze het ook leuk vond om mij dingen te laten zien omdat ze zag dat ik enthousiast was. Het horloge zelf was mooi maar niet mijn smaak.

Uiteindelijk ook nog 2 Panerai’s gepast, ik wist nooit zo wat ik nou eigenlijk van het merk en de horloges vind, wel mooi? Niet mooi? Daarom dacht ik, ik ben er toch waarom zou ik ze niet passen. Uiteindelijk viel het me erg mee, ik had ze lomp en groot verwacht. Ik had wel de kleinste modellen om maar het sprak me erg aan, weet niet of ik dit als eerste zou kopen maar zeker geen merk om te vergeten!

Nu gelukkig wel eraan gedacht om foto’s te maken om aan mijn ouders te laten zien en dat mocht natuurlijk! Mooi want ik kan natuurlijk geen topic maken over het passen van horloges zonder er foto’s van te hebben :wink:

Uiteindelijk heb ik haar erg bedankt voor haar tijd en laten weten dat ik de foto’s aan mijn ouders laat zien zodat ik hun mening ook heb. Dat snapte ze goed en, Gedag gezegd en op het laatste moment vroeg ze of ik interesse had in de catalogussen, natuurlijk had ik dit zelf bij de andere winkels ook moeten vragen maar door de enthousiasme heb ik er nooit aan gedacht, Zonder twijfel gaf ze me de catalogussen van IWC & Omega. Helemaal top! in de auto naar rustig alles gelezen en bekeken. Top dag! Ik koop dan misschien niets in die winkel nadat ze me heeft geholpen maar 1 ding weet ik zeker. Als ik een speedmaster ga kopen koop ik hem daar.

Uiteindelijk erg blij dat ik naar jullie heb geluisterd en gewoon naar binnen ben gegaan en horloges heb gepast. Voor de eerste keer niet slecht vind ik maar ik weet dat ik de volgende keer ook 2x zoveel horloges kan passen, maar alles op z’n tijd! Bedankt voor de tips en ik hoop dat het een beetje te lezen was :yum:

Hier nog een aantal foto’s van vitrines because why not:




75 likes

Top verhaal, op naar die speedy :grin:

1 like

Ik heb de PAM van @ThaPapper ooit gepast, en sindsdien ben ik om. Prachtig spul, verbazingwekkend comfortabel.

5 likes

Zeker en vast, leuk leesvoer, :wink:
Succes met je eventuele aankoop.

1 like

Leuk verhaal! Mooie ervaring.

1 like

Leuk om te lezen dat je het naar je zin heb gehad. :+1:

Ik hoop dat u zich heeft vermaakt :+1:

Maar non de jus, ik kan er niet opkomen.

Laatste foto 4e horloge van links.
Met een bezel die veel op de monster lijkt.
Het ligt op het puntje van mijn tong.

Help me out please!
Alvast dank :+1:

Mooie ontdekkingsreis hoor Delian, leuk om horloges te kunnen gaan bekijken maar meer nog dat je leert om over je schroom heen te stappen! :+1:

En dat was notabene een joekel van 47mm…
Heerlijke horloges!:ok_hand:

3 likes

Leuk verhaal. Ik snap de initiële spanning van naar binnen lopen bij een juwelier en zomaar te gaan passen. Zeker wanneer je toch weet vandaag niet de winkel uit te lopen met een Patek. Echter merk je dat bij de meeste juweliers kundige en gepassioneerde mensen werken, die graag de tijd voor je nemen en met je willen praten over horloges. Ook als ze door hebben dat ze vandaag niks aan je zullen verkopen. Een juwelier die zijn of haar vak verstaat zal juist enthousiast worden van een 18 jarige die interesse toont in horloges en in de toekomst wordt je misschien wel een klant, door dat zaadje wat ze die dag in Düsseldorf gepland hebben.

5 likes

Richard Mille RM 032

2 likes

Leuk om te lezen!
Düsseldorf is inderdaad echt een top stad voor de horlogefan. Zelf vond ik het ook altijd spannend, door een sluis heen. Kom je voor iets specifieks? Hmm zit ik hier niet hun tijd te verdoen? Eenmaal daar overheen gestapt maakt het echt leuk!

1 like

Leuk verslag geschreven!
Grappig, ik denk dat iedereen wel dezelfde herkende toen hij / zij voor het eerst door een sluis en langs een bewaker moest.
Ook dit zijn de leuke onderdelen van onze hobby!:slightly_smiling_face:

2 likes

Was een heerlijk dagje enne verslagje. Dank je wel. :ok_hand:

BAM! Kopen dat ding :wink: … ben er zelf héél blij mee, kan me je vreugde dan ook goed voorstellen. Hier nog even een kiekje om je wat verder ‘over de lijn’ te trekken. :sunglasses:

1 like

Goedemorgen en natuurlijk ook de beste wensen voor jou.

Ik denk dat er verschil tussen de leden van dit forum zit. De ene groep is beginnend en kijkt ernaar uit om de eerste chronograaf te kopen en de andere groep die koopt zo’n ding als ze hem zien liggen (en verkopen hem ook weer… vaak zonder gevoel).

Toch is datgene was ons verbind: de liefde voor ‘klokjes’.

Als ik dan zo’n verhaal als hierboven lees, dan word ik enthousiast. Waar kom je vandaan Delian?

Mocht je anders een keer in de buurt zijn van Tilburg / Den Bosch, geef maar eens een seintje.

Groet en take it easy

4 likes

Heel leuk om je verslag te lezen, en neem gewoon lekker de tijd om je eerste echte horloge te kiezen, vaak is het bij de 2e of 3e keer passen pas echt duidelijk waar je voorkeur naar uit gaat. Mooi dat je de stap (door de sluis) hebt durven nemen!

1 like

Goed verhaal, en blij dat je gewoon naar binnen bent gestapt met je 18 jaar :+1:t4: . En duidelijk dat je dit nu vaker gaat doen :sweat_smile: .
De Speedy staat het beste, dan weet je het vast…

Netjes. Nou, weet je wat : ik loods je wel door Amsterdam heen, geen probleem.

3 likes

Daarom maakte het ook indruk: Ik had allerlei vooropgezette meningen, en die bleken gewoon allemaal gelul te zijn. :slight_smile:

Kortom, als ik tussen een Speedy en een PAM moest kiezen wist ik het wel. De PAM. Zonder meer.

7 likes

jepp hij is echt heel gaaf :drooling_face: heeft deze ook plexiglas?

1 like

Yes sir. Afgelopen zaterdag opgehaald, mijn eerste keer:sunglasses:

1 like

Leuk verhaal om te lezen! Mooie ervaring :smile:
En door het goeie werk van Mevrouw weet jij waar je je horloge koopt en dat is top!

1 like