Horloges uit erfenis

Hallo allemaal,

Mijn vader is deze week helaas overleden en nu heb ik van hem een pols- en zakhorloge gekregen. Ik wil ze niet weg doen maar zouden ze nog terug gebracht kunnen worden naar nette staat tegen een betaalbare prijs? Of zijn het geen horloges die dat waard zijn qua waarde van het horloge behalve de emotionele waarde al heb ik dat niet echt met deze horloges

15 likes

Gecondoleerd. Naar mijn mening zien ze er goed uit. Zeker voor vintage. Lopen ze niet meer of wat scheelt er aan?

2 likes

Gecondoleerd.

Wat betreft het zakhorloge gaat onderhoud - ik ga er van uit dat het loopt - sowieso minstens evenveel kosten als het stuk waard is, doodgewoon omdat een zakhorloge van Prisma een paar tientjes is. Tenzij het goud is maar dat zou mij hard verbazen.

Die Zentra is mooi. Simpele uurwerken meestal, degelijke kwaliteit. Die een beurt geven moet niet de hoofdprijs kosten, er zijn een hoop semi-pro amateurs op het forum die dat horloge makkelijk een opfrisbeurt kunnen geven. :ok_hand:

Rest de vraag waar je zit, en hoe weinig die minieme emotionele waarde in centen waard is :smile:

9 likes

Gecondoleerd.

Ik sluit me bij de voorgaande sprekers aan. De Zentra zou, afhankelijk van hoe hij loopt, met een nieuw glaasje en een nieuw bandje al totaal anders kunnen ogen. Dat kost ook de hele wereld niet.

3 likes

Het polshorloge wil ik denk ik voor de sier neerleggen,ze lopen trouwens allebei niet meer.

Wat betreft je vraag kan ik niet veel meer toevoegen, maar wel sterkte en gecondoleerd !!

1 like

Mijn condoleances. Als je ze niet wil dragen, maar wel wil houden zou ik niet per se proberen ze nu weer werkend te krijgen. Als je ze wel in het zicht wil hebben, zou ik minimaal een vers bandje om de zentra doen zoals @Fate_Amenable_To_Change suggereert.

3 likes

Gecondoleerd met het overlijden van je vader.

Mijn welgemeende condoleances.

Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Gecondoleerd. Horloges met emotionele waarde zoals deze, daarbij loont het volgens mij altijd om ze te herstellen indien noodzakelijk

Gecondoleerd, Tja als ze niet meer gedragen gaan worden zou ik ze gewoon origineel laten en in een vitrine kastje ofzo neerleggen.

1 like

Heb je fotos achterkant van de horloges?

Indien verguld hebben ze geen financiele waarde.

Die zentra lijkt dusdanig slank dat dat misschien een kwarts horloge is (al staat dat meestal op de wijzerplaat).

Er zijn wel degelijk volgouden zentras.

2 likes

gecondoleerd,
als het emotionele waarde voor je heeft dan is een servicebeurt wel te overwegen waard.

gecondoleerd…

Gecondoleerd Dennis

Iedereen bedankt voor de condoleance

2 likes

Leg ze in een lade die je niet veel gebruikt.
Ga je er later naar op zoek . Dan weet je waar ze liggen.
Ga je er niet naar op zoek . Dan ben je ze vergeten.
Het is in beide gevallen goed.

Gecondoleerd met je vader.

2 likes

Gecondoleerd en veel sterkte met dit verlies.

1 like

Even naar het juiste topic verplaats.

Sterkte met het verlies.

1 like