Onder op de site kan je klikken voor de horloges.
Maar je kan het ook net zo goed niet doen zie nou niet iets wat mijn aandacht verdient.
Dat heet karakter of temperament, zo je wil…
Maar van wie heb je dat? Ik rij al 25 jaar Alfa en nog nooit zijn we in de steek gelaten. Onderhoud heet dat.
Ontopic:
Je zou ook kunnen zeggen dat England kennis van India heeft. Als je in England koopt kan het maarzo uit India komen. De indiërs hebben een wat andere opvatting hoe een dial er uit moet zien dan veel anderen. Om het maar even netjes uit te drukken.
En ook ik ben er een keer ingetrapt. Kon ik ook nog wel om lachen.
Wederom geklikt, maar hij laadt niks…of mijn pihole server blokkeert de boel (dus dan is het geen goeie shit) of er is iets aan de hand
Over HMT en het verschijnsel Mumbay Special is er best veel te vinden op dit Forum.
Ter inspiratie alvast een linkje naar een post (van mij) van alweer zo’n 6 jaar terug:
Als je ‘HMT’ of ‘Mumbay Special’ in het zoek icoontje rechtsboven intypt vind je nog veel meer.
Kijk bijv. even hier naar een wat recente verhaaltje:
Veel plezier!
Oeh, is daar ook een versie voor om je pols van?
Ik weet enkele prima microbrands uit India. Mocht iemand interesse hebben kan ik de namen wel even opzoeken.
Verder, India + techniek =
Is dit niet gewoon een mumbai special?
Nee vond hem op een hmt dealer site ook.
Van binnen zag het er netjes uit. Maar uit India het zou zomaar kunnen. Maar ik draag toch geen rose. Mijn vrouw soms wel. Staat wel leuk aan ketting tussen haar spannende Hunkemöller bh😉
Heel typische kleur inderdaad dat pastel roze Heb je een linkje?
Of Oris modellen
Ik reed met de Alfa Spider van een vriend dit jaar naar Italië …
Wat was, of ging, er niet kapot is meer de vraag.
- Remmen
- motor moest week voor vertrek verwisseld worden (195k km 2.0 TS, lagers hadden t begeven)
- radio deed niks
- verwarming bleef vol open doordat t kunstof v.d. buizen verkruimeld was
- richtingaanwijzer en remlicht linksachter gigantisch geoxideerd,deed niks totdat alles uitgrbouwd geschuurd en teruggezet was
- airbag defect
- ontgrendelingsknop dakje defect
Ik vond het geen temperament meer, ik vond het rommel.
Ik kan je ook zulke verhalen vertellen over volkswagens. Alles staat of valt met onderhoud. Dit klinkt als een gevalletje zwaar achterstallig onderhoud
De alfa twin sparks is ook een voorbeeld van complex bedacht systeem. Zolang het werkt is het mooi. Maar als het kapot gaat is het een duur grapje.
Op zich wel fijn dat je storing kreeg in Italië. Dealers genoeg.
LOL, op de remmen en het vervangen v.d. motor na heb ik zelf de boel gerepareerd (dashboard goeddeels uitgebouwd, panelen vd deuren afgehaald, ook nieuwe kabels voor radio en achteruitrijcamera getrokken, de kunstof buizen voor de verwarming/koeling met ducktape en secondelijm in elkaar ge"macgyver"d…
Er waren nieuwe remmen nodig omdat de remblokken gewoon afbrokkelden. Die zijn bij een dealer vervangen.
Mijn vader was restaurateur bij Jaguar. Ik speelde als kind met zuigers en soldeerde auto-computers